Freezer 64 Pro op socket A

Pagina: 1
Acties:

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 21:18
ik ben op zoek naar goede stille koeling voor mijn pc'tje, en toen kwam ik langs de Arctic Freezer 64 Pro.. gezien de lage 'thermal resistance' leek mij dat een goede keus...

echter heb ik een socket A moederbord... dus zonder enig mod en tweakwerk gaat dat niet zomaar passen... dus vroeg ik mij af of iemand al succesvol geprobeerd had om de Freezer 64 Pro (of andere 939-cooler) op een socket A te monteren.

Of dat iemand mij op goede ideeën kan brengen om de cooler aan te passen (of de bevestigingsmanier op het mobo)..

anders zou het natuurlijk zonde zijn voor mij om de koeler te kopen...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt zelf wel een frame in elkaar knutselen, zodat je de 4 gaten rondom de socket kunt gebruiken om de koeler vast te maken.

Het lijkt mij alleen niet zo verstandig om zo'n groot blok op de 'die' te zetten van de processor, dan moet je zeker zijn dat er bij alle 4 gaten evenveel druk wordt uit geoefend door de moeren op het moederbord. (lange zin :P )

Met andere woorden; doe het goed, anders vallen er stukken van je processor. En dan is hij stuk.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is imo niet echt casemodding. Schopje naar TCA, daar past het wat beter.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
als je al een bevestigingsmechanisme kan maken voor de clips , en die houden het , denk dan ook aan het gewicht van je koeler , en zoek een shim , ja zon metalen plaatje voor op je processor, anders houd die het niet , en heb je een mooie core crush .

verder als je gaten rond je socket hebt wordt het natuurlijk iets makkelijker , verderr heb ik geen ideen voor je constructie , wie weet gaat het wel met tie-wraps ?

Out of the box? What box? There is no box.