Toon posts:

[J2EE] JMS connection leeft eeuwig probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net begonnen met het loadtesten van een webservices applicatie, die nog in proof of concept fase zit. Aangezien dit een soort WS "frontend" voor Documentum is, die dan nog heel wat custom logica zelf moet uitvoeren, hebben we een MDB gebruikt (Documentum is nu niet echt een snelle applicatie). Probleem dat ik zag tijdens die loadtesten was dat de JMS connections niet afgebroken worden. Ik dacht zelf dat dit volledig aan de app. server moest overgelaten worden. Het stuk code heb ik niet zelf geschreven, maar wel al bekeken, ik heb wel een paar foutjes gevonden, maar niets dat daarmee te maken kan hebben.

Dus mijn vraag is eigenlijk, moet je die connections dan toch zelf afbreken (ik kan dat natuurlijk zelf, maar waarom doet de app. server dat niet voor me)

PS we gebruiken Weblogic 8.1 / JDK 1.4.2 / Axis 1.3

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik weet niet hoe het zit met JMS-connections, maar het is vrij gebruikelijk om je resources (dus je connectie) expliciet te closen/returnen naar een pool.

In de meeste gevallen wordt de volgende idiom gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
Connection connection = createConnection();
try{
    .. use connection
}finally{
     connection.close();
}

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 03-03-2006 14:49 ]

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22
Volgens de API docs van de interface javax.jms.Connection hoef je inderdaad alleen close() aanroepen om een verbinding te sluiten.

http://java.sun.com/j2ee/...javax/jms/Connection.html

[ Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 03-03-2006 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
oeps stomme thread, mag gedelete worden. .close() is wel degelijk nodig ...