Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48
Ik heb niet onmiddellijk een vergelijkstopic gevonden, daarom open ik er eentje. Individuele reviews vind ik overal .. maar ik probeer uit te vissen welke net ideaal is voor mij.

Ik wil het volgende kunnen op mijn PDA:
- Agenda bijhouden. Ik hou mijn afspraken bij in Mozilla Calendar/SunBird. Wanneer ik niet aan laptop kan, wil ik mijn afspraken op PDA invoegen en in SunBird krijgen. Dat schijnt een redelijk ramp te zijn: http://wiki.mozilla.org/Calendar:Device_Sync . Voor Windows Mobile zou je conducts kunnen schrijven die het doen. Iemand daar toevallig ervaring mee of links van? Ik wil absoluut geen Outlook gebruiken.

- Wifi, GPRS. Ik wil Email en Internet, overal en altijd.

- Java. Ik wil Java programma's kunnen maken die werken op de PDA. Tenzij ik het verkeerd voor heb, kan ik op Windows Mobile altijd J9 installeren. Dus dat moet op elk toestel lukken denk ik.

- Triband. Ik wil de PDA ook gebruiken als GSM. Daarom wil ik liefst een relatief smalle PDA. Ik heb geen behoefte aan een volledig toetsenbord (ik gebruik het touchscreen wel). Een nummeriek klavier wil ik wel (voor te telefoneren)

- Office. Ik wil Excel/Word kunnen gebruiken (lezen en schrijven op de PDA). Maar dat doen ze allemaal wel gok ik. PDF is ook noodzakelijk.

Ik heb geen behoefte aan foto's, video's nemen. Maar als het er op zit, ga ik het occasioneel wel gebruiken. Ik wil er niet (veel) extra voor betalen.

Ik heb geen enkele behoefte aan MP3.

Verder wil ik een snel ding, met voldoende harde schijfruimte. Zo opgesomd voldoen de meeste recente PDA's wel aan mijn noden. (uitgesloten het agenda-gedeelte, wat eigenlijk het belangrijkste stuk is) Ik zoek iets dat prijs/kwaliteit sterk is. Ik wil ook geen verouderd toestel :) Ik wil een populair toestel, zodat ik online informatie van andere gebruikers kan doornemen/gebruiken. Laatste punt: ik wil een betrouwbaar en stevig toestel. (dus geen dat ik moet rebooten als ik het 5 dagen intensief gebruik, zoals ik met een Intermec 700c (scanner) al genoeg meegemaakt heb).

Budget: 500 eur, excl BTW.

Welke toestellen van welke merken, lijken aangewezen voor mij?

[ Voor 6% gewijzigd door Daggie op 04-03-2006 00:03 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een PDA kan niet bellen, dan moet je je zoektocht richting een een SmartPhone.
Een PDA of SmartPhone hebben geen hardeschijf, maar iets in de richting van Flash geheugen.
Ding moet snel zijn. en je budget is 500 euro?
Een beetje SmartPhone kost toch echt even iets meer.
Office kan je dus Pocket-Word & Pocket-Excel voor nemen, dus je moet omzoek naar een WindowsMobile apparaat.

Voor die prijs wil ik trouwens direct een pallet afnemen.

[ Voor 24% gewijzigd door RaZ op 04-03-2006 00:05 ]

Ey!! Macarena \o/

• Daggie
http://www.pdashop.be/product/19610

Wat kan een PDA dat een Smartphone niet kan? En omgekeerd.

Opslagruimte mogen Flashkaarten zijn. Dan liefst CF.

[ Voor 23% gewijzigd door Daggie op 04-03-2006 00:09 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is dus een SmartPhone.

Een PDA kan niet bellen. Een SmartPhone is dus een combinatie van PDA & GSM
Een SmartPhone kan dus inprinciepe alles wat een PDA kan.

Ey!! Macarena \o/

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Maar meestal heeft een smartphone geen touch screen en draait er MS smartphone edition,
en op een PDA draait een andere versie...

Als ik jou was zou ik gewoon de nieuwste telg uit de MPX serie van motorola kopen (geloof dat dat de mpx220 is).
die kost iets van 150 euro op het moment.
kan je voor 90 euro een geheugenkaartje van 1 Gb halen
en voor nog eens 90 euro een goede bluetooth GPS ontvanger

Dan ben je voor 330 euro helemaal klaar.

[ Voor 55% gewijzigd door Flapp op 04-03-2006 00:40 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 18:20
Kijk eens hier: http://inkoopacties.net/ia/s54v5t19/1
Een qtek 9100 voor 380 euro ( van t-mobile dan) en je kan er ook nog BT GPRS ontvangers halen!
Volgens mij is dit wel een geschikt apparaatje voor jou doeleinden...

Pc gamer

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:32

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dit draadje ga ik goed in de gaten houden aangezien ik bijna de zelfde eisen heb als de TS.
Ik denk dat een budget van € 500,= net even te weinig is.
Ik heb gekeken naar de Qtek 9100/ i-Mate K-Jam maar ik vraag me af of het schermpje wel duidelijk af te lezen is als je het toetsenbordje gebruikt. Daarom heb ik ook naar de Qtek 9000 :9~ geloerd want dat schermpje lijkt me beter afleesbaar. Maar de prijs daarvan.... :X
Kortom, ik weet het nog niet.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:49
Ik zou als ik jou was de Imate Jam nemen, enige wat ie niet heeft is echt nummeriek toetsenbord, maar dat verschijnt wel op het touchscreen :).

Voordelen:
  • Klein !!!
  • Volledige PDA Functionaliteit
  • GSM/GPRS
  • Onder je Budget ( 379 Euro )
Nadelen:
  • Moet je MMC geheugenkaartje halen
  • Geen ECHT nummeriek toetsenbord

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

imate jam = qtek 9100 = mda vario = ornage ehrm vergeten lol

Iig, allemaat een HTC wizards, die voldoet iig redelijk aan je eisen. .. die agenda, daar doe ik geen uitspraak over.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Possstema schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 01:50:
Ik zou als ik jou was de Imate Jam nemen, enige wat ie niet heeft is echt nummeriek toetsenbord, maar dat verschijnt wel op het touchscreen :).

Voordelen:
  • Klein !!!
  • Volledige PDA Functionaliteit
  • GSM/GPRS
  • Onder je Budget ( 379 Euro )
Nadelen:
  • Moet je MMC geheugenkaartje halen
  • Geen ECHT nummeriek toetsenbord
Mag ik vragen waar je die voor die prijs vind?
In de pricewatch is de laagste prijs toch wel wat hoger pricewatch: Qtek S100

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:49
Hier:

pricewatch: i-mate JAM

En er staat bij GSM dekking dat de tel. simlock vrij is.
Trouwens ik lees net ook dat hij WEL SD ondersteunt. Kun je dus een 4 GB kaartje max in stoppen.
( BTW, de Orange versie hiervan heet de SPV M500 )

Over de agenda, voor PDA's is er een uitgebreid agenda programma NL: Pocket Informant
Voor word: http://www.softmaker.com/english/tmp_en.htm en excel: http://www.softmaker.com/english/pmp_en.htm

[ Voor 80% gewijzigd door Possstema op 04-03-2006 14:22 ]

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 20:52
Als je geen toetsenbord nodig hebt kun je ipv de Q-tek 9100 de S200 nemen. Is wat compacter.

Over je agenda synchronisatie kan ik weinig vertellen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zou geen Qtek 9100/ S100 (Imate Jam/ SPV M500/ MDAcompact)
of iets in die garde gaan aanschaffen op dit moment.

Binnenkort komt er 'n hele nieuwe lijn uit van Qtek (de S200) en dat is ongeveer wel wat jij zoekt!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Samartphone = tel met windows mobile phone edition, geen touchscreen
MDA series en vergelijkbaar is PPC Phone met windowsmobile en touchscreen en vaak geen keyboard of een keyboard als de qtek9100/vario.

Als antwoord op TS vraag of het scherm duidelijk te lezen is met uitgeschoven keyboard -> JA het scherm is helder en duidelijk/scherp.

Wanneer je voor de duurdere Qtek9000 gaat heb je een leuk apparaat maar ga je je bedenken over het bellen -> rete groot apparaat aan je oor.

@UltimateB

Imate JAM is NIET de Qtek9100/vario. De Imate K-Jam is de Qtek9100.
De JAM = de S100 met WM2003
De JAMin = S200 = vernieuwde S100 met WM2005 ;)

@TS
Al met al zul je moeten kiezen, wel of geen keyboard. Kies je voor alleen een nummeriek toetsenbord dan kom je in de Symbian serie van SonyEricsson, de P910 bijvoorbeeld. Maar dan heb je SymbianOS en geen WindowsMobile.

Andere optie -> Treo650 Met PalmOS, een vergelijkbare heeft HP met WindowsMobile maar daar weet ik type zo niet van.

[Edit]
HP iPAQ hw6510 en 615 -> http://h10010.www1.hp.com...2a/22797-22801-22801.html

[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 04-03-2006 19:01 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

RaZ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:04:
Ding moet snel zijn. en je budget is 500 euro?
Een beetje SmartPhone kost toch echt even iets meer.
Office kan je dus Pocket-Word & Pocket-Excel voor nemen, dus je moet omzoek naar een WindowsMobile apparaat.
Dat is niet helemaal waar. Een smartphone (waar sommige de officiele,originele betekenis voor hanteren maar tegenwoordig betekent een smartphone simpelweg een gsm met pim functionaliteit of meer, een ruimer begrip dus) kun je tegenwoordig prima al voor dat bedrag kopen. Als je er een abbonnement bij naast neemt kun je het zelfs dermate goedkoop halen dat het je voor minder dan 50 euro nog lukt. Tegenwoordig zitten de gemiddelde smartphones rond die 500~600 euro als je ze los zou moeten kopen en dan voldoet je budget dus inderdaad niet erg zoals Raz schrijft. Kijk dus beslist ook eens naar de varianten met abbonnement. Vaak zijn die abbonnementen ook heel erg toegespitst op die pda functionaliteiten waardoor je daar ook onderweg weer meer plezier aan beleeft.
Al helemaal omdat je als wenst hebt om overal te emailen/internetten.
Houdt er ook rekening mee dat hoe sneller het apparaat, hoe hoger de prijs. Zaken als schermgrootte, hoeveelheid geheugen en snelheid van de processor bepalen hoofdzakelijk de prijs.

Voor Office werk heb je alleen office programmatuur nodig en die zijn er voor de 3 grote platformen: PalmOS, Windows Mobile en Symbian. Dat kun je dus prima op alle apparaten doen, daarvoor ben je niet verplicht om op zoek te gaan naar een Windows Mobile apparaat.

Het probleem is en blijft het gebruik van de Mozilla producten omdat Mozilla momenteel alleen een PalmSync aanbiedt die de contacts kan synchroniseren, geen calendar. Je zult dan zelf aan het schrijven moeten voor een extension en/of voor een conduit in de synchronisatie software.
Als je email, adressen, agenda, etc. allemaal met 1 programma wil synchroniseren dan kun je bijna niet buiten Outlook om tenzij je Linux draait. Dan heb je de keus aan Evolution en Kontact.
Je kunt bij Palm apparaten ook de Palm Desktop gebruiken waarbij je dan alles behalve de email kunt synchroniseren met het programma. De email wordt gesynchroniseerd met wat er op de server staat en dat kun je ook onderweg doen. Dat zou je dan als alternatief kunnen nemen. Voor Windows Mobile apparaten zit je helaas vast aan ActiveSync met Outlook, met iets anders werkt het of niet of dermate slecht dat je het nauwelijks synchronisatie kunt noemen. Zo is het een hel om die dingen onder MacOS X, Linux, etc. goed aan de praat te krijgen.

Voor online informatie voor gebruikers kun je terecht op diverse sites zoals die van pocketinfo.nl (Windows Mobile, Symbian en Smartphone), palmclub.nl (PalmOS), brighthand.com (algemeen), treocentral.com (de plaats voor de al reeds genoemde Palm Treo 650), etc.

Kijk ook vooral naar de grootte van het scherm. Je wil niet emailen/internetten/officen op eenklein scherm zoals die van de Motorola MPX, dat werkt heel onhandig.

• Daggie
Bedankt voor de replies allemaal.

Blijkbaar is het toch niet zo gemakkelijk om het beste toestel te kiezen, dat doet wat ik wil, voor mijn budget.

Enerzijds doen ze het eigenlijk allemaal, anderszijds hebben ze allemaal wel ergens een nadeel.

Ik zie dat Gadgeteer zegt dat een smartphone geen touchscreen heeft. Maar de QTEC9100 heeft wel een touchscreen (er zit in ieder geval een pennetje bij). Het kan toch absoluut niet de bedoeling zijn, dat ding elke keer open te schuiven als je "iets" wil doen. Op de QTEC9100 draait ook Windows Mobile 5. Dus geen "smartphone"-versie? Want ik wil geen afgeslankte versie.

Ik wil ook een beetje een groot scherm. De Motorola MPX220 lijkt mij alles behalve duidelijk. Als dat gevolg heeft, dat ik een groot toestel naast mijn oor moet houden, of geen numeriek klavier heb, dan is dat maar zo.

Die Tmobile MDA Vario voor 380 Eur, da's hetzelfde als een QTEC9100? Maar daar draait een ander (roos :p) OS/skin op? En die i Mate K-Jam is ook hetzelfde: http://www.expansys.be/zoompic.asp?type=item&code=125518 Maar die kost het dubbel ... En dat blijkt dan ook nog eens hetzelfde te zijn als de HTC Wizards: http://members.home.nl/pieterstroink/HTC_Wizard.htm

De QTec9000 lijkt inderdaad "leuker", maar die vind ik te duur en zoveel wil ik mijn budget niet overschrijven.

De QTec S200: http://www.qtek.nl/S200_specs.asp is inderdaad compacter (dunner, maar iets groter), maar het scherm is even groot als de 9100. Ik zie echter niet onmiddellijk een ander verschil tussen beide. Ook de prijs is hetzelfde. Als de S200 nieuwer is, neem ik die dan uiteraard.

Als ik absoluut een numeriek klavier wil, lijken de opties schaars. De HP Ipaq 6510 lijkt aangewezen, maar die heeft dan een volledig klavier. Die is dus groter (maar het scherm is ook 0.2" groter ..). Op de Ipaq's draait Windows Pocket PC 2003 en op de QTec's draait Windows Mobile 5. Waar ligt het verschil? Ik heb gezien dat de Ipaq 6510 ook GPS aanbiedt. QTec heeft dat niet. Anderszijds lijkt de Ipaq geen Wifi te hebben: http://h10010.www1.hp.com...2801-298363-12157864.html
Dan komt hij wat mij betreft niet meer in aanmerking. Bestaat een toestel dat beide heeft? Zowel Wifi als GPS en ook al de rest dat ik wil? (aan mijn budget)

Verder heb ik, denk ik, niet zo erg veel nut aan die abonnement-deals. Ik ben Belg en bij ons doen de meeste operatoren zo geen deals. Enkel met verouderde toestellen, die je dan gratis bij een abonnement bijkrijgt.

Ik weet dat ik heel erg veel vragen stel, maar ik denk dat het nog voor meerdere mensen interessant kan zijn (zou kunnen zijn). Ik stel de hulp in ieder geval sterk op prijs.

edit: ik zie overigens dat de meeste van boven genoemde toestellen rond de 200-300 Mhz draaien. Is dat niet hopeloos verouderd, als je ziet dat de Qtec 9000 aan 580 Mhz draait? Of is 200 genoeg voor gewone toepassingen?

edit2: voor de agenda: ik denk dat ik ergens een programma ga schrijven dat Outlook .pst kan converteren naar Mozilla .ics. Lijkt mij momenteel de makkelijkste workaround.

edit3: als ik vergelijk:
http://www.qtek.nl/S200_specs.asp
http://www.qtek.nl/9100_specs.asp

Dan lijkt het enige echte verschil de Bluetooth 1.2 voor de 9100 en Bluetooth 2.0 voor de s200 ... dan neem ik de goedkoopste wel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Daggie op 05-03-2006 15:39 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat ook wel handig is: je kunt wifi vaak toevoegen middels een Wifi SDIO kaart maar dan moet het apparaat dit wel ondersteunen. De Palm Treo 650 kent wel SDIO maar heeft geen drivers voor wifi aanboord (en dat is vrij schandalig van Palm daar ze zelfs hun eigen wifi kaart niet eens ondersteunen, geruchten zijn dat men dit niet heeft gedaan omdat het veel storing oplevert met het GSM deel en de bluetooth).
Pagina: 1