Toon posts:

2 geluidskaarten 1 output

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat wat ik nu ga vragen al vaker gesteld is, en voordat jullie zeggen gebruik de search knop.
Wil ik even laten weten, ik heb gezocht en veel ook.

Nu wil ik dus 2 geluidskaarten gebruiken in mijn pc, de ene en echte is een Soundblaster live 5.1 en de 2e is een AC97 onboard op mijn Asus P4P800S-X moederplankje.

De reden dat ik dit wil is redelijk simpel, op mijn SB 5.1 zit mijn Creative Inspire 5700 5.1 speakerset digitaal aangesloten. Maar ik heb ook nog een NEWQ platinum equalizer in mijn pc hangen. Ik weet die heeft niet echt nut meer als je een SB 5.1 hebt, maar het ziet er nu eenmaal leuk uit. :)

Nu is het probleem dus dat mijn speakers digitaal via de digitalDIN kabel zijn aangesloten, (en dat wil ik natuurlijk graag zo houden) en dus de groene sterio plug geen geluid meer geeft. Vroeger kon ik dan de equalizer op de line-out aansluiten, maar helaas dat heeft deze SB niet meer |:(

En een splittertje kun je niet op een digitale uitgang zetten, dan krijg je vreemd geluid :X

Dat laat mij dus nog maar een oplossing, de onboard AC97 gebruiken, dan kan ik die tevens gebruiken voor een headset, want die 5.1 speakers hebben weer geen uitgang voor een koptelefoon.

door het zoeken op het forum, heb ik al gelezen dat Virtual audio Cable het mischien kan, en dat ben ik dan nu ook aan het proberen.

Maar ik hoop eigenlijk dat jullie nog andere oplossingen hebben.

vriendelijke groet Patrickvn

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit er op die SB geen aansluiting voor een live-drive... zo ja; daar kun je pinouts van zoeken om de line-out te vinden... Die kun je dan aansluiten op de line-in van de onboard kaart...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kun je niet op de speakerset een line-out vinden, en die doorlussen?
Heb je wel een langere kabel nodig, maar dan is het wel gemakkelijk.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties,

helaas heeft mijn SB live geen aansluiting voor een livedrive. Soms denk ik bij mij zelf had ik mijn SB live platinum maar nooit weggedaan |:(

maar ik zal nog eens kijken op mijn speakers, als ik weer thuis ben. Ik kan me zo wel herinneren dat hij een stuk of 4 ingangen heeft, maar of er een uitgang op zit weet ik zo niet.

Mocht het niet zo zijn, heb ik er aan zitten denken om zelf een kabel te fabriceren, en het geluid van bv de linker speaker af te tappen. In zo'n geval doet de equalizer het wel weer (laat het geluid zien), maar dan kan ik hem eventueel net gebruiken voor een headset.

Al is dat snel op te lossen, door bv de frontingang van de equalizer te gebruiken voor de AC97 kaart, en dus een eventuele headset, en dan die speaker terugkoppeling op de rear speaker ingang, tenslotte is de equalizer wel 4 speakers :Y)

Hoop dat er mischien nog meer oplossingen komen, want met die virtuele audio kabel, lukt het me ook niet. Hoewel dat kan komen doordat het een demo is, en de originele 30 dollar kost :/