waterkoeling weinig geluid???

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
ik heb vandaag mijn waterkoeling gekregen :)

deze waterkoeling is voornamelijk om het geluid te verminderen van mijn pc en natuurlijk voor beter overklok resultaten

echter maakt mijn waterpomp veel meer herrie dan mijn cpu fan + case fan die ik er eerst in had :(

is dit normaal

kan ik ergens ook pompen krijgen die geen/weinig geluid maken

het is een vtech regelbare pomp die max 800 l/u kan maar 100 liter per uur is bij mij al voldoende

dus ik zoek eigelijk een zwake pomp iets meer dan 100 l/u die weing geluid maakt

weet jij waar ik die dingen kan kopen ????

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik heb zo,n vermoeden dat er dan nog lucht in je systeem zit, en dat de herrie komt omdat ie bellen aan het blazen is! Dat zou ik maar ff goed checken!

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 00:58 schreef worsie het volgende:
Ik heb zo,n vermoeden dat er dan nog lucht in je systeem zit, en dat de herrie komt omdat ie bellen aan het blazen is! Dat zou ik maar ff goed checken!
Toch mooi om te zien worsie, je komt online, en meteen tweakers replies :)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op dinsdag 23 januari 2001 01:00 schreef drLiter het volgende:

[..]
Toch mooi om te zien worsie, je komt online, en meteen tweakers replies :)
Ach, ik moet wel mijn dagelijkse quotum halen he!? :P

• Dr. Vork
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Bij een terrarium speciaalzaak heb ik ooit pompjes met verschillende capaciteit zien liggen, vast hebben ze ook bij de aquarium speciaalzaak pompjes.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kan me niet voorstellen dat die pomp zo'n herrie maakt. Heb zelf de complete range Sicce pomjes gehad (400, 800 en 1300 liter) en zelfs de 1300 liter wordt overstemd door het geluid van buiten. In een stille kamer hoor je hem als licht gezoem.

Controleer die pomp eens: zit er een schoep los/kapot of krom oid.

Verder: hoor je gezoem/herrie van de pomp of watergeklater? In het laatste geval heb je nog lucht in je systeem, is er na een dag wel uit, sneller als je zelf een beetje helpt. (beetje draaien met systeem). Ik heb wel eens een bel in mijn raidator, maar die is na een beetje heen en weer draaien weg. Gebeurt alleen als de pomp droog slaat (te weinig water).

Succes!

Verwijderd

is het misschien zo'n pomp die niet onder water staat, scheelt ook wel :o

offtopic:
Hee herman, zou je me m'n password van het waterkoeling Forum nog kunnen maile, want die ben ik nog steeds kwijt :'(:'(:'(

• php
  • Niet online

php

Kut, ben ik gisteren vergeten, kan je effe mailen naar skiff@xs4all.nl dat ik dat nog moet doen? Dan vergeet ik het niet zodra ik thuis ben. Ik kan zelf niet naar huis mailen, is te lang verhaal om hier uit te leggen waarom. (heeft met MX-records te maken voor de liefhebber)

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024
mijn pomp zit dus niet in mijn pc ingebouwd maar staat buiten in een aquarium

ik weet niet wat de oorzaak is maar maakt echt veel geluid
pomp zit ook helemaal in het water
misschien een andere pomp bestellen???

herman kan jij nog wat regelen???

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• php
  • Niet online

php

Nee, qua pompen niet meer. Ik haalde ze bij de lokale dierenwinkel, maar OC-Shop koopt ze zodanig groot in, dat ze een veel betere prijs hebben dan menige dierenwinkel. Ziou even met oc-shop mailen.
Pagina: 1