Toon posts:

Systeem instabiel van onderclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan een systeem instabiel worden van onderclocken?
Ik heb ook met de voltages proberen te spelen.
Het betreft een celeron met 100Mhz FSB die ik naar 66Mhz FSB wil brengen voor een speciaal koelproject

De temperaturen zijn dik in orde, die zijn rond de 40 graden als het systeem crasht, bij een overclock lopen de graden makkelijk tot 65 als ik met de fanspeed speel, maar dan crasht ie pas bij zo'n 70 graden

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 21:04 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
Als je CPU te weinig prik krijgt om alle signalen goed genoeg door te kunnen sturen dan gaatie protesteren; ik gok dat daar 't probleem ligt. Heb je 't zelfde probleem als je de voltages *nog* wat verder omhoog gooit op die underclock?

[ Voor 62% gewijzigd door Leftblank op 03-03-2006 21:08 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen

Geef eens wat meer specs van die Celeron :) Welke Celeron? P!!! Celeron? P4 Celeron? Snelheid? Standaard VCore? Ondergeklokte VCore? Etc..etc..

[ Voor 77% gewijzigd door BalusC op 03-03-2006 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanalles geprobeerd kwa vcore's varierend van 2.0 - 1.5, maar ik wil em natuurlijk t liefst zo laag mogelijk ivm warmte productie, of redeneer ik dan fout, moet ik bij een lagere kloksnelheid een hogere vcore gebruiken. de standaard vcore is 1.65, het betreft een celeron 800 met 100mhz fsb die ik op 66mhz fsb wil laten lopen

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwsgierigheidsschopje waard

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:44:
Ik heb vanalles geprobeerd kwa vcore's varierend van 2.0 - 1.5, maar ik wil em natuurlijk t liefst zo laag mogelijk ivm warmte productie, of redeneer ik dan fout, moet ik bij een lagere kloksnelheid een hogere vcore gebruiken. de standaard vcore is 1.65, het betreft een celeron 800 met 100mhz fsb die ik op 66mhz fsb wil laten lopen
2V is echt teveel hoor, je hebt nog geluk dat die niet kapot gaat

voor de warmte kan ik zeggen, dat je een goede airflow moet hebben. en je kast niet zo op de grond met allemaal stof moet zetten.

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Misschien een probleempje met AGP/PCI deviders? Heeft jouw board een PCI devider voor 66MHz FSB?

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

Pagina: 1