Toon posts:

WAG354G Verliest internet wanneer langer dan 24 online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik zit sinds kort met een probleempje :

Ik heb een WAG354G Prima apparaat ,Eigenlijk nooit problemen mee gehad .
Alleen sinds kort .

Het apparaat verliest zijn internet verbiding wanneer er 24 ongeveer om zijn .
Wanneer het apparaat geen internet verbiding mee heeft ga ik naar 192.168.1.1
En kies dan vaak voor ''Connect'' wanneer ik die optie heb .
Wanneer die nog connected staat kies ik ''disconnect'' daarna weer voor connect en gelijk daar na kan ik weer internetten.
Iemand enig id > Firmware bijvoorbeeld.

* linksys.com naar firmware voor het apparaat aan het zoeken geweest (kom ik niet uit )

* google geraad pleegd , zijn niet dezelfde problemen te vinden .

* huidigefirmware Firmware Version: 1.01.03

Iemand enig ide ? of het zelfde mee gemaakt .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 20:50 ]

Verwijderd

Hallo,

dit kan verschillende oorzaken hebben. Je zegt dat het ongeveer om de 24 uur gebeurd, het zou een probleem met jouw provider kunnen zijn, die wellicht om de 24 uur een nieuew DHCP lease uitgeeft. Wie is jouw provider ?
Mogelijk ook dat je Spyware of Adware op je computer hebt staan, heb je al een keer AdAware of Spybot gedraaid ?
Kijk ook eventjes of er geen P2P applicaties draaien die mogelijk ale bandbreedte gebruiken.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb ook een linksys wag354g maar heb geen last van het probleem..maar het lijkt me meer een provider achtig iets...

Btw in het adminstration tabblad staat wel iets over "keep connection alive" / "redial" misschien dat die waarde op 24 uur staat...

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties :)

Planet is mijn proivider.

Keep alive : waar moet die op staan ?
Heb verder nooit problemen gehad alleen sinds kort .
Heeft het te maken met mijn data verkeer bij planet ?

Groeten

Verwijderd

Hallo,

de Keep Alive/Redial Period kun je zetten in het tabblad ´Internet Setup´ bij ´PPPoE Settings´, maar volgens mij staat deze default op 20 seconden.
Heb je al AdAware en/of Spybot gedraaid ?
Kijk ook even naar de duur van jouw DHCP lease (ipconfig /all vanuit een DOS venster), als deze 24 uur geldig is, dan is dat wellicht het probleem.
Ben je heel veel aan het downloaden ? Mogelijk dat er een limiet is de hoeveelheid data die je kunt downloaden.
Ik zou sowieso ook even kontakt opnemen met Planet, wellicht dat er gewoon storingen zijn bij jou in de buurt, laat ze even de verbinding doortesten...

Verwijderd

Topicstarter
Verbiding is nu helemaal goed
''keep alive heeft het probleem op gelost.

Verwijderd

Hallo,

puur uit nieuwsgierigheid: wat heb je precies als Keepalive waarde ingesteld om dit op te lossen ?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 21:58
Ik ben ook wel benieuwd wat je daar heb ingevuld. Ik heb namelijk een soortgelijk probleem

Hallo met Tim

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

bij mij staat hij gewoon op: Keep Alive: Radial Period 20 Sec. De standaard instelling dus. Maar ik heb er geen problemen mee. Hoewel hij soms wel raar doet maar het valt me op dat hij toch wel warm wordt. Hebben jullie dat ook?
Dat zou ook kunnen storen...

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 21:58
Ja idd. Ding word bloedheet. Overigens heb ik ondertussen al de helpdesk van planet gebeld. En wat er bij mij aan de hand was, was dat VPI/VCI niet op 8/48 stond.

Hallo met Tim

Pagina: 1