Remote dekstop

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberSpeedy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-03 21:44
Een vriend van mij heeft een server in amsterdam staan, en daarmee gebruik ik Remote desktop, om bijv. op school de MSN-blockade te omzeilen e.d
Nou heb je van dat leuke remote control, dat hij mijn scherm over kan nemen.
Nu heb ik bij mijn eigen account dit uitgezet, maar voor hem zal dit gewoon even zoeken zijn voordat hij het weer voor elkaar heeft.
Aangezien ik het niet zo fijn vindt dat hij evt. mee zou kunnen lezen had ik de vraag of dit ook helemaal uitgezet kan worden
Ik weet dat het via Terminal service configuration kan, maar dat staat op Use remote control with default user settings, en bij mijn account is het dus disabled, maar hij is dus ook administrator en hij kan het dus zo bij mij aanzetten, is er ook een andere manier om dit echt te disablen??
Google returns nothing :(

Voor de duidelijkheid Win2003 wordt gebruikt

[ Voor 3% gewijzigd door CyberSpeedy op 03-03-2006 14:54 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De /console optie?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

offtopic: Goede beveiliging op school dat je remote desktop kan draaien naar extern...

Op console connecten zal niet mogelijk zijn denk ik als je geen admin bent... mits je dit hebt ingesteld. Waarom gebruik je niet een eigen server om dit uit te halen? Dat een beheerder van een server alles kan aanpassen en zien is toch enigzins logisch?

• CyberSpeedy
%SystemRoot%\System32\mstsc.exe /v:<server> /f /console werkt niet :S
krijg een gewone verbinding niet de console sessie, maar is de console sessie wel een gewoon GUI?? zoals je met een gewone verbinding ook hebt?

• CyberSpeedy
Ja het is inderdaad logisch. maar dit was iets te makkelijk ingesteld zeg maar..
en begin niet over de beveiliging :X :P

Daarnaast heb ik wel admin rechten

Verwijderd

Lol ik krijg wel een console sessie met dat commando...

• CyberSpeedy
Maar om het kort te houden is er dus eigenlijk geen manier??

Te denken aan een leuke registry aanpassing of sercurity instelling o.i.d

Verwijderd

Zo remote niet, een admin blijft een admin.
Dat remote desktop zit tegenwoordig ook in XP Pro gebakken, dus als je thuis de computer aan laat staan kun je dit gebruiken.

Verwijderd

Nee, ik denk niet dat ik een oplossing kan bedenken... hij zou zelfs ook hidden software kunnen installleren dat je in de gaten wordt gehouden. Er zijn zat tools die dat kunnen dus ik denk dat je het niet kunt omzeilen aangezien hij (ook) het beheer heeft.

Ik begrijp dat het makkelijk was om te gebruiken, maar je kunt er niet teveel van verwachten als hij zelf de rechten heeft om alles in te stellen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:21:
Zo remote niet, een admin blijft een admin.
Dat remote desktop zit tegenwoordig ook in XP Pro gebakken, dus als je thuis de computer aan laat staan kun je dit gebruiken.
Jup, wel eerst instellen uiteraard en zorgen dat je broertje niet op je pc kan inloggen omdat er maar 1 sessie kan open staan... Dat is wel een eis.

FF poort natten in je router (3389) naar je IP als je een router hebt en gaan met die banaan

• CyberSpeedy
Okee thnx anyway dan houd ik het zo, opzich ook geen probleem natuurlijk, maar vindt het altijd wel lekker om zeker te weten dat ik de enige ben die ziet wat ik type :P

Naja thnx anyway mensen!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-03 17:56
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:10:
offtopic: Goede beveiliging op school dat je remote desktop kan draaien naar extern...

Op console connecten zal niet mogelijk zijn denk ik als je geen admin bent... mits je dit hebt ingesteld. Waarom gebruik je niet een eigen server om dit uit te halen? Dat een beheerder van een server alles kan aanpassen en zien is toch enigzins logisch?
Dat kan ook webbased op poort 80 ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

@Sluuut: Dat kan ook webbased op poort 80

RDP of MSN?

RDP - kan je wel je verbinding starten dmv webpagina maar je protocol gebruikt nog altijd 3389
MSN - Ja webmessenger, maar ik geloof niet dat we het daarover hadden

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 15:30 ]

• CyberSpeedy
RDP.. ik heb het idd ergens gezien, werkt alleen niet, maar ook geen zin om het uit te zoeken :P

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
IIS installeren, met RDP web connectie. Ergens bij WinXP Setup bij software.

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:29:
@Sluuut: Dat kan ook webbased op poort 80
RDP - kan je wel je verbinding starten dmv webpagina maar je protocol gebruikt nog altijd 3389
http://www.sanx.org/tipShow.asp?index=80
To change the RDP operating port:

* Use a registry editing tool to navigate to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp
* Insert or change a value with the following details:
Data Type:
DWORD
Value Name:
PortNumber
Value:
The number of the port you wish the RDP service to operate on, e.g. 12345
* Restart your computer for the changes to take effect.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Verwijderd

Tuurlijk is het mogelijk maar enigzins onlogisch om je poort op 80 te gaan zetten. Tevens als je de Remote Desktop start (mstsc) kun je niet aangeven naar poort 80 te gaan, en ik zou me niet kunnen voorstellen dat IE dat wel gaat snappen..

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:12:
Tuurlijk is het mogelijk maar enigzins onlogisch om je poort op 80 te gaan zetten. Tevens als je de Remote Desktop start (mstsc) kun je niet aangeven naar poort 80 te gaan, en ik zou me niet kunnen voorstellen dat IE dat wel gaat snappen..
Jawel, gewoon in connect box 192.168.1.123:1234 ingeven.

Verwijderd

Lol natuurlijk... pff het is vrijdag mensen excuses haha... |:(
Pagina: 1