Fujitsu Lifebook C6387

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 19:01
Ik heb van mijn werkgever een afgeschreven Lifebook C6387 gehad. Echter zit hier een bootwachtwoord op, onze systeembeheerder wist deze echter niet meer te achterhalen.
Nu heb ik rond gezocht op het internet en wat informatie gevonden, het resetten van de laptop dmv een knopje aan de onderkant werkte niet
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Lifebook/CSeries/Images/C4367Under.jpg

Vervolgens heb ik de bios batterij verwijderd uit de laptop, evenals de hardeschijf, het geheugen en de processor. Zo heb ik de laptop enige tijd laten liggen, waarna ik de onderdelen (op de hardeschijf en de bios batterij na) weer heb ingebouwd.
Echter blijft het probleem bestaan, de laptop wil niet opstarten zonder het wachtwoord. Heeft iemand hier tips over?

Voordat mensen gaan zeuren dat het een gestolen laptop is, is kan aantonen dat dit geen gestolen laptop is~!

Afbeeldingslocatie: http://arno.fotovanmij.nl/@/code/ae1afd0e7bf4862bd0554e5c87759707
Afbeeldingslocatie: http://arno.fotovanmij.nl/@/code/eb520c91ba863ec47493734f6a6fe774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
Heey das mijn laptop!

Nee even zonder gien, ik lees dat je de hdd en batterij niet hebt terug geplaatst of heb je deze helemaal niet verwijderd?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb de hardeschijf inmiddels wel terug geplaatst, maar dat maakte niet uit.. De batterij ligt er nog altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als er een wachtcode in de secure pannel zit kun je hem niet wissen tenzij je het ingestelde wachtwoord weet. Dit wachtwoord is in een speciale chip op het mobo geplaatst, die geen batterij voeding nodig heeft (dus ook laptop open schroeven alle back-up/bios batterijen loshalen heeft geen zin)

Als dit gedaan is in combinatie met een harddisk password dan heb je een leuk hoopje duur afval in je handen.

Fujitsu Siemens kan die tegen een (heel fors) bedrag herstellen/resetten als je de orginele aankoop papieren hebt en die op jouw naam gesteld zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Duur! op 03-03-2006 15:40 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Hmm ik was al bang voor zoiets..
Als de systeembeheerder al iets simpels als een cruciaal wachtwoord voor de laptop niet kan bewaren, verwacht ik niet dat de aankoopsbewijzen nog wel in zijn bezit zijn.
Ahja ik heb hem toch gratis gehad, ik strip um wel

Dank voor je reactie Duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

arnoman schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:04:
Hmm ik was al bang voor zoiets..
Als de systeembeheerder al iets simpels als een cruciaal wachtwoord voor de laptop niet kan bewaren, verwacht ik niet dat de aankoopsbewijzen nog wel in zijn bezit zijn.
Ahja ik heb hem toch gratis gehad, ik strip um wel
ik hoop voor je dat er geen bioswachtwoord op de hdd gezet is... want dan heb je daar nog iets aan :)
En als dat wel gedaan is he je er een mooi presse-papier bij :)

Of voor onderdelen voor iemand die zo ´handig´ is geweest om een pen op het toetsenbord te laten liggen ofzo :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Er zit een 1ghz processor, 10gb schijf en wat geheugen, dus dat raak ik wel kwijt :)
Wachtwoord stond er inderdaad ook op de hardeschijf. Even in een andere laptop geplaatst en geformateerd en hoppa gaan :)

Dank voor de reacties!
Pagina: 1