Toon posts:

Videoplank & Voeding Vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde eens een betere videokaart kopen dus ik kwam uit bij de ATI Radeon Sapphire X1600 Pro (512mb).
Toen ik 'm ophaalde bij MyCom (ik had 'm besteld/gereserveerd) kwam er ter sprake dat ik ten minste een 350watt voeding moet hebben, ookal was het een 128mb versie ofzo.

Ik heb een Dell Dimension 8200 (van ~Maart 2002) en er zit standaard een max. 250watt voeding in.
Toen belde ik dus naar Dell of ze een zwaardere voeding hadden voor mijn systeem, maar daar zeiden ze dat ze die niet meer konden leveren.

Dus mijn vragen:
- Ten eerste, is een zwaardere voeding nodig met deze videokaart? (Ik heb nog niemand horen zeggen van niet, maar even voor de zekerheid.)
- En welke voedingen zijn geschikt voor mijn systeem en waar zijn die verkrijgbaar?
(Het is er in ieder geval een met de ventilator, aan/uit-knop en kabel-aansluiting aan dezelfde kant.)

GreetingZ
- Damage Inc.

Verwijderd

een 1600 pro met 512 mb? nog nooit gezien :p , naja geloof je wel ;) , ik bedoel meer, wat is het nut van die 512?

er word toch standaard al een 350 watt aangeraden mocht je gaan overklokken ed.

zwaardere voeding: Ja, wel aan te raden ivm stabiliteit , essiënteel? misschien
welke voeding geschikt? vrijwel alle a-merk voedingen voldoen jou beschrijving

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Ga er maar vanuit van wel, aangezien 250 Watt behoorlijk weinig is en je er een redelijk nieuwe kaart in zet zal het (als het uberhaupt werkt) de stabiliteit niet ten goede komen.

En voor een nieuwe voeding zijn merken als: Zalman, Coolermaster, Tagan etc. hardstikke goed.
Als je er dan bijvoorbeeld 1 koopt van 500 watt ofzow kun je die ook nog eventueel in je toekomstige pc gebruiken :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:55:
Ik wilde eens een betere videokaart kopen dus ik kwam uit bij de ATI Radeon Sapphire X1600 Pro (512mb).
Toen ik 'm ophaalde bij MyCom (ik had 'm besteld/gereserveerd) kwam er ter sprake dat ik ten minste een 350watt voeding moet hebben, ookal was het een 128mb versie ofzo.

Ik heb een Dell Dimension 8200 (van ~Maart 2002) en er zit standaard een max. 250watt voeding in.
Toen belde ik dus naar Dell of ze een zwaardere voeding hadden voor mijn systeem, maar daar zeiden ze dat ze die niet meer konden leveren.

Dus mijn vragen:
- Ten eerste, is een zwaardere voeding nodig met deze videokaart? (Ik heb nog niemand horen zeggen van niet, maar even voor de zekerheid.)
- En welke voedingen zijn geschikt voor mijn systeem en waar zijn die verkrijgbaar?
(Het is er in ieder geval een met de ventilator, aan/uit-knop en kabel-aansluiting aan dezelfde kant.)

GreetingZ
- Damage Inc.
Wacht eventjes.is er wel een agp versie van de x1600. ALs je pc uit maart 2002 komt lijkt het mij sterk dat hij pci express heeft. ALs er een agp versie is dan vergeet mijn post

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 17:39
Dat je hebt überhaubt uit hebt kunnen houden met 250 watt vind ik al best knap...

Maargoed, ik zou als ik jouw was voor 400+ Watt gaan, dan heb je ook nog een beetje ruimte in geval van toekomstige uitbreidingen en/of overclocken.

Pas geleden bij MyCom een Coolermaster 430 Watt gehaald voor 46,95

Link

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
touchdomex schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:06:
[...]

Wacht eventjes.is er wel een agp versie van de x1600. ALs je pc uit maart 2002 komt lijkt het mij sterk dat hij pci express heeft. ALs er een agp versie is dan vergeet mijn post
Goede opmerking, nog niet eens aangedacht ;) Maar hij bestaat wel als het goed is. Wel rekening mee houden hè Damage Inc ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heb net de pricewatch doorgebladerd. Hij bestaat inderdaad. Sapphire heeft er een aantal. De enige als ik zo kijk. Maar ik dnek dat je met coolmaster 380 voedingkje genoeg hebt. Je moet wel uitkijken dat dell niet zijn eigen formaat voedingen en connectoren heeft.( heb gelukkig nog nooit een dell in mijn handen gehad en hoeven open te maken)
G-SuPRuuB schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:16:
[...]

Goede opmerking, nog niet eens aangedacht ;) Maar hij bestaat wel als het goed is. Wel rekening mee houden hè Damage Inc ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

ik heb zelf een ocz voeding erg goede voeding goede voltages en erg goed voor overklokken.
en heerlijk design geen kabels meer enz.
en blauw neon
en super stil ik hoor hem niet

Verwijderd

Topicstarter
G-SuPRuuB schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:16:
[...]

Ja hoor, is rekening mee gehouden, ik had eerst ook een andere kaart in gedachte om te kopen, maar toen kwam dus dat agp/pci probleem...

Maar dat ik het uit heb kunnen houden met 250watt... ik heb gewoon een vrij standaard PC.
Natuurlijk moet ie snel en goed genoeg zijn voor wat ik ermee wil doen, maar ik ben geen extreme "pc-freak" die alle standaard apparaten gaat overklokken enzo.
Ik heb de PC gewoon met toen de tijd wat van de beste onderdelen bij elkaar gekocht en er zijn ondertussen maar een paar niewe onderdelen bij gekomen.
Zoals hoofdzakelijk meer RAM en een extra harde schijf en een geluidskaart en nog wat dingetjes...

Ik heb zowiezo nooit aan de voeding gedacht of die goed genoeg was ofzo, het is dat ze het zeiden bij MyCom, anders had ik nu misschien een probleem... rook ik wat branderigs ofzo, zag wat rook rond zweven... maarja... :P

Maar thanx voor de info die er tot nu toe is gekomen!

Wat denken jullie zowiezo van de kaart?
Goed genoeg voor de wat nieuwere games zoals Need For Speed, Prince Of Persia, The Sims 2 omf zomaar wat voorbeelden te geven.
Ze werken met de NVIDIA GeForce3 Ti 200 (64) wel oké, maar ja... veel gehaper bij de drukkere momenten en mja, je kent het wel, maar niet dat ie totaal vast zit.

En ik ben ook van plan video te gaan bewerken, dat heeft ook nogal wat nodig hè?
Of ligt dat weer aan het aantal RAM...

GreetingZ
- Damage Inc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 22:52 ]

Pagina: 1