Het is een beginners vraag dus alvast mijn nederige excuus... Toch even de experts erbij halen:
Ik ben al dagen bezig een attiny2313 van een programma te voorzien maar dat wil niet lukken. Als hardware gebruik ik nu de dongle zoals die bij ponyprog geadviseerd word (enkel dat ik een LS gebruik ipv een HC. De uP heb ik op een boardje gezet met een 4MHz kristal en een program ledje. (uit een beginners PDF van Gerhard Schmidt) voeding is 5V
Eerst geprobeerd met avreal te programeren:
avreal/WIN32 - AVR controllers LPT programmer by Redchuk Alexandr
v1.25rev3 (Feb 9 2006 18:37:39) http://www.ln.com.ua/~real/avreal
bug-reports, suggestions and so on mail to avreal@real.kiev.ua
Command:
+TINY2313 -p1 -as -o4MHz -% -r 6.hex
% LPT base port 0x378
% assume that LPT data writes not faster then 1uS
% Atmel adapter for STK*00 found
% STK mode
% osc = 4000kHz -> setup=1, hold=1,1
% Reset
% PgmOn reply 0xFFFFFFFF
% Try 1 to resync by reset pulse % PgmOn reply 0xFFFFFFFF
% Try 2 to resync by reset pulse % PgmOn reply 0xFFFFFFFF
% Try 3 to resync by reset pulse % PgmOn reply 0xFFFFFFFF
% Try 4 to resync by reset pulse % PgmOn reply 0xFFFFFFFF
Can't resync
Reset pin released
Adapter disabled
Daarna ook nog met ponyprog2000 maar deze zegt dat het device niet herkend wordt (of niet aanwezig is) Het prog ledje gaat hierbij wel branden.
Ik heb geen idee waar ik het zoeken moet... Heeft iemand een hint of tip wat de eenvoudigste test (volgorde) is?
Ik ben best al lang met electronica bezig, maar meer HF, geen data, en al zeker 10 jaar met een koude soldeerbout gezeten... alles (maar vooral mijn treal and error) is een beetje roestig...
Bedankt alvast met jullie geduld!
Leo.
Ik ben al dagen bezig een attiny2313 van een programma te voorzien maar dat wil niet lukken. Als hardware gebruik ik nu de dongle zoals die bij ponyprog geadviseerd word (enkel dat ik een LS gebruik ipv een HC. De uP heb ik op een boardje gezet met een 4MHz kristal en een program ledje. (uit een beginners PDF van Gerhard Schmidt) voeding is 5V
Eerst geprobeerd met avreal te programeren:
avreal/WIN32 - AVR controllers LPT programmer by Redchuk Alexandr
v1.25rev3 (Feb 9 2006 18:37:39) http://www.ln.com.ua/~real/avreal
bug-reports, suggestions and so on mail to avreal@real.kiev.ua
Command:
+TINY2313 -p1 -as -o4MHz -% -r 6.hex
% LPT base port 0x378
% assume that LPT data writes not faster then 1uS
% Atmel adapter for STK*00 found
% STK mode
% osc = 4000kHz -> setup=1, hold=1,1
% Reset
% PgmOn reply 0xFFFFFFFF
% Try 1 to resync by reset pulse % PgmOn reply 0xFFFFFFFF
% Try 2 to resync by reset pulse % PgmOn reply 0xFFFFFFFF
% Try 3 to resync by reset pulse % PgmOn reply 0xFFFFFFFF
% Try 4 to resync by reset pulse % PgmOn reply 0xFFFFFFFF
Can't resync
Reset pin released
Adapter disabled
Daarna ook nog met ponyprog2000 maar deze zegt dat het device niet herkend wordt (of niet aanwezig is) Het prog ledje gaat hierbij wel branden.
Ik heb geen idee waar ik het zoeken moet... Heeft iemand een hint of tip wat de eenvoudigste test (volgorde) is?
Ik ben best al lang met electronica bezig, maar meer HF, geen data, en al zeker 10 jaar met een koude soldeerbout gezeten... alles (maar vooral mijn treal and error) is een beetje roestig...
Bedankt alvast met jullie geduld!
Leo.