IE en automatische terugloop in divs

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54
Kwello :W

Ik ben net bekomen van een woede aanval ivm het domme IE. Omdat IE heel leuk voor de webdevers nadenkt en het soms niet goed doet ben ik nu al een hele tijd aan het klooien met het volgende:

Ik heb een DIV met een breedte van 700 px. Daar gooi ik de volgende test-tekst in:
.Lorem .ipsum .dolor .sit .amet .consectetuer .adipiscing .elit .Maecenas .consequat .leo .ut .enim .Aenean .placerat .diam .id .nulla .Nullam .elit .tellus .vulputate .ac .mattis .eu .porta .sed .velit .Suspendisse .et .mi .consequat .neque .auctor .rhoncus .In .nec .sapien .Curabitur .consequat
Dat puntje gebruik ik omdat dat volgens de stijl is van de website.

In Firefox krijg ik heel mooi automatische terugloop. Maar in IE loopt het gewoon door omdat, volgens mij, IE denkt dat het niet voor een . (punt) mag afbreken omdat dat nog (net) niet het einde van een zin is. Duurde even voordat ik daar achter was. Maar dat moet het zijn, als ik de punten weg haal werkt het wel.

Is er een css manier om dit mooi wel te krijgen? Dus dat het automatisch gewoon terugloopt naar de volgende regel, zonder dat het rekening houd met punten, comma's e.d.

Ik heb al naar white-space gekeken maar dat is niet wat ik zoek.

Verwijderd

Kan het aan de dimensioneringsbug van IE liggen? (maw Holy Hack).

Geef je Div bvb de volgende dimensies mee:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
div {
    width: 700px;
   height: auto; !important
   height: 1%;
}