De (dnet) koe vs McAfee

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 09:42

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Titel is duidelijk.
Ik wil de welbekende dnetc.exe installeren op een pc op mijn werk, hiervoor heb ik toestemming.
Echter, er zit een McAfee virusscanner op en die weerhoud mij ervan de koe vanaf mijn USB stick op de hd v/d pc te kopieëren.
Ik heb geen McAfee rechten (ben geen pc admin), ook is het niet mogelijk heb daar te excluden.
De systeem admin heeft mij gezegd hij de koe gedoogd wordt, echter wel onder de huidige omstandigen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik McAfee belazer en de koe toch wel weet te installeren?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diskette is een mogelijkheid (hoe groot is dnetc.exe) maar dat is waarschijnljk ook geblokkeerd.
dan kun je nog de email proberen, maar als hij echt strak is in zijn beleid zijn .exe daar ook geblokkeerd.

hernoem hem naar dnetc.doc ofzo, pak hem in met winzip, en probeer dan alle drie manieren nog een keer.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Welke versie van de koe heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Ik heb de laatste 3 versies geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:38
Kun je hem neit gewoon vanaf de USB stick draaien? En dan het thuis gaan flushen.
Hij past zeker op een diskette.

En als dat niet werkt kun je hem altijd proberen te zippen en zo op de PC kopieren. Wellicht dat dat werkt.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Laatst online: 14-10 13:50
De koe heeft bij mij ook wel een last van McAfee (of andersom, is maar net hoe je het bekijkt ;) ).

Vooral de combinatie WinXP met McAfee Virusscan 8 geeft bij mij problemen.
Win2003 met Virusscan 8 gaat weer wel goed.
Daarom heb ik nog steeds Virusscan 7.1 draaien i.c.m. XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:17

Jive

MooMooMastah

Laat ik je heel eenvoudig een ding vertellen, als die Admin van jou de setting van mcafee/nai niet aanpast op jouw machine, gaat het je niet lukken hem erop te krijgen.

ZIE http://bugs.distributed.net/show_bug.cgi?id=3883

Hij zal namelijk een exclusion voor de koe op je pc aan moeten zetten, of jij moet een bepaalde registersleutel aanpassen, maar deze zit in HKLM, en daar heb jij als normale gebruiker geen rechten op.

Het probleem word veroorzaakt door de unwanted-programs scanning die distributed.net dankzij wat trojanverspreiders liquideren, en een goed admin zet deze gewoon standaard aan, al helemaal op een bedrijfsnetwerk.
Hij zal dus echt een aanpassing moeten maken op jouw machine om de koe te kunnen laten werken, en dat kost hem nog geen 5mins tijd als hij weet wat hij moet doen.

De vraag is alleen ... kan hij jouw computer individueel aanpassen, of moet hij het via de policy voor het hele netwerk openzetten ... en gezien de opmerking "onder huidige omstandigheden" denk ik dat hij idd via epolicy het netwerk ruled, en dus niet zomaar voor jouw machine een uitzondering wil maken.

Het is te fixxen, maar enkel met wat meewerking van jouw admins.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Jive schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:17:
Laat ik je heel eenvoudig een ding vertellen, als die Admin van jou de setting van mcafee/nai niet aanpast op jouw machine, gaat het je niet lukken hem erop te krijgen.

ZIE http://bugs.distributed.net/show_bug.cgi?id=3883

Hij zal namelijk een exclusion voor de koe op je pc aan moeten zetten, of jij moet een bepaalde registersleutel aanpassen, maar deze zit in HKLM, en daar heb jij als normale gebruiker geen rechten op.

Het probleem word veroorzaakt door de unwanted-programs scanning die distributed.net dankzij wat trojanverspreiders liquideren, en een goed admin zet deze gewoon standaard aan, al helemaal op een bedrijfsnetwerk.
Hij zal dus echt een aanpassing moeten maken op jouw machine om de koe te kunnen laten werken, en dat kost hem nog geen 5mins tijd als hij weet wat hij moet doen.

De vraag is alleen ... kan hij jouw computer individueel aanpassen, of moet hij het via de policy voor het hele netwerk openzetten ... en gezien de opmerking "onder huidige omstandigheden" denk ik dat hij idd via epolicy het netwerk ruled, en dus niet zomaar voor jouw machine een uitzondering wil maken.

Het is te fixxen, maar enkel met wat meewerking van jouw admins.
Hij kan de settings wel veranderen, maar hij heeft mij al gezegd dit niet te doen.
Ik krijg de vrijheid om die pc voor distributed te gebruiken, maar hij wil niets wijzigen in de config.
Op dit moment draait dus dan maar DPAD die ik aan de praat heb gekregen via een regkey (in de opstart).

Maar Jive, is het mogelijk met een oudere versie v/d client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
misschien een sarcastische admin..?
zeggen dat het mag en weten dat het je nooit zal lukken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Wessie schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:57:
[...]
Maar Jive, is het mogelijk met een oudere versie v/d client?
Bij mijn weten worden alle op dit moment geaccepteerde dnet clients herkend en geliquideerd.
Oudere clients mischien niet, maar die produceren toch geen geldige resultaten.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvec
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 14:19
bootdisc met linux :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Eerder een bootstick met linux dan, anders kan hij zijn wu's niet bewaren :P

Overigens denk ik dat hij op die machine dan ook zijn werk niet meer kan doen :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik laatst ook. De oplossing... download de laatste BETA en gebruik die. Als het goed is, dan doet die het wel. In ieder geval deed hij het wel bij mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 08:09:
Dat had ik laatst ook. De oplossing... download de laatste BETA en gebruik die. Als het goed is, dan doet die het wel. In ieder geval deed hij het wel bij mij :+
Bij mij pakte hij hem gewoon hoor, ik draai met zo goed als alle koeien de laatste versie, en die moet ik dus eerst aanpassen voordat ik de koe erop zet omdat anders de scanner gaat mekkeren.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Jive schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:48:
[...]

Bij mij pakte hij hem gewoon hoor, ik draai met zo goed als alle koeien de laatste versie, en die moet ik dus eerst aanpassen voordat ik de koe erop zet omdat anders de scanner gaat mekkeren.
Ik heb nu vanalles geprobeerd.
Wel kan ik in de registry, kan ik daar niets uitrichten zodat het "probleem" opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paraiko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 21:00

paraiko

We are the Cow

ik weet niet in hoeverre je programma`s mag installeren, maar misschien kun je je admin ervan overtuigen dat je vmwareplayer nodig hebt.

In dat geval kun je met een minimale debian install onder vmwareplayer misschien wel dnetc draaien :P

de performance zal wel niet echt optimaal zijn, maar tis altijd beter dan niets :+

Assimilate, Graze, Stampede !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn kudde ook geslacht helaas, zit niks anders op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
Sorry dat ik dit topic omhoog schup, maar heb vandaag mijn pc opnieuw geinstalleerd en heb mcafee erop staan. Echter ik heb nu het zelfde probleem als hierboven vermeld staat. Nu hoor ik iedereen wat zeggen over een fix, maar wat is die fix dan? Heb al van alles geprobeerd, maar kan helaas niets vinden dan logs van Hijack This. Of vermeldingen dat er mensen zijn die dnetc in een virus variant gieten. Kan iemand mij helpen aan die fix?

Heb al eea geprobeerd, maar ik lijk gewoon iets over het hoofd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

SandStar

DPC-Crew

Zandster

oplossing is volgens mij ergens te vinden in het uitzetten van "unwanted programs" of iets in de trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb er op het werk last van met Kaspersky ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Lukt het ook niet als je de boel renamed?
Dnetc.exe --> koetje.exe
Dnetc.ini --> koetje.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:22

jeroenathome

Een regel tekst

DPCKippie schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:43:
Lukt het ook niet als je de boel renamed?
Dnetc.exe --> koetje.exe
Dnetc.ini --> koetje.ini
Ik ga ervan uit da Mcafee inhoudelijk naar de client kijkt en niet alleen op de naam. Als het alleen op de naam was had Mcafee met een simpele update de rechten voor de Dnet client kunnen aanpassen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Ik kom hier op omdat ik ook op mijn werk McAfee draai.
Echter, werkt het koetje zonder problemen. Dus misschien is het wel een name exclude die de sysadmin in de McAfee client heeft gezet.
Nu weet ik ff niet 100% zeker of de unwanted program optie bij mij op het werk aanstaat, maar ik dacht van wel.
Maja, mocht ik er problemen mee hebben dan had ik het zelf wel uitgezet op mn werk aangezien ik daar admin rechten heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Sorry dat ik zo'n oud topic schop, maar ik neem toch de vrijheid om 't te doen, want ...

Ik heb de laatste dnetc.exe client zodanig aangepast dat ie niet meer door McAfee herkend wordt; zie:
SKiLLa in "\[OGR-25] hitparade van 28 juni"

Het is werk-in-progressie, maar ik zie geen show-stoppers en biedt hopelijk hoop voor een aantal DPC teams/leden die nu geen OGR kunnen doen :Y)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

SKiLLa schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:53:
Sorry dat ik zo'n oud topic schop, maar ik neem toch de vrijheid om 't te doen, want ...

Ik heb de laatste dnetc.exe client zodanig aangepast dat ie niet meer door McAfee herkend wordt; zie:
SKiLLa in "\[OGR-25] hitparade van 28 juni"

Het is werk-in-progressie, maar ik zie geen show-stoppers en biedt hopelijk hoop voor een aantal DPC teams/leden die nu geen OGR kunnen doen :Y)
De aangepaste client wordt niet herkend door McAfee hier! :D

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Is er al overlegd met dnet?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 11:44

Z!oN

Team Coldfusion

Ik heb em laatst op 3 computers native geinstalleerd, mcaffee kwam met de melding dat het mogelijk onwenslijke software was, maar met een druk op de 'vertrouwen' knop was het geregeld.

http://www.teamcoldfusion.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 18:21
:) is goed nieuws voor de OGR stats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Even ter duidelijkheid ook hier.

Heb alleen getest of die herkend wordt en of die draait zonder meldingen, dit is zo.

Ik ga ook niet zonder toestemming deze client zomaar gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Even 'n kickje; is er nog iemand die een 'verheringepakte' client heeft voor me? Mijn vriendin wil wel af en toe een koetje draaien op haar werk, maar daar wordt McAfee gebruikt. Heb gezocht, maar kon alleen de how-to van sKiLLA vinden, niet de nieuwe exe, en heb nu een beetje weining tijd...

Kan gemaild worden naar puchelaar at hol punt doge punt nl

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
puchelaar schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:16:
Even 'n kickje; is er nog iemand die een 'verheringepakte' client heeft voor me? Mijn vriendin wil wel af en toe een koetje draaien op haar werk, maar daar wordt McAfee gebruikt. Heb gezocht, maar kon alleen de how-to van sKiLLA vinden, niet de nieuwe exe, en heb nu een beetje weining tijd...

Kan gemaild worden naar puchelaar at hol punt doge punt nl

Thanks.
Waarom moet al deze info altijd gemaild worden... Is het niet mogelijk om degegevens van Skilla permanent ergens op een ServerT te dumpen en in de daily stats een extra hyperlink toe te voegen naar dit gedeelte van die ServerT? Dit is namelijk al (met alle respect voor degenen die het vragen) de zoveelste die er om vraagt....

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

ik dacht dat er ergens iets op skilla.nl stond ... zoek anders effe op een van zijn posts

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

En als je de data gevonden hebt zou je het kunnen toevoegen aan de DPC Wiki...

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Info staat @ http://skilla.nl/dnetc/

De download kan ik daar ff niet meer vinden... heb de .499 (had ik zelf nog) ff online gezet: http://www4.koekie.net/dnetc499-mcafee.zip

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
499 zal ook ook wel werken ;) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
Werkt hier ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

en de aangepaste 500 versie:
http://stats.rharmsen.nl/got/dnetc500.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik bied de aangepaste versies inderdaad niet als download aan, maar op verzoek kan ik de aangepaste v499 en v500 versies wel mailen. Uiteraard staat het iedereen vrij ze zelf online te plaatsen, het liefst wel met een link naar m'n skilla.nl/dnetc pagina ivm. de uitleg, mogelijke updates, etc.

PS: Over de 'legaliteit' van deze versies. Ik heb m'n bevindingen (iets gedetaileerder dan op de pagina uitgelegd staat) oa. aan Floppus & in een later stadium direct aan d.net overlegd, zodat ze daar hun voordeel mee kunnen doen bij nieuwe versies. Van Floppus begreep ik dat d.net verder geen problemen met de gemodificieerde clients heeft; de aanpassingen zijn dan ook zeer minimaal, er is geen code gewijzigd, nog teksten, copyrights of wat dan ook. Uitsluitend icons en voor de v500 geldt dat deze tevens 'uitgepakt' is omdat de runtime packer (PECompact, een soort UPX) in sommige gevallen als 'verdacht' aangemerkt wordt ...

PS: @Pskutte ... de aangepaste clients staan als het goed is ook op jullie eigen TCF forum :+ :z

[ Voor 56% gewijzigd door SKiLLa op 11-12-2007 19:29 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1