Ik heb een antec sonata 2 case gekocht omdat ik overal las dat dit een zeer stille kast is etc. De 120mm fan zou normaal ook heel stil moeten zijn en in 3 standen kunnen draaien volgens de specificaties maar de fan draait tijdens gewoon gebruik tegen een +/- 6500 rondjes per minuut en dat vindt ik eigenlijk wel veel en daarbovenop is het niet echt stil te noemen.
De CPU temperatuur ligt rond de 30° en MB op 23° dus het is niet dat fan extreem hard moet zitten koelen aangezien deze temperaturen bij mijn weten toch ook wel heel aanvaardbaar zijn.
Zou het kunnen dat er iets verkeerd is aangesloten (ik heb het niet zelf gedaan) of dat er ergens een proggie is om dit wat bij te regelen? (ik heb speedfan al geprobeerd zonder succes)
De CPU temperatuur ligt rond de 30° en MB op 23° dus het is niet dat fan extreem hard moet zitten koelen aangezien deze temperaturen bij mijn weten toch ook wel heel aanvaardbaar zijn.
Zou het kunnen dat er iets verkeerd is aangesloten (ik heb het niet zelf gedaan) of dat er ergens een proggie is om dit wat bij te regelen? (ik heb speedfan al geprobeerd zonder succes)