Het probleem:
-Sommige icoontjes zien er vreemd uit, ze worden niet met de juiste kleuren weergeven.
-Hardwareversnelling (Eigenschappen voor beeldscherm > Instellingen > Geavanceerd > Probleem oplossen) staat na elke herstart standaard weer op het 3 van de 6 streepjes.
-Scrollen in fora als tweakers.net gaat schokkerig.
-Resizen van windows gaat traaag en schokkerig. Ik kan hem niet vloeiend vergroten/verkleinen.
-[rml][ RTCW] Enemy Territory- could not load OpenGL subsystem[/rml] Het probleem word ook hier besproken. Ik wilde graag ET installeren. Bij het starten van het spel krijg ik precies het zelfde probleem.
-Daarnaast ATI Catalyst Control Center geeft in de tak 3D de volgende foutmelding
-stuurprogramma opnieuw geinstalleerd dmv Apperaat beheer. De driver heb ik zelf geselecteerd uit de lijst.
-Windows Update... geen updates
-www.medion.com had geen driver update
-DirectX 9 geinstalleerd. (gedownload vanaf de Microsoft website - directx_dec2005_redist.exe - )
-Wizard Hardware toevoegen > ? bij Videocontroller (VGA-compitabel)
poging installeren van driver geeft mij dit:
De Medion 97500 laptop die ik afgelopen maandag ochtend heb gekocht werkte niet goed en heb ik omgeruild met dit donderdagmiddag model... deze heeft alleen "maar"bovenstaande fouten...
specs:
Intel Pentium M 1,73Mhz 2Mb cache
Siemens 512 MB werkgeheugen DDR II RAM
80 Gb 5400 rpm HD
8x DVD brander
ATI® Mobility™ Radeon™ X700 XL PCI-Express technologie met 128MB DDR RAM
Intel® Pro/Wireless 2200
Oplossing?
Ik zoek dus vga controller drivers voor de X700, zodat Open GL mischien ook werkt. In ATI Catalyst Control Center geeft hij namelijk het volgende aan als ik op de tak 3D klik
-Het beeld flikkert bij elke opstart precies 3 keer, ik krijg dan allemaal rare kleuren te zien in een blokpatroon te zien(artifacts)The currently used OpenGL driver does nog support the required extensions to run the 3D preview > OK
-Sommige icoontjes zien er vreemd uit, ze worden niet met de juiste kleuren weergeven.
-Hardwareversnelling (Eigenschappen voor beeldscherm > Instellingen > Geavanceerd > Probleem oplossen) staat na elke herstart standaard weer op het 3 van de 6 streepjes.
-Ik kan de schuifregelaar wel verplaatsen, maar dat geeft geen effect.(Na een herstart staat hij weer op de 3e van de 6.Alle DirectDraw-,Direct3D,-aanwijzer- en geavanceerde tekenversnellingen zijn uitgeschakeld. Met de schuifregelaar kunt u ernstige problemen bij toepassingen met DirectX- versnellingenverhelpen
-Scrollen in fora als tweakers.net gaat schokkerig.
-Resizen van windows gaat traaag en schokkerig. Ik kan hem niet vloeiend vergroten/verkleinen.
-[rml][ RTCW] Enemy Territory- could not load OpenGL subsystem[/rml] Het probleem word ook hier besproken. Ik wilde graag ET installeren. Bij het starten van het spel krijg ik precies het zelfde probleem.
-Daarnaast ATI Catalyst Control Center geeft in de tak 3D de volgende foutmelding
Wat heb ik al geprobeerdThe currently used OpenGL driver does nog support the required extensions to run the 3D preview > OK
-stuurprogramma opnieuw geinstalleerd dmv Apperaat beheer. De driver heb ik zelf geselecteerd uit de lijst.
-Windows Update... geen updates
-www.medion.com had geen driver update
-DirectX 9 geinstalleerd. (gedownload vanaf de Microsoft website - directx_dec2005_redist.exe - )
-Wizard Hardware toevoegen > ? bij Videocontroller (VGA-compitabel)
poging installeren van driver geeft mij dit:
Mijn systeemDe stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
De Medion 97500 laptop die ik afgelopen maandag ochtend heb gekocht werkte niet goed en heb ik omgeruild met dit donderdagmiddag model... deze heeft alleen "maar"bovenstaande fouten...
specs:
Intel Pentium M 1,73Mhz 2Mb cache
Siemens 512 MB werkgeheugen DDR II RAM
80 Gb 5400 rpm HD
8x DVD brander
ATI® Mobility™ Radeon™ X700 XL PCI-Express technologie met 128MB DDR RAM
Intel® Pro/Wireless 2200
Oplossing?
Ik zoek dus vga controller drivers voor de X700, zodat Open GL mischien ook werkt. In ATI Catalyst Control Center geeft hij namelijk het volgende aan als ik op de tak 3D klik
The currently used OpenGL driver does nog support the required extensions to run the 3D preview > OK
[ Voor 4% gewijzigd door willy1986 op 03-03-2006 17:01 ]