[SpeedXS & Solcon] Ervaringen nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-02 20:01
Hallo,

Ik ben al een tijd van plan ADSL2(+) te nemen(20MB), maar veel providers leveren het niet hier(Groningen, 9745DZ, 17). Mijn eerst keus was Versatel omdat daar ook nog voetbal bij zat, maar dit was dus niet leverbaar. Daarna wannadoo, maar die is ook niet leverbaar. Zo heb ik een aantal gezocht en kwam op deze 2 uit:

SpeedXS 16-24/1.3MB 49,95
Solcon 8-20/1MB 49,95

Mijn vraag is:
Ik heb nog nooit van deze providers gehoord(wel van meerdere niet). Maar heeft een van jullie met deze providers ervaringen? Ik wil het namelijk gaan aanvragen, maar dan zit je wel voor een jaar vast aan het abbonement, dus wil niet echt dat mijn internet _te_ sloom gaat of dat het er heletijd uitligt.

Bedankt

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

hint:
[search=solcon]

Daar heb je je ervaringen met Solcon.

🖥️ | 🚗

• Perzikvrucht
MadMarky schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:34:
hint:
[search=solcon]

Daar heb je je ervaringen met Solcon.
Dat is vooral VoIP ervaring. Ik bedoel het internet.
of moet je als je VoIP wilt hebben via Solcon ook internet hebben van hun?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
SpeedXS gebruiker al jaaaren (loopt ook nog een topic hier over ADSL2+ via hun)

[rml][ SpeedXS] ADSL2+[/rml]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 12:06
Ik werk zelf bij Solcon en heb ook al jaren ADSL via hun. Bevalt prima, praktisch nooit storingen en zeer goede snelheden. Ik heb nu een 8 Mbit lijntje en haal maximaal 600 k/s met downloaden.

Verwijderd

Je woont wel erg ver weg van de centrale voor adsl2+ 20mb....

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:58:
Je woont wel erg ver weg van de centrale voor adsl2+ 20mb....
Hoeveel kan ik er ong uit halen dan? Heb een beetje gezocht en het lag ong tussen de 14MB en 12MB..,. of klopt dit niet?
Maar stel ik kan er maar 10MB uithalen, kan ik dan niet beter gaan voor een 10MB abbonement?(= goedkoper), alleen denk ik dan weer, dat daar ook een deel van afgaat dus dat ik maar iets van 5 tot 7 over hou, of is dit niet zo?

[ Voor 33% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-03-2006 11:38 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Mijn ouders hebben Solcon.

Alleen bij de migratie van Demon -> Solcon ruim 2 weken downtime gehad.. Linesync bleef, maar verder gebeurde er niets meer. Heeft wel (vind ik) erg lang geduurd...

Behulpvaardigheid van de helpdesk is prima, wachttijden zijn acceptabel. Stabiel is de lijn, na de aanloopellende, ook.

Mn ouders gaan binnenkort van 1 naar 4mbit (begin dit jaar werd aagekondigd in november), maar vooralsnog nog 1mbit.

Contentfiltering werkt matig (dat was voor mn ouders de reden om Solcon te nemen). Je gaat via een transparante proxy. Deze filtert alleen http verkeer. Via FTP of p2p kun je dus nog net zo hard je pr0n downloaden ;)

Enige nadeel vind ik de prijs: Waar je bij vrijwel alle providers de modem gratis kreeg, moet je bij solcon zo goed als t volle pond betalen. Verder heb je te maken met opzegkosten....

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 04-03-2006 11:48 ]

• Perzikvrucht
DJSmiley schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:42:
Mijn ouders hebben Solcon.

Alleen bij de migratie van Demon -> Solcon ruim 2 weken downtime gehad.. Linesync bleef, maar verder gebeurde er niets meer. Heeft wel (vind ik) erg lang geduurd...

Behulpvaardigheid van de helpdesk is prima, wachttijden zijn acceptabel. Stabiel is de lijn, na de aanloopellende, ook.

Mn ouders gaan binnenkort van 1 naar 4mbit (begin dit jaar werd aagekondigd in november), maar vooralsnog nog 1mbit.

Contentfiltering werkt matig (dat was voor mn ouders de reden om Solcon te nemen). Je gaat via een transparante proxy. Deze filtert alleen http verkeer. Via FTP of p2p kun je dus nog net zo hard je pr0n downloaden ;)
bedankt voor je ervaring. Alleen twijfel ik nu dus(zie vorige post van mij) of ik nou 20MB moet nemen of 10MB, aangezien ik de 20MB nooit kan halen. Hoeveel kan ik ongeveer uit 20MB halen?(ik zit ong 2746 meter van de centrale af). Heb een beetje gezocht en het lag ong tussen de 14MB en 12MB, klopt dit??
Maar stel ik kan er maar 10MB uithalen, kan ik dan niet beter gaan voor een 10MB abbonement?(= goedkoper), alleen denk ik dan weer, dat daar ook een deel van afgaat dus dat ik maar iets van 5 tot 7 over hou, of is dit niet zo?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:33

knakworst

Get more sats!

matsume schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:48:
[...]

bedankt voor je ervaring. Alleen twijfel ik nu dus(zie vorige post van mij) of ik nou 20MB moet nemen of 10MB, aangezien ik de 20MB nooit kan halen. Hoeveel kan ik ongeveer uit 20MB halen?(ik zit ong 2746 meter van de centrale af). Heb een beetje gezocht en het lag ong tussen de 14MB en 12MB, klopt dit??
Nee als je max. 11 mbit haalt hou je met een 10 mbit abo 10 mbit. Ik zou als ik jou was de 10 mbit variant nemen met die afstand.

• Perzikvrucht
knakworst schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:25:
[...]

Nee als je max. 11 mbit haalt hou je met een 10 mbit abo 10 mbit. Ik zou als ik jou was de 10 mbit variant nemen met die afstand.
En kan jij ong zeggen hoeveel ik met de 10mbit haal?
En met de 20mbit?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:23
Ga uit van een overhead van 10%. Dus 9mbit effectief. Dat is dus dik 1100KB/s

De wijzen komen uit het Oosten!

• Perzikvrucht
NoepZor schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:27:
Ga uit van een overhead van 10%. Dus 9mbit effectief. Dat is dus dik 1100KB/s
hmm dit neem ik aan als ik de 10mbit abonnement neem? zo ja:
volgens mij is het niet zo 10% van 20mbit want dan haal ik 18mbit... dat klopt niet helemaal.. toch??

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Drie dingen spelen een rol:

1: Afstand van jouw huis <> centrale: Je zit op 3KM, dit is vrij veel. De kans dat je de volledige 20Mbps haalt is niet groot. De kans dat de volle 10Mbps snelheid wordt gehaald is groter aangezien deze snelheid lager ligt.
2: De snelheid van je provider: Je provider geeft je een lijn die op 10 of 20Mbps gelimiteerd is, het kan heel goed zijn dat je provider deze snelheid niet op ieder moment van de dag leveren kan.
3: DSL overhead: Stel je hebt een 20Mbps lijn die op de maximale snelheid loopt, het klinkt logisch dat je dan 20/8*1024 = 2560kByte/s zou halen. Door DSL overhead moet je hier 10% vanaf trekken; oftewel 18Mbps. Dit is nu eenmaal zou bij *iedere* DSL aanbieder. Dit is hetgeen waar NoepZor het over heeft.

Solcon is geloof ik een prima provider. Ik ken wel wat mensen die het hebben die allemaal tevreden zijn; alhoewel op mijn stage er momenteel wel wat probleempjes zijn met Solcon. Ik ken niemand met SpeedXS :P

edit:

Eeeeh idd, 10%. Mijn fout, ik was confused :P

[ Voor 12% gewijzigd door kamerplant op 04-03-2006 21:23 ]

🌞🍃

• Perzikvrucht
Datafeest schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:03:
Drie dingen spelen een rol:

1: Afstand van jouw huis <> centrale: Je zit op 3KM, dit is vrij veel. De kans dat je de volledige 20Mbps haalt is niet groot. De kans dat de volle 10Mbps snelheid wordt gehaald is groter aangezien deze snelheid lager ligt.
2: De snelheid van je provider: Je provider geeft je een lijn die op 10 of 20Mbps gelimiteerd is, het kan heel goed zijn dat je provider deze snelheid niet op ieder moment van de dag leveren kan.
3: DSL overhead: Stel je hebt een 20Mbps lijn die op de maximale snelheid loopt, het klinkt logisch dat je dan 20/8*1024 = 2560kByte/s zou halen. Door DSL overhead moet je hier 20% vanaf trekken (geen 10%); oftewel 18Mbps. Dit is nu eenmaal zou bij *iedere* DSL aanbieder. Dit is hetgeen waar NoepZor het over heeft.

Solcon is geloof ik een prima provider. Ik ken wel wat mensen die het hebben die allemaal tevreden zijn; alhoewel op mijn stage er momenteel wel wat probleempjes zijn met Solcon. Ik ken niemand met SpeedXS :P
20% lijkt me toch dat het dan 16Mbps word... toch??
Dus die van 10Mbps is 10/8*1024=1280?
Maar dit kan ik -neem ik aan- niet halen omdat ook de andere(afstand) meetelt. Wat zou ik dan ong. kunnen halen?(dus een brede schatting).

Heb nu namelijk @home breedband(5000/768Kbps) en die snelheid kan ik wel halen, alleen op rustige tijden(dus niet altijd).

[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-03-2006 21:19 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een maand of 8 SpeedXS 2-8mbit ADSL1 (en zodra BBNed mijn centrale geupgrade heeft 10mbit ADSL2+). Ik ben tot nu toe erg tevreden. Mijn verbinding heeft er pas 1x uitgelegen, dat was door een probleem met de DHCP server. De e-mail en newsdiensten bij hun abonnementen zijn ook dik in orde. Het enige nadeel is de dure helpdesk die ik dus wilde bellen toen ik een storing had. Maar toen ik besloot om via het netwerk van de buren even op de support pagina op speedxs.nl te kijken kon ik daar meteen al zien wat het probleem was. Prima dus, een helpdesk heb ik verder toch niet nodig.

Conclusie: laat je niet afschrikken door de rare prijsconstructie, SpeedXS is een prima provider waar ik voorlopig nog wel even blijf zitten :)

• Perzikvrucht
Bigs schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:18:
Ik heb sinds een maand of 8 SpeedXS 2-8mbit ADSL1 (en zodra BBNed mijn centrale geupgrade heeft 10mbit ADSL2+). Ik ben tot nu toe erg tevreden. Mijn verbinding heeft er pas 1x uitgelegen, dat was door een probleem met de DHCP server. De e-mail en newsdiensten bij hun abonnementen zijn ook dik in orde. Het enige nadeel is de dure helpdesk die ik dus wilde bellen toen ik een storing had. Maar toen ik besloot om via het netwerk van de buren even op de support pagina op speedxs.nl te kijken kon ik daar meteen al zien wat het probleem was. Prima dus, een helpdesk heb ik verder toch niet nodig.

Conclusie: laat je niet afschrikken door de rare prijsconstructie, SpeedXS is een prima provider waar ik voorlopig nog wel even blijf zitten :)
Bedankt _/-\o_ , denk toch dat hte de 10mbit abonnement word. Aangezien ik toch maar iets van ax 12Mbps kan halen met de 20Mbit pakket, kan ik beter die van 10Mbit kopen , is toch weer 20 euro goedkoper. Meer ervaringen (ook van solcon) zijn welkom! :*)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:23
Je kunt zeg maar 90% van de maximale snelheid op je lijnafstand halen. Die DSL overhead gaat dus af van de snelheid die je haalt op die lijnafstand, niet van de max van het abo/provider/techniek.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Perzikvrucht
NoepZor schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:08:
Je kunt zeg maar 90% van de maximale snelheid op je lijnafstand halen. Die DSL overhead gaat dus af van de snelheid die je haalt op die lijnafstand, niet van de max van het abo/provider/techniek.
en hoe kan je bereken wat mijn maximale sneleid op mijn lijnafstand is dan?
Dus het werkt zo?: lijnafstand, en dan daarvan 90%?

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-03-2006 22:39 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

kijk hier eens:
http://www.speedtest.nl/ADSL/

Als je hier je postcode invult kijrg je de (geschatte?) afstand tot de centrale en de geschatte capaciteit van de ADLS2 verbinding erbij. Het grafiekje is dat erbij staatkan in ieder geval nuttig zijn als je de afstand tot de centrale al weet.
Zo te zien is het onzinnig om een ADSL2 abbo te nemen als je meer dan 2 kilometer van de centrale zit.

🖥️ | 🚗

• Perzikvrucht
MadMarky schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:17:
kijk hier eens:
http://www.speedtest.nl/ADSL/

Als je hier je postcode invult kijrg je de (geschatte?) afstand tot de centrale en de geschatte capaciteit van de ADLS2 verbinding erbij. Het grafiekje is dat erbij staatkan in ieder geval nuttig zijn als je de afstand tot de centrale al weet.
Zo te zien is het onzinnig om een ADSL2 abbo te nemen als je meer dan 2 kilometer van de centrale zit.
Dus ik kan max 8Mbps eruit halen?
Hier is een ADSL 2 afstand / snelheid tabel:
http://adsl.xandrios.net/...e&updown=&adsltype=adsl2p
hier zie je bij:
2558m 7680Kbps
2593m 11600Kbps
2808m 10364Kbps
2828m 9172Kbps

Hier zie je dus dat mensen wel degelijk 10Mbit kunnen halen.
Het gemiddelde van die snelheden zijn : 9704Kbps
Wel zijn het allemaal Wanadoo gebruikers, maar maakt dit uit?
Dus zou ik(gemiddelde kans) ook zulke snelheden kunnen halen?

[ Voor 29% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-03-2006 23:43 ]

• Perzikvrucht
matsume schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:36:
[...]

Dus ik kan max 8Mbps eruit halen?
Hier is een ADSL 2 afstand / snelheid tabel:
http://adsl.xandrios.net/...e&updown=&adsltype=adsl2p
hier zie je bij:
2558m 7680Kbps
2593m 11600Kbps
2808m 10364Kbps
2828m 9172Kbps

Hier zie je dus dat mensen wel degelijk 10Mbit kunnen halen.
Het gemiddelde van die snelheden zijn : 9704Kbps
Wel zijn het allemaal Wanadoo gebruikers, maar maakt dit uit?
Dus zou ik(gemiddelde kans) ook zulke snelheden kunnen halen?
Iemand?
Pagina: 1