Toon posts:

Site online maar waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb ff een webserver op mijn computer draaien, maar onder welk adres is deze te zien?
Als ik het IP van mijn verbinding in typ krijg ik mijn modem.
Ik heb Tiscali ADSL (4MB) en hebben jullie enig idee waaronder mijn ste te bekijken is?

Groewten Bram!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Probeer localhost eens of 127.0.0.1

[ Voor 17% gewijzigd door SqnLdr op 03-03-2006 19:49 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
Kijk anders even op http://www.watismijnip.nl daar kan je je externe IP-Adres vinden.

Verwijderd

typ Localhost in je browser of typ http://127.0.0.1

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je interne IP is het niet, ook niet het ip van je modem, maar je externe ip www.whatismyip.com, In je modem moet je wel even instellen dat ie de goede poorten doorstuurd naar jouw pc.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 15:23
Waarschijnlijk ondersteund jou router geen NAT-loopback (o.i.d.), waardoor jij op je interne netwerk uitkomt op je router. Je zou eens iemand buiten jou netwerk moeten vragen of je webserver draaid. Uiteraard moet je wel eerst poort 80 geforward hebben naar je 'server'-pc.

Verwijderd

Topicstarter
FF voor de duidelijkheid, op localhost is ie te zien, het gaat om de buitewereld!
(is een beetje minn fout, heb het er niet bij verteld)

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:53
Wat wel eens wil helpen is het de poort van de webinterface van je modem aan te passen. Dus niet poort 80 maar 85 bijvoorbeeld.

Verder kan het zijn dat je niet zelf je externe ip direct kan opvragen, sommige modems ondersteunen geen nat-loopback, dan zal je met je host file moeten spelen.

Test eens of je vanaf een andere verbinding wel gewoon een website krijgt ipv de webinterface van je modem.

[ Voor 20% gewijzigd door enveekaa op 03-03-2006 19:54 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:50:
FF voor de duidelijkheid, op localhost is ie te zien, het gaat om de buitewereld!
(is een beetje minn fout, heb het er niet bij verteld)
Vraag maar eens aan iemand anders of ie jouw ip wil intikken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de nat settings van mijn modem van poort 80 tot poort 80 doorgelinkt naar mijn pc, nu zie ik mijn site onder mijn ip, maar poort 80 word voor meerdere dingen gebruikt, kan dit geen kwaat?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:55:
Ik heb in de nat settings van mijn modem van poort 80 tot poort 80 doorgelinkt naar mijn pc, nu zie ik mijn site onder mijn ip, maar poort 80 word voor meerdere dingen gebruikt, kan dit geen kwaat?
Vanwaar die bold?
Poort 80 gebruik je inderdaad om te internetten, maar dat is uitgaand verkeer, inkomend verkeer op poort 80 moet je naar je interne IP doorgeven.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:53
Je kan een poort maar naar 1 ip doormappen he :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat het me is gelukt, maar een vraag, nu kunnen mensen mijn ip zien, kan dit geen kwaad?
Alle pc's in minn huis zijn beschermt met Norton internet security 2005 (en volledig geupdate) maar kan dit geen schade aan andere dingen geven?

Verwijderd

Topicstarter
Ow, ik heb op MSN ff gevraacht of iemand mijn site kan proberen maar nee?
Proberen jullie ff a.u.b (weg GEHAALD)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 20:07 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik kan jouw IP nu niet zien hoor? Zou die opeen bij mensen op hun scherm moeten verschijnen ofzo? :P (edit: ok nu zie ik hem dus wel :D )
Verder kan het geen kwaad als je overal netjes je firewall aan hebt staan, behalve op je server poortje 80 dus, maar wat daar binnenkomt wordt opgevangen door Apache (of wat je gebruik).

edit:
Nee dat gaat nog niet goed nee :P

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 03-03-2006 20:03 ]

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 15:33
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:59:
Ok, ik denk dat het me is gelukt, maar een vraag, nu kunnen mensen mijn ip zien, kan dit geen kwaad?
Alle pc's in minn huis zijn beschermt met Norton internet security 2005 (en volledig geupdate) maar kan dit geen schade aan andere dingen geven?
Als jij in command prompt de opdracht "ping www.site.com" uitvoert krijg je het IP-adres van de site (of gebruik nslookup oid), via MSN kan je met filetransfers de IP's opvragen, jouw IP is zelfs opgevraagt bij de vorige post die je op GoT maakte. Met het IP Alleen kan je echt niets hoor.

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:01:
Ik kan jouw IP nu niet zien hoor? Zou die opeen bij mensen op hun scherm moeten verschijnen ofzo? :P
Verder kan het geen kwaad als je overal netjes je firewall aan hebt staan, behalve op je server poortje 80 dus, maar wat daar binnenkomt wordt opgevangen door Apache (of wat je gebruik).

edit:
Nee dat gaat nog niet goed nee :P
Ja, ik bedoel als ik minn site verspreid, en inmiddels heb ik hem (tijdelijk) hierboven gezet!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Welke software gebruik je als server? Heb je die goed ingesteld dat ie luisterd naar de juiste poort e.d.? Als je niet poort 80 gebruikt moet je dat bij het bezoeken van die site ook meegeven, het adres wordt dan dus http://82.168.79.84:81 bijv.
Heb je in dat norton de firewall wel goed ingesteld? En die van Windows? Zet Norton anders even uit. (is zowiezo een rotprogramma dat internet security)

Pagina: 1