probleem met gta vice city en san andreas

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tapmeester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11-2021
Alles gaat veel te snel, de filmpjes tussendoor flitsen voorbij alsof je het FF vooruit spoelt.Tijdens
het spelen rijden de auto's hard met schokken, lopen gaat ook van hard lopen naar wandelen. Grafisch ziet het er goed uit dus daar ligt het niet aan. Ik heb
daarna half life 2 geinstalleerd en dat spel loopt gewoon goed.

Iemand een idee.

Athlon 64 x2 3800+
asus a8n sli de luxe
asus 6800 gt pci
2x samsung 80 gb raid 0

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
of de instellingen van gta staan niet goed (wat me niet voor kan stellen) of je video driver heeft wat kleine probleempjes, maar geef wat meer info wat je allemaal gedaan hebt of geprobeert hebt

edit: heb je wat veranderd voor die tijd? of heeft hij het nooit goed gedaan?

[ Voor 18% gewijzigd door cossy nl op 03-03-2006 22:06 ]

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Klinkt als een dualcore probleempje waardoor het spel 2x zo snel loopt? Misschien werkt het als je het spel ff update oid.

• cossy nl
MoiZie schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:06:
Klinkt als een dualcore probleempje waardoor het spel 2x zo snel loopt? Misschien werkt het als je het spel ff update oid.
kan een spel daar last van hebben (nooit geweten) ik neem toch gewoon aan dat het spel gewoon 1 core gebruikt :X

• tapmeester
Ik heb verder nog niets geprobeerd. Misschien is het een direct x probleem.

• cossy nl
zou kunnen, maar omdat je aangeeft dat het andere spel wel lekker werkt, je kan gta ff reinstallen. Zelfde geld voor direct x en voor je video kaart drivers, want welke versie draai je?

Verwijderd

Lijkt erop dat er (onbewust?) een cheat aanstaat... de onspeed-cheat heeft precies dezelfde uitwerking als jij hier vertelt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 22:09 ]

• tapmeester
laatste versie van nvidia, 91.98 en ik heb geen cheats aanstaan.

• cossy nl
wat gebeurd er als je het spel start en dan op een bepaalde core laat draaien (dus dat je hem ahndmatig opgeeft) om even uit te sluiten dat het een dual-core probleem is. En anders ff een reinstal van san andreas

edit: google: 1ste pagina: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=9824
(staat ook de uitleg op wat je moet doen)
maar voor de mensen die lui zijn:
1. start spel
2. ctrl+alt+del
3. ga naar het spel in taakbeheer en vink cpu0 uit.
4. ga naar het spel
5. spelen maar

Dus toch een dual core probleem naar wat het lijkt (wel raar had ik niet verwacht)

[ Voor 52% gewijzigd door cossy nl op 03-03-2006 22:18 ]

• tapmeester
Ga ik proberen

• tapmeester
ja het werkt, alleen als ik uit het spel ga slaat alles vast. Als ik reboot draait ie
dan weer op dual core?

• cossy nl
je bedoelt als je het spel gespeelt hebt en je sluit het spel af? (of waneer je bv alt+tab doet)

Ik heb voor de rest geen ervaring met dual boot. Dus ik weer zo niet of je dat standaard ik kan stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door cossy nl op 03-03-2006 22:29 ]

• tapmeester
je krijgt dan greetings from vice city en daar blijft ie op hangen, ik moet dan rebooten.

• cossy nl
heel raar, en dat deed hij niet toen hij zo snel speelde? (mischien de andere core uitvinken (weet niet of dat effect heeft)) maar heb je ook updates geinstaleerd van gta?

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:29

Pieroman

/me

Heb je niet gewoon toevallig de frame limiter uitgezet en dat die daardoor te snel loopt, wat je ook kan doen is natuurlijk eerst de core uitzetten en dan gta booten

• cossy nl
is er een frame limiter in gta dan? (nog nooit gezien, maar dat is wel bij meer dingen in dit topic :P )

[ Voor 2% gewijzigd door cossy nl op 03-03-2006 22:35 . Reden: typo ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het heeft niets met frame limiters of andere software te maken, het spel kan gewoon niet overweg met 2 cores. Battlefield bijvoorbeeld geeft dezelfde kuren.
Het is gewoon zaak om in taakbeheer de game aan 1 core toe te wijzen, waarom het spel daarna crasht weet ik niet.

🖥️ | 🚗

• cossy nl
MadMarky schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:37:
Het heeft niets met frame limiters of andere software te maken, het spel kan gewoon niet overweg met 2 cores. Battlefield bijvoorbeeld geeft dezelfde kuren.
Het is gewoon zaak om in taakbeheer de game aan 1 core toe te wijzen, waarom het spel daarna crasht weet ik niet.
maar weet je toevallig dan wel of je een core standaard kan toewijzen aan een proc?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hmm, het schijnt dat de Cool & Quiet driver er ook mee te maken mee kan hebben.
Lees dit eens:
Programma's werken niet lekker op Dual Core X2 3800+

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 03-03-2006 22:46 ]

🖥️ | 🚗

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:29

Pieroman

/me

http://www.fileplanet.com...atch-v1.01-%5BEuropean%5D

v1.01 patch voor San Andreas, wie weet wil dit je probleem oplossen:) of een core toe te wijzen is aan een applicatie lijkt me eigenlijk een beetje sterk

• cossy nl
hmm lees net het lijstje van bug fixes door, maar staat er niet tussen, wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet hoeft/kunt proberen)

• tapmeester
als ik nu het spel opstart draaid ie goed. Als ik in taakbeheer kijk staan alle 2 de cores weer
aan. Ik denk als je het bij een bepaald spel eenmaal gedaan hebt het zo blijft als je dat
spel weer opstart.

• tapmeester
draaid nu goed en ik kan het spel ook gewoon afsluiten, bedankt
voor jullie tips!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Heb exact hetzelfde probleem..

Als ik tijdens het spel terug ga naar het bureaublad en GTA op een core toewijs loopt het prima, maar is het mogelijk om GTA definitief op 1 core toe te wijzen?
Want nu moet ik telkens uit het spel, 1 core toewijzen en weer terug ingame...

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Verwijderd

Ok nu dit mogelijk opgelost is kaart ik mijn probleem met GTA SA maar even aan. zonder een nieuw topic te hoeven maken.

Als ik GTA SA gewoon speel heb ik geen enkel probleem. grafisch werkt alles perfect. Zolang je geen missies gaat doen. want bij 50% van de Filmpjes in missies Reboot mijn computer per direct 1 seconde nadat het filmpje is gestart. laatst heb ik dat al als CJ voor t eerst weer in zijn huis komt.

Ik had het probleem ook al toen ik nog op mijn onboard Intel 900 kaart speelde. maar ook op die chipset was er grafisch geen probleem.

Toen ik mijn X1600XT had dacht ik dat het nu wel goed zou gaan. maar zodra ik de rode marker in loop kijk ik weer tegen mijn boot scherm aan.

Wat kan hiervan het probleem zijn?
Pagina: 1