Toon posts:

[XP/2003] Profiel Reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op ons werk moet er regelmatig een "Profiel Reset" uitgevoerd worden. Er moet dus lokaal als op de server een folder ge-renamed worden zodat bij het aanloggen op het domain een nieuw profiel word aangemaakt.. Gezien bij ons niet iedereen de kennis hebt wil ik hier iets op verzinnen.. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ? Wat er gedaan moet worden is :

- Lokaal een folder renamen ( c:\document and settings ) via de admin share \\IP Adres\c$
- Folder renamen op de server waarbij eerst de ownershop overgenomen moet worden

Ik heb me suf ge-googled, maar niet echt concrete oplossingen.. Het voordeel is dat dit via 1 account kan.. Dus iedereen op ons werk gebruikt 1 account met genoeg rechten..

Er moet wel een input gegeven kunnen worden gezien de profieldata niet op 1 server staat..

Servers zijn w2k3 en clients zijn XP machines.. Elk tip is welkom _/-\o_

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Is het niet makkelijker om een korte handleiding hiervoor te maken?

Waarom moet er regelmatig een profiel gereset worden?
Misschien ook een idee om is te kijken hoe dat komt?
Lijkt mij niet echt normaal wanneer dat regematig moet gebeuren bij mensen...

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:39:
Is het niet makkelijker om een korte handleiding hiervoor te maken?

Waarom moet er regelmatig een profiel gereset worden?
Misschien ook een idee om is te kijken hoe dat komt?
Lijkt mij niet echt normaal wanneer dat regematig moet gebeuren bij mensen...
Omdat er 12000 mensen op het domain is aangesloten.. Probleem is dat het tevaak moet gebeuren en teveel tijd in beslag neemt..

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 12:52

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:41:
[...]

Omdat er 12000 mensen op het domain is aangesloten.. Probleem is dat het tevaak moet gebeuren en teveel tijd in beslag neemt..
Dat is geen reden. Je hoeft niet een profiel reset uit te voeren omdat er 12.000 mensen op een domain zijn aangesloten, maar omdat er blijkbaar ergens iets fout gaat. Zoek eens uit wat er fout gaat dan. Waarom voor je die reset uit? Wat gebeurt er als je het niet doet?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Wat is de reden van het renamen van deze folder? Wellicht dat we daar meer aan hebben om je probleem op te lossen want dat wordt me niet duidelijk uit je vraag

• ShellGhost
Tjsa, een scriptje maken heeft dan ook niet veel zin aangezien je dan toch moet opgeven welke server het befreft en dat moet je dan ook weer weten. :)
Zeker wanneer het een multi server omgeving betreft.
Over die 12000 man, daar had je niks over gezegt in je op, vandaar dat ik een handleiding opperde... :P
En een goed handleiding kan nooit kwaad, goede documentatie is alles.

Is er een idee waarom die profiles zo vaak gereset moeten worden?

• ShellGhost
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:44:
Wat is de reden van het renamen van deze folder? Wellicht dat we daar meer aan hebben om je probleem op te lossen want dat wordt me niet duidelijk uit je vraag
Op die manier wordt er een nieuw profiel aangemaakt wanneer diegene opnieuw inlogt, dus een blanco profiel waarmee diegene verder kan.
Alle instellingen zijn dan weg en set to default. :)

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:44:
Tjsa, een scriptje maken heeft dan ook niet veel zin aangezien je dan toch moet opgeven welke server het befreft en dat moet je dan ook weer weten. :)
Zeker wanneer het een multi server omgeving betreft.
Over die 12000 man, daar had je niks over gezegt in je op, vandaar dat ik een handleiding opperde... :P
En een goed handleiding kan nooit kwaad, goede documentatie is alles.

Is er een idee waarom die profiles zo vaak gereset moeten worden?
Het zit een beetje zo... Ik werk bij de ING waarbij dus 12.000 mensen op een domain aangesloten zit. Er moeten calls aangemaakt worden als een gebruiker een probleem heeft. De call gaat naar zo een genoemde "vakgroep" die bepaald wat er moet gebeuren.. Als er b.v. een probleem is met een wesphere applicatie waarbij iets in het profiel niet in orde is gaat de "vakgroep" dit niet uitzoeken en moet er dus een profiel reset uitgevoerd worden.. Het zoeken wat het probloeem is kan thuis wel gedaan worden, maar als iemand van de vakgroep moet zoeken wat het is kost het teveel.. Vandaar dat wij best veel profiel reset's krijgen die moet worden uitgevoerd..

• ShellGhost
Lekkere instelling van die vakgroep... :(
Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik niet kunnen, maar dat ben ik.
Maar dat is een andere discussie. :)

Je zou een aantal batchscripts kunnen maken voor verschillende servers.
Of eentje waarbij je de naam van de server moet ingeven en de naam van het profiel en dat het script dan het profiel renamed.
Dat kan wel gedaan worden denk ik zo.
Ik heb alleen 0,0 ervaring met scripten, dus kan je hierbij niet helpen... :(

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:53:
Maar dat is een andere discussie. :)

Je zou een aantal batchscripts kunnen maken voor verschillende servers.
Of eentje waarbij je de naam van de server moet ingeven en de naam van het profiel en dat het script dan het profiel renamed.
Dat kan wel gedaan worden denk ik zo.
Ik heb alleen 0,0 ervaring met scripten, dus kan je hierbij niet helpen... :(
Ik begrijp het wel, maar het is door management bepaald.. Het is wel logisch gezien wij "broekjes" geen drol kosten.. Echter zit ik met het probleem dat de ownership overgenomen moet worden :|

• ShellGhost
Kijk anders eens in de Ms 2000 resoucekit software...
Daar zitten soms handige dingen tussen, zeker op het gebied van commandline.
Ik denk dat je het daar in moet zoeken...

Verwijderd

Je kunt rechten in stellen dmv xcacls

zie google

Ik vindt het alleen vreemd waardoor er niet naar de oorzaak wordt gezocht van een probleem om dat structureel op te lossen. Het is toch raar dat er zo makkelijk een profiel reset wordt gedaan... Leuk om je default instellingen weer allemaal te moeten nalopen (outlook etc etc.) en te hopen dat de user niet documenten in zijn profiel bewaard.

In jouw geval zou ik het management eens proberen uit te leggen dat structureel oplossen een beter idee is dan zomaar een profiel te resetten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor computers met storingen... het is erg makkelijk om een ghost image terug te zetten, maar daarmee verplaatst je een probleem ipv het op te lossen...

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:20

Crusader

Arc Nature

offtopic:
[quote]ShellGhost schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:53:
Maar dat is een andere discussie. :) [/quote]

Dat is een hele gezonde instelling van de vakgroep. Bij ons met ook enkele duizenden werkplekken moet ook regelmatig een profiel worden gereset. Moet er iedere keer uren in gestoken worden om de oorzaak te achterhalen terwijl een profiel reset binnen 2 minuten gedaan is?
Het lijkt gewoon een regel te zijn dat er af en toe gewoon een profiel corrupt raakt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:06:

Leuk om je default instellingen weer allemaal te moeten nalopen (outlook etc etc.) en te hopen dat de user niet documenten in zijn profiel bewaard.
Ik denk niet dat dit van toepassing is in een omgeving met zoveel gebruikers. Eea zal naar mijn idee toch via loginscripts, policies ed geregeld zijn. In mijn werk kom ik ook vaak genoeg situaties tegen waarbij het verwijderen van het profiel het probleem oplost.

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken naar UHPClean (User Profile Hive Cleanup Service). Dit is een tooltje van Microsoft wat er voor zorgt (uitlog) sessies goed worden afgesloten want daardoor ontstaan vaak de corrupte profielen.
Te scoren op de M$ MS website: :*)

http://www.microsoft.com/...470e2f3582&DisplayLang=en

[ Voor 2% gewijzigd door elevator op 03-03-2006 16:25 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

UPH is geen oplossing voor dit probleem.

Ik denk dat als je goed bezig wilt zijn dat je kan proberen een stukje VBScript te schrijven wat achterhaalt waar een user z'n roaming profile staat en deze vervolgens te wissen.

Dit script laat bijvoorbeeld zien hoe je een roaming profile path opvraagt - met subinacl/xacls kan je de owner wel zetten (kan met VBScript zelf ook geloof ik) en als je dat wat combineert moet het vrij goed te doen zijn? :)
Pagina: 1