DB9 bekabeling

Pagina: 1
Acties:

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 10:44
We hebben een beamer en die moet aangesloten worden op een pc door middel van een seriele DB9 kabel (vraag me niet waarom ik zoek ook alleen maar naar de kabel). female-female maar de afstand die overbrugt moet worden is 30 meter. het begin en einde moet perse serieel zijn. en solderen enz is geen optie want het moet netjes worden afgeleverd!
het is voor iemand anders vandaar

Als iemand ideen heeft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SmoothTweaker op 03-03-2006 17:22 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Serieel haalt geen 30 meter. No way. 10 meter, 15 meter, that's it.

• chewbacca
  • Laatst online: 21-12-2025
2 x DB9 naar RJ45 convertertjes icm met 30 meter CAT5?

Volgens mij haal je met die kwaliteit kabel wel 30 meter.
(het is toch wel RS232 wat erover moet gaan he?)

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-01 15:04
sebastius schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:22:
Tenzij je RS422 hebt, die kan wel langere afstanden aan.
Je wel overgangsconnectoren DB9 naar RJ45. Dan kan je een lange patch kabel gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Baron op 03-03-2006 18:42 ]

• SmoothTweaker
wat ik begreep moest het RS232 wezen. en ik zat ook al te kijken naar RJ45 convertors maar de kosten moeten zo laag mogelijk blijven want die convertortjes zitten toch weer rond de 20 euro.
zal er nog een andere manier wezen om het aan te sluiten? 30 meter moet wss wel leukken alleen is snelheid wat langzamer.

• chewbacca
20 euro?

weet je zeker dat we hetzelfde bedoelen? zoiets dus: http://www.pccables.com/01910.htm
Gewoon een passief verloopstekkertje dus.

Verwijderd

Dat is echt perfect ;) precies eigelijk wat ik zocht nu nog even een dealer hier vinden die die dingen verkoopt. zal me benieuwen of die zo te vinden is

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

weet je zeker dat je een seriele kabel bedoeld ??? -> ("het begin en einde moet perse serieel zijn")

zoals je ziet bestaan er ook 9pins vga aansluitingen
http://www.monitorworld.com/Cables/video_standards.html#VGA
Afbeeldingslocatie: http://www.monitorworld.com/m_images/Page_graphics/Db9_pinout.gif
VGA(9-Pin)
VGA=Video Graphics Adapter or Video Graphics Array.

Videotype: Analogue.
Pin 1 - Red
Pin 2 - Green
Pin 3 - Blue
Pin 4 - Horizontal Sync
Pin 5 - Vertical Sync
Pin 6 - Red Ground
Pin 7 - Green Ground
Pin 8 - Blue Ground
Pin 9 - Sync Ground
sebastius schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:22:
ben jij niet in de war met parralel
met serieel haal je makkelijk 30m ...

Iperf

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

The RS-232 specification defines the the maximum length of serial cable to be 75 feet at 9,600 bps. This is a pretty conservative figure and has been stretched as far as 1,000 feet. How far the limit can be stretched depends on the brand of terminal and computer you are using. This is something to keep in mind when connecting terminals to computers in other rooms.
Bron

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik las DB9 en dan d8 een Aston Martin :)

1337

• SmoothTweaker
Nog bedankt allemaal heb al een bedrijf gevonden die van die convertors regelt in nederland ;) maar ik las ergens dat het maar tot 15 meter ging de RS232 standaard en dat hoger word afgeraden. gelukkig waren die convertors dan DB9 Female -> RJ45 maar 1.33 en utp kost ook niets dus moet goedkomen
fish schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:39:
weet je zeker dat je een seriele kabel bedoeld ??? -> ("het begin en einde moet perse serieel zijn")
Ja ik weet zeker serieel ;) DB9F to DB9F

[ Voor 31% gewijzigd door SmoothTweaker op 06-03-2006 22:54 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 20:19

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Gebruik ipv. standaard UTP kabel een STP kabel, en laat die netjes door een bedrijf afmonteren. Zet dan ook aan beide eindjes een magneetje als afscherming om je kabelmantel, en je voorkomt de meeste interferentie van buitenaf (je kreeert als het ware een Kooi van Farraday om je aderparen, door het omhulsel als een magnetisch veld te beschouwen). als je Computer (ga ik ff van uit) en je beamer dan netjes van TTL logica gebruik maken voor de RS232 verbinding, (dus 0V voor een 0 en 5V voor een 1) dan is 100 meter geen probleem. Als het niet mocht lukken kun je ergens middenin een dubbele inverter plaatsen (dus een klein kastje maken, db9 in, db9 out, in er in twee NOT poorten (TTL) achter elkaar plaatsen. Zodra die NOT poort een 0 binnen krijgt, maakt 'ie er een 1 van. Dit inverteer je weer, en dan komt er dus weer een 0 uit. Op lage snelheden van TTL (tot ca. 115 kbps) levert dit geen probleem op.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

DaRealRenzel schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:54:
Gebruik ipv. standaard UTP kabel een STP kabel, en laat die netjes door een bedrijf afmonteren. Zet dan ook aan beide eindjes een magneetje als afscherming om je kabelmantel, en je voorkomt de meeste interferentie van buitenaf (je kreeert als het ware een Kooi van Farraday om je aderparen, door het omhulsel als een magnetisch veld te beschouwen). als je Computer (ga ik ff van uit) en je beamer dan netjes van TTL logica gebruik maken voor de RS232 verbinding, (dus 0V voor een 0 en 5V voor een 1) dan is 100 meter geen probleem. Als het niet mocht lukken kun je ergens middenin een dubbele inverter plaatsen (dus een klein kastje maken, db9 in, db9 out, in er in twee NOT poorten (TTL) achter elkaar plaatsen. Zodra die NOT poort een 0 binnen krijgt, maakt 'ie er een 1 van. Dit inverteer je weer, en dan komt er dus weer een 0 uit. Op lage snelheden van TTL (tot ca. 115 kbps) levert dit geen probleem op.
SmoothTweaker schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:28:
wat ik begreep moest het RS232 wezen. en ik zat ook al te kijken naar RJ45 convertors maar de kosten moeten zo laag mogelijk blijven want die convertortjes zitten toch weer rond de 20 euro.
zal er nog een andere manier wezen om het aan te sluiten? 30 meter moet wss wel leukken alleen is snelheid wat langzamer.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• chewbacca
ff ter volledigheid (before someone lets out the magic smoke):
DaRealRenzel schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:54:
als je Computer (ga ik ff van uit) en je beamer dan netjes van TTL logica gebruik maken voor de RS232 verbinding, (dus 0V voor een 0 en 5V voor een 1) dan is 100 meter geen probleem. Als het niet mocht lukken kun je ergens middenin een dubbele inverter plaatsen (dus een klein kastje maken, db9 in, db9 out, in er in twee NOT poorten (TTL) achter elkaar plaatsen.
RS232 is bij mijn weten nog altijd NIET TTL. Dus ipv 0v / 5v meer iets van -15V / +15V.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Zegge, die seriële kabel gebruikte men vroegàh op beamers als een soort muispointer.
Of een soort remote-control.

Heb je iig niet nodig voor je videosignaal, maar als je hem toch wil staat hierboven al de oplossing :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

chewbacca schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:48:
ff ter volledigheid (before someone lets out the magic smoke):

[...]

RS232 is bij mijn weten nog altijd NIET TTL. Dus ipv 0v / 5v meer iets van -15V / +15V.
theoretisch niet nee ... in praktijk lust ie 99% van de tijd wel ttl nivo's

schaamteloos jatwerk .... specs zoals ze "horen"
http://www.arcelect.com/RS232_signals.gifAfbeeldingslocatie: http://www.arcelect.com/RS232_signals.gif

Iperf

Pagina: 1