De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Anders lijk je te opdringerig
[ Voor 4% gewijzigd door Ascathon op 03-03-2006 15:58 ]
Je hebt er recht op om het te weten (het kan nl. best zijn dat je nog meer sollicaties hebt lopen.)
[ Voor 23% gewijzigd door pinockio op 03-03-2006 15:57 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
offtopic:
Ik heb hetzelfde een keer meegemaakt, dus ik bellen, wist de telefoniste te vertellen dat er al een nieuwe op die functie aan het werk was. En mij waren ze vergeten af te bellen terwijl we maar met 3 man over waren

[ Voor 51% gewijzigd door André op 03-03-2006 16:01 ]
Daarbij is het bijna weekeind, rottijd om dit soort zaken te regelen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
OF heel geinteresseerd, dat kan ook... straks denken ze, als je niet belt "die is lekker geinteresseerd zeg". Is een gokje dat je neemt.
Uiteindelijk hebben ze gewoon toegezegd te bellen 's ochtends en dat hebben ze niet gedaan. Ik zou zeer zeker bellen.
Saved by the buoyancy of citrus
Dit geeft meestal bij hun weer een puntje van "Hé ! hij wil hier echt werken!"
Blij Met Wilco
niet gaan twijfelen.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Wel lang, zowat zes weken. Ondertussen maar naar andere vacatures zoeken, en morgen naar de carrièrebeurs.
Shit voor je dat het zo lang duurt, maar succes met het vinden van werkTroonStaal schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:11:
Nou, net gebeld. Het zit zo: ze hebben op de vacature nog maar twee (inclusief ikzelf) sollicitanten gehad en willen liever wat meer zien voordat ze een keuze gaan maken. Alleen gaat hij de komende twee weken naar Duitsland, is daarna één week in Nederland en daarna weer twee weken naar Hong Kong. Uiterlijk 14 april krijg ik dus meer te horen, of ik naar een volgende ronde ben of niet.
Wel lang, zowat zes weken. Ondertussen maar naar andere vacatures zoeken, en morgen naar de carrièrebeurs.
Blij Met Wilco
Hangt een beetje van je eigen situatie af. Als je vaste lasten hebt is dit geintje niet de moeite waard. En blijkbaar zijn ze dus ook niet helemaal zeker van jou, anders zouden ze niet wachten op meer reacties. Ik zou zeggen, kijk lekker verder.TroonStaal schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:11:
Nou, net gebeld. Het zit zo: ze hebben op de vacature nog maar twee (inclusief ikzelf) sollicitanten gehad en willen liever wat meer zien voordat ze een keuze gaan maken. Alleen gaat hij de komende twee weken naar Duitsland, is daarna één week in Nederland en daarna weer twee weken naar Hong Kong. Uiterlijk 14 april krijg ik dus meer te horen, of ik naar een volgende ronde ben of niet.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Vervelend dat het nu zo lang gaat duren, beïnvloed wel een beetje hoe ik naar andere vacatures kijk, en vergelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 03-03-2006 16:26 ]
Een uiterst onaangenaam gevoel bekruipt mij bij die gedachteCyphax schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:27:
Stel dat je nu niet had gebeld, ik vraag me af of ze je dit wel hadden laten weten haast

Ik weet wat je bedoelt en daar zat ik eigenlijk ook aan te denken... maar het beste is geen aannames te maken, en dan dus echt geen enkele.TroonStaal schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:28:
[...]
Een uiterst onaangenaam gevoel bekruipt mij bij die gedachte
Anoniem: 104562
Tip voor de volgende keer, vraag wanneer je hun zelf mag bellen. Wacht niet tot ze zeggen van, we bellen je, nee: geef zelf aan dat jij hun belt. Dan weet je ook zeker dat je wat van ze hoort
Normaliter wachten tot maandag idd. Zelfde dag bellen is vaak te opdringerig, maandag kun je gewoon zeggen "goh ik had vrijdag een telefoontje verwacht, hoe zit het ermee?"Ascathon schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:56:
Mij is wel verteld (geleerd) dat je moet bellen, als het te lang duurt. Maar niet op de dag dat ze je zouden bellen. Want dat kan juist een slechte indruk geven.
Maar nu pakte het iig goed uit
[ Voor 7% gewijzigd door curry684 op 03-03-2006 17:04 ]
Audi: Vorsprung durch Technik
Yeah right. Sorry, maar met zo'n instelling kan je de helft van alle bedrijven afschieten. Het gebeurd enorm vaak dat er wat tussen komt en ze dan een dag later alsnog bellen; schiet jij lekker dat soort bedrijven af, dan is er meer plek voor mensen die echt geinteresseerd zijn in een baanpinockio schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:57:
Ik vind het slecht van het bedrijf. Iemand te lang laten wachten op een telefoontje (en je dus niet aan je afspraken houden) is onprofessioneel. Ik zou daar niet willen werken.
Je hebt er recht op om het te weten (het kan nl. best zijn dat je nog meer sollicaties hebt lopen.)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Dat er veel bedrijven zijn die zo nochalant met toekomstig personeel en gemaakte afspraken omgaan, wil niet zeggen dat het normaal is.
Als ik een afspraak maak om iemand terug te bellen, dan doe ik dat ook. Ook al heb je op dat moment nog een concreet antwoord/oplossing, kun je altijd nog het fatsoen nemen om even te bellen en de zaak uit te leggen en dan de volgende dag er nog eens op terug te komen.
Audi: Vorsprung durch Technik
These are my principles. If you don't like them, I have others.