Toon posts:

Uitvallende USB-poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 1 jaar veel last te hebben gehad van mijn USB-poorten die steeds uitvielen(vooral lastig bij het surfen aangezien ik een Speedtouch USB-modem heb), besloot ik maar eens heftig op zoek te gaan naar een oplossing. Er was de USB-patch voor VIA-moederborden (ofzoiets), de energiebesparingen van windows die de USB-poort kon uitschakelen, de nieuwste driver voor mijn modem, het gebruik van een actieve USB-hub ... Maar niets bleek te helpen. Heeft iemand van jullie nog hints/tips? Ik ben echt ten einde raad. :'(

TOM

EDIT : oja ,maakt misschien niet veel uit maar de USB-poorten houden enkel op met werken als ze "zwaar" moeten werken (grote bestanden downloaden, bestanden op USB-stick zetten...)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 16:13 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het zou zéér handig zijn als je je specificaties vermeld, dan kan ik en medegotters je beter helpen.

Heb je al een Bios update uitgevoerd ?

Blij Met Wilco

Verwijderd

Koop een USB PCI kaartje en sluit daar je Speedtouch USB modem op aan. Ik geloof dat het probleem zit in het feit dat je moederbord onvoldoende power geeft om je modem te voeden. Alternatief is om de ground en +5 volt direct van je voeding te halen (voor je modem), maar dan moet je het kabeltje slopen.
Specs zou inderdaad wel handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Excuseer, dat was ik rats vergeten.
Moederbord : Abit VL6
Processor : Intel Pentium III 1000mhz

Wat moeten jullie nog weten om me goed te kunnen helpen.
Ik ken niet zoveel van PC's en daarom blijf ik liever van de BIOS af. (tenzij iemand me kan garanderen dat er niets zal foutlopen)

Hoe zou een PCI USB kaartje er moeten uitzien, heb mijn PC ooit eens binnegedaan bij de PC-zaak en die heeft er nieuwe USB-poort ingestoken...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 15:46 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik zie dat het moederbord niet zo veel accepteerd ( Klik

De modem is het toevallig usb 2 ? De kans is namelijk dat het moederbord usb 1 is, dat zou misschien het probleem kunnen zijn.

Edit :

Dit is een interne insteek usb kaart :
Afbeeldingslocatie: http://www.baco-army-goods.nl/aanbiedingen/usb2-kaart.jpg
Er zijn natuurlijk veel meer varianten.

[ Voor 24% gewijzigd door -Thunder- op 03-03-2006 15:49 ]

Blij Met Wilco

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 20:01

takker

]HuT[ klaassenster

ik heb daar ook last van gehad met mijn G7 muis icmb. logitech joystick en medusa 5.1 surround headset.

bleek dat de maximale bandbreedte van usb overschreden was (hoe kun je dan 127 apparaten tegelijk aansluiten 8)7 )

pci insteekkaartje voor usb bleek in mijn geval de oplossing.

suc6

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoals ik dacht, die PCI USB kaart zit er al in. Probleem blijft dus.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
Ik heb dit ook wel eens met mijn Asus P4C800-E Deluxe. Wel erg vreemd dat er mogelijkheid wordt geboden tot het aansluiten van 8 USB poorten maar dat er dan vervolgens te weinig power vanuit het moederbord blijkt te worden geleverd, of is dat niet de voornaamste reden van dit probleem?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:52:
Ja, zoals ik dacht, die PCI USB kaart zit er al in. Probleem blijft dus.
Modem zit wel op dát kaartje aangesloten, en niet op een andere usb poort?

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles (modem+webcam) zit op dat kaartje aangesloten . Die op het moederbord zelf zijn geliquideerd (wat hij daarmee wil zeggen..)zei de eigenaar van de computerspeciaalzaak.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 16:04 ]

Verwijderd

geliquideerd :D
Tja je geeft zelf aan dat je niet in het bios wil rommelen, anders is het een oplossing om in het bios de onboard usb poorten weer te enablen en een deel van je usb apparaten op de onboard usb poorten aan te sluiten, en in ieder geval het modem op het insteekkaartje. Dan zijn je usb apparaten beter verdeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Idd ik hou liever afstand van het BIOS. Is er echt geen andere mogelijkheid,het lijkt mij toch sterk dat mijn moederbord in het begin de modem en de cam wel van stroom kon voorzien en nu niet meer.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Misschien ( heel misschien ) zou het kunnen zijn dat je voeding niet goed presteerd meer.

Je zou dus eens een voeding van iemand kunnen lenen ( misschien wel een andere pc ) en die er aan hangen.

Succes!

Blij Met Wilco

Verwijderd

Topicstarter
Oja denk ik nu ook opeens aan, als ik aan het downloaden ben met hoge snelheden (250-300 kb/s) durft de PC zonder boe of ba uitslaan en terug opstarten, net als bij een stroompanne.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dat is waarschijnlijk een voedingsprobleem... Wat hangt er nog meer aan die pc?

Kan trouwens ook een warmteprobleem zijn van je processor...

Verwijderd

Topicstarter
Warmte-probleem van processor lijkt me helemaal niet, de temperatuur daar ligt rond de 25graden Celsius. En wat bedoel je met wat hangt er nog meer aan de PC? Niks speciaals volgens mij

alvast bedankt voor al de reply's

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:39:
Warmte-probleem van processor lijkt me helemaal niet, de temperatuur daar ligt rond de 25graden Celsius. En wat bedoel je met wat hangt er nog meer aan de PC? Niks speciaals volgens mij

alvast bedankt voor al de reply's
Die temp is dat bij druk gebruik of bij beetje internetten o.i.d. ?

[ Voor 7% gewijzigd door -Thunder- op 03-03-2006 16:43 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

k heb t zelfde probleem gehad..

2 oplossingen:

Of toch in je bios gaan en je mobo usb enablen
Of een Usb Hubje kopen met externe voeding

Verwijderd

Topicstarter
Bij beetje internetten enzo, maar hij wordt niet echt intensief gebruikt hoor. Downloaden is het meest intensieve dat mn pc moet doen. en USB-hubje met externe voeding werkt niet.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 06:18
Ga gewoon ff in het BIOS kijken of je bij eigenschappen van de chipset de USB aan kan zetten. Scheelt je heeeeel veel kopzorgen! Mocht je niet zeker van een instelling zijn, dan verander je `m toch lekker niet en vraag je hier wat die instelling doet.

Met kijken maak je niks kapot!! Door veel te kijken en op internet te lezen heb ik en waarschijnlijk alle tweakers mezelf geleerd hoe alles in een PC werkt. Om een modje te quoten dion_b geloof ik.
een wijze man zei ooit: geef een man een vis en hij heeft vanavond geen honger, leer je hem echter vissen, dan zal hij nooit meer honger lijden!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb in het BIOS de USB-poort "ge-enabled" nu zit mn modem in de USB-poort van het moederbord en mn cam in de PCI-USB-kaart (of hoe je het ook noemt). Laten we hopen dat het straks niet allemaal uitvalt. Als het gebeurt kom ik terug :P als het niet meer gebeurd... badankt voor de hulp.
En vooral bedankt voor de snelle, goede reply's.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier al terug. Alles ging goed, zelfs perfect tot ik besloot m'n USB-stick in mijn andere USB-poort van het moederbord aan te sluiten. De modem viel weer uit en het bleef zo zelfs na enkele keren herstarten. Heeft nu nog iemand een idee wat ik moet doen, of moet ik toch maar eens een nieuwe voeding proberen?

Verwijderd

Modem juist in je PCI-kaart doen, en webcam in je onboard poort.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Of een ethernet modem kopen :Y) Maar daar los je niet echt het probleem op, je creeërt dan alleen maar een omweg...
Pagina: 1