Toon posts:

Problemen verbinding Linksys-router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP
Pentium 4 UPC 2.40 Ghz
gewone netwerkkaart

Ben sinds kort aangesloten op het wireless netwerk van mijn buurman. Hij heeft een Linksys WRT54 router waarop 1 laptop, 1 vaste pc en mijn computer met wireless USB-stick is aangesloten. Dit gaat niet helemaal vlekkeloos: eens de zoveel tijd (ca. 2 dagen) verliest mijn compu verbinding met het internet (de verbinding met de router is dan nog in tact!). Wanneer ik de verbinding wil herstellen, kan hij oppeens geen IP-adres vinden, en dus is de verbinding met zowel de router als het internet verbroken! Vervolgens is de enige remedie om de router aan / uit te zetten, daarna heb ik gewoon weer verbinding met de router en internet. Probleem is alleen dat de router bij de buurman staat, en die wordt een beetje gek van mij aangezien ik elke keer langs moet komen / bellen om de router aan/uit te zetten. Ik heb al geprobeerd om met een Static IP te werken, maar ook dit werkt niet. Wie kent dit probleem (kon het op het forum niet terugvinden!) en belangrijker: hoe op te lossen!!!??? _/-\o_

PS ipconfig/all:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Floor Willems>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: floor
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : wanadoo.nl

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 28:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: wanadoo.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
RT2500 USB Wireless LAN Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-02-44-AF-77-48
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
194.134.0.97
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 3 maart 2006 16:04:57
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 4 maart 2006 16:04:57

Verwijderd

Topicstarter
PS:Internet: Casema Cable, wanadoo Basic

Verwijderd

welke firmware in je router gebruik je??? kortom update deze voordat je verder gaat zoeken.
Ga bij problemen uit van een nieuwe configuratie. Vergeet niet een backup te maken van je routerconfiguratie.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan ook de router van afstand resetten. Je moet dan wel het wachtwoord weten.
Ip adres is 192.168.1.1 en standaard is de toegangsnaam+ wachtwoord : admin en admin
Vraag wel toestemming aan je buurman om dit te mogen doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Firmware v/d router weet ik niet, deze gegevens heeft mijn buurman.

Resetten op afstand is op zich ook een goeie. De router is uiteraard wel beveiligd, resetten betekent dan neem ik aan niet dat al deze gegevens verloren gaan (zoals je doet met de reset-knop op de router zelf?). Dan kan ik het wachtwoord vragen, dat lijkt me geen probleem. bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
heb linksys helpdesk gebeld, er moest in aan de instelling van de router aangepast worden. Dit topic kan dus gesloten worden!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:45:
Firmware v/d router weet ik niet, deze gegevens heeft mijn buurman.

Resetten op afstand is op zich ook een goeie. De router is uiteraard wel beveiligd, resetten betekent dan neem ik aan niet dat al deze gegevens verloren gaan (zoals je doet met de reset-knop op de router zelf?). Dan kan ik het wachtwoord vragen, dat lijkt me geen probleem. bedankt!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:09:
heb linksys helpdesk gebeld, er moest in aan de instelling van de router aangepast worden. Dit topic kan dus gesloten worden!
Met resetten bedoelde ik eigenlijk DHCP renew, waardoor hij opnieuw verbinding aanmaakt.
Overigens is het wel slim om de instelling die verandert moest worden hier even te posten zodat andere mensen er ook wat aan hebben. :)

Verwijderd

Topicstarter
Versie van de firmware is V 1.00.1 Via de helpdesk zeiden ze dat ik deze moest upgraden en dat dit het probleem zou moeten verhelpen.

Zodra ik geen ip-adres van de router meer krijg, kan ik ook geen wireless verbinding met de router maken. Het is dan dus ook niet mogelijk om de DHCP te vernieuwen. Ga nu de firmware upgraden naar V 1.00.6, hopelijk werkt dat. Mochten er nog andere tips zijn: graag!

Verwijderd

Zorg er ook voor dat de drivers van de clients up-to-date zijn.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:22:
Versie van de firmware is V 1.00.1 Via de helpdesk zeiden ze dat ik deze moest upgraden en dat dit het probleem zou moeten verhelpen.
/quote]

Ho ho, de helpdesk... 8)7

;)

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Onze linksys router, geen wireless overigens, doet ook af en toe vreemd. Netwerk lokaties zijn dan ineens niet meer te bereiken. Niet dat je er wat aan hebt, maar het komt dus vaker voor bij linksys spullen.
Pagina: 1