[HTML/CSS] SELECT display probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Ik heb een HTML <SELECT> die gevuld wordt met een PHP+SQL script.

De bovenste waarde is ingevuld met HTML en een OPTGROUP.

Het ziet er ongeveer zo uit:

--- Overzicht < optgroup
Totaaloverzicht < SELECTED
--- Afdelingen < optgroup

(vanaf hier is invulling uit MySQL database icm PHP)

Algemeen
Afdeling
Blabla
Cola

Nou is mijn vraag: hoe laat ik de bovenste optgroup waarde (Overzicht) ook nog weergegegeven worden bij het klikken op de selectbox? Als ik nu op het pijltje druk, is er al 1 positie naar beneden gescrolld ( naar de Totaaloverzicht (SELECTED) waarde dus ), en is de dikgedrukte optgroup al header buiten beeld. Is er een manier om dit te omzeilen?

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Thunk op 03-03-2006 16:54 . Reden: sorry van plaatsen in verkeerde forum, keek even niet goed ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HTML, CSS, JavaScript, Flash of Director? Kijk eerst hier! ;)

Verder is dit volgens mij niet mogelijk, maar dat weten ze in W&G dus beter dan ik, dus verplaats ik je topic maar even.

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Thunk
* kick *

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij is het niet mogelijk om de dikgedrukte opgroup head geselecteert te maken. JE kan net zoals hier op GoT een 'standaard' eerste item selected te maken (zoals bij "selecteer een forum...").

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Thunk
De optgroup hoeft ook niet geselecteerd te zijn, maar de 1e item in die optgroup wel ( en dat is wat ik nu ook heb met de SELECTED value).

Wat ik wil, is dat de optgroup value wordt weergegeven... nu is de selectbox automatisch 1 positie naar beneden gescrolled naar de selected item, waardoor de kop buiten beeld gelaten wordt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:22

crisp

Devver

Pixelated

Thunk schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:30:
De optgroup hoeft ook niet geselecteerd te zijn, maar de 1e item in die optgroup wel ( en dat is wat ik nu ook heb met de SELECTED value).

Wat ik wil, is dat de optgroup value wordt weergegeven... nu is de selectbox automatisch 1 positie naar beneden gescrolled naar de selected item, waardoor de kop buiten beeld gelaten wordt.
Dat is gedrag dat de browser bepaalt en waar je als ontwerper eigenlijk niet veel aan kunt doen...

Intentionally left blank

• Thunk
Okay, jammer... ik vroeg me af of er niet zoiets mogelijk was met Javascript oid.. aangezien dat wel is een oplossing kan zijn om standaard browsergedrag aan te passen ;)
Pagina: 1