Toon posts:

[Outlook express] wordt geen standaard mailapp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag.

Pas geleden heb ik een nieuwe comp gekocht en heb ik gelijk een inlog voor mijn vriendin gemaakt.
Echter als zij bijv. op een koop en verkoop site zit (welke denk je) dan kan je daar van dan een mail naar de verkoper sturen.
Echter dit werkt bij haar niet. Hij geeft aan dat er geen e-mail programma gekoppeld is.
Zodra je op oke drukt dan opent hij in 1 keer ca. 64 explorer pagina's.
Nu heb ik dus in Outlook onder opties het balkje " Als Standaard" e-mail programma aangeklikt
maar elke keer als ik op toepassen en oke klikt dan ga je er van uit dat het dan geregeld is.
Echter als je gelijk weer op opties klik dan staat hij weer " off ".
Ik krijg hem gewoon niet goed. Hoe kan ik dit oplossen.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:45
2 mogelijk heden, er niet op klikken, of ff een simple acount aan maken in outlook, en dan de mail verstuur funcies ingeven.

Wat wel raar us dat hij dan zoveel schermen opent
zal even zoeken voor je

[ Voor 24% gewijzigd door cossy nl op 03-03-2006 23:18 ]

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:32

tweakraiser

I have such sites to show you

of
Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/5065/slut8ik.jpg :9

check of er bij e-mail outlook express staat. (niet MS Office Outlook zoals bij mij natuurlijk)

[ Voor 42% gewijzigd door tweakraiser op 03-03-2006 23:19 ]

Strava | Webdesign

• cossy nl
Ook handig ja, of gewoon de-instaleren via software (als je het niet gebruikt in iedergeval)
(wat je op het plaatje ziet, daar kun je ook aangeven of bv hotmail wilt gebruiken. Mocht je vriendin dat standaard gebruiken)

[ Voor 19% gewijzigd door cossy nl op 03-03-2006 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet te maken hebben dat zij niets kan veranderen in het systeem.
Ik ben echter de hoofdgebruiker en zij niet.
Ik heb haar wel die rechten gegeven maar ik heb het idee dat hij daar iets blokkeerd.
Als ik namelijk het e.e.a. van dat voorbeeld wat jullie mij lieten zien veranderd dan slaat hij het ook niet op.

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:32

tweakraiser

I have such sites to show you

Hoe bedoel je hoofdgebruiker?
Heb je dan ingesteld dat zij minder rechten heeft? BV Gast account, of handmatig (zo ja wat voor rechten heb je haar gegeven?)
Anders heeft zij namelijk de zelfde rechten als jij.
Pas anders eens de instellingen (zie hier boven) in haar account aan, dus dat je ingelogd bent onder haar naam.

Om het probleem tijdelijk op te lossen zou ik gewoon even RMB>snelkoppeling kopiëren, en het e-mailadres eruit plukken.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakraiser op 04-03-2006 00:00 ]

Strava | Webdesign

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat heeft dit met spelletjes te maken :?

SPV --> OFF + titeledit want alleen 'outlook express' zegt zo weinig :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• cossy nl
weet je zeker dat je geen speciaal programma op de achtergrond draait die er voor zorgt dat internet instelling vast bewaard worden, (ik weet dat norton zo'n functie heeft, en folgens mij kon surfrig het ook).

Als het echt niet wil probeer het eens in veilige modus. Het is namelijk raar dat het niet bewaard blijft, terwijl ze de zelfde rechten heeft. En wat geneurt er als jij bij jou account het aanpast? blijft het dan wel opgeslagen?

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:42
Ik heb exact het zelfde probleem. ik zoek ook nog even verder.

Verwijderd

Topicstarter
Wil iemand die hier verstand van heeft een reaktie geven.....
Ik weet het echt niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kijk even met regmon (www.sysinternals.com) of er iets vreemds gebeurt als je de instelling zet.

Kijk eventueel welke regkey wordt aangepast bij een ander systeem en zet dan met de hand de key.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:42
Ik ben nu iets verder. Die 60 open schermen zijn weg. Wel kan ik nog niet op een email adres klikken en automatisch OE laten starten. Dan heb ik nog de mededeling van niet de default mail client.

Op het net heb ik wel meerdere malen dit fenomeen gevonden. Ik heb mijn register na veel problemen aangepast volgens hieronder. Uiteindelijk op mijn hoofdaccount eerst een machtiging moeten zetten op registry toegang voor de 2e account.
Heb jij ook XP Home ?
--------------------------
CAUSE
This is caused by a missing registry value. In order for Windows to handle mailto links, the mailto: must be registered as a URL Protocol. (By default, it is registered). If you use a registry cleaner or change mail clients, the mailto: URL Protocol registration might be broken.

In other words, the problem happens if the string value "URL Protocol" is missing in the following registry key:

[HKEY_CLASSES_ROOT\mailto]

RESOLUTION
Open Internet Options, Programs tab

From the E-mail dropdown list, choose another mail client and click Apply

Re-do the procedure and set your preferred email client again

If that does not help, proceed further..

Open Registry Editor and navigate to:

[HKEY_CLASSES_ROOT\mailto]

In the right-pane, create a new String value named URL Protocol

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook XP home.
Maar nu ben ik zeer slecht in Engels.
Kan iemand dit vertalen.

Ps. buiten het bovenstaande probleem kan ik ook geen Java laden en zo voort.
Iets houd hem tegen om dit te installeren....maar wat.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als jij Outlook gebruikt en zij Express zal je een keuze moeten maken voor de default client. Afaik is dat niet per user regelbaar, net als de default browser.

Windows laat non-administrators ook @ default die regkeys niet aanpassen, al krijg je daar meestal geen foutmelding van :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken beide Outlook Express.
Ik kan het in geen mogelijkheid goed krijgen.
Pagina: 1