Toon posts:

[2k] Windows setup gaat niet verder naar kopieeren files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een p!!! 1ghz server systeem met een maxtor 40 GB en 256 mb geheugen.

Nu wou ik hier dus windows 2000 op instaleren dit gaat helemaal goed. Ik stop cd in de cd speler en hij gaat dan de hd formateeren en de bestanden kopieren die nodig zijn voor de setup, Hierna reboot hij om de daadwerkelijke setup te starten via de hd. Maar nu komt het dan geeft hij de volgende error.

Schijfleesfout
druk ctrl+alt+dlt om te restarten

(windows 2000 heeft eral opgestaan dus het heeft gewerkt) als ik in dos kijk zie ik ook alle files staan ook als ik hem op mijn pc aansluit zie ik alles staan. hetzelfde verhaal met me en xp en op andere hd. ook heb ik meerdere cdspeler geprobeert. Wat is hier nou de fout ??? dou ik iets fout of de pc

Mvg gerwin

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 14:54 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Is de installatie cd nog wel goed?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:20

Crusader

Arc Nature

Een defecte harddisk kan heel goed hoor, een paar bad sectors kunnen dit probleem veroorzaken. Dat een vorige installatie goed gewerkt heeft is geen garantie. Dat betekent alleen maar dat de vorige installatie geen data nodig heeft gehad die op die bad sectors staan.

Ik zou even de diagnostics tools van Maxtor draaien, te downloaden vanaf de Maxtor site.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Geheugen probleem is mogelijk, te warm worden van je cpu kan ook nog..

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:28:
Geheugen probleem is mogelijk, te warm worden van je cpu kan ook nog..
Dan had ik zeker verwacht dat de vorige W2K installatie problemen zou geven, maar dat is niet het geval. Daarnaast krijg je met defect geheugen of cpu eerder blauwe schermen dan disk leesfouten...

Verwijderd

Nou ik heb het zelf ook gehad met defect geheugen, bios reset al uitgevoerd? Firmware upgrade?

Verwijderd

defect geheugen kan wel degelijk lees en schrijffouten opleveren. ik heb al meerdere malen ervaren met workstations met een instabiele module, dat er random files niet geschreven / gelezen konden worden.

het enige constante dat er in zat, was dat het random was :)

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:56:
Is de installatie cd nog wel goed?
Jha winxp pakt ie ook niet en die heb ik net op mijn pc geinstalled zelfde cd

@tom.luinstra

Cpu wordt niet te warm geheugen zal ik nog even probeeren

@Crusader

meerde hd geprobeerd en lijkt me sterk dat ze allemaal stuk zijn als ze wel allemaal perfect werken op mijn pc :) Heb tool gedownload zal het straks even testen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 16:49 ]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:25:
[...]
@Crusader

meerde hd geprobeerd en lijkt me sterk dat ze allemaal stuk zijn als ze wel allemaal perfect werken op mijn pc :) Heb tool gedownload zal het straks even testen
Dan moet ik me toch maar aansluiten bij ton.luinstra en Lord-Fido O-)

Verwijderd

Topicstarter
Okee heb er ander geheugen in en 2x de hd geformateerd nu werkt hij eindelijk weer :) winxp is nu druk bezig met instaleeren :D

Bedankt voor jullie hulp dudes :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 17:59 ]

Pagina: 1