Toon posts:

Fan speed Antec Sonata II case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een antec sonata 2 case gekocht omdat ik overal las dat dit een zeer stille kast is etc. De 120mm fan zou normaal ook heel stil moeten zijn en in 3 standen kunnen draaien volgens de specificaties maar de fan draait tijdens gewoon gebruik tegen een +/- 6500 rondjes per minuut en dat vindt ik eigenlijk wel veel en daarbovenop is het niet echt stil te noemen.

De CPU temperatuur ligt rond de 30° en MB op 23° dus het is niet dat fan extreem hard moet zitten koelen aangezien deze temperaturen bij mijn weten toch ook wel heel aanvaardbaar zijn.

Zou het kunnen dat er iets verkeerd is aangesloten (ik heb het niet zelf gedaan) of dat er ergens een proggie is om dit wat bij te regelen? (ik heb speedfan al geprobeerd zonder succes)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De casefan van de Antec Sonata heeft volgens mij geen RPM-meter, dus waarschijnlijk is het je CPU- of chipsetfan die zoveel toeren maakt. Je zou ook de kast open kunnen maken en kijken of de casefan wel op de langzaamste stand staat. Er zit zo'n kleine witte schakelaar aan die je op 3 standen kan zetten.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
enorm bedankt, da schakelaartje stond op high en dat heb ik dus op low gezet en dat scheelt al een heel pak in lawaai!!

Nu de chipset fan (sorry voor de fout) draait nog altijd om en bij de 6500 toertjes is dit normaal?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:56

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ligt eraan wat voor moederbord je hebt. Bij de nieuwe moederborden met een nForce 4-chipset komt het vaak voor dat er zo'n hoogtoerig koelertje op zit.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]