Toon posts:

Gezocht: Standalone database applicatie *

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik ben op zoek naar een programma waarbij ik een standalone database kan creëren voor het catalogiseren van bomen (micro en macroscopische kenmerken). Er moeten dus minsten een 6-tal foto's kunnen worden weergegeven met de daarbijhorende specifieke informatie. Nu ben ik al op het programma Filemaker terecht gekomen maar dat biedt geen standalone functie aan dusja...misschien hebben jullie nog suggesties?
Ohja, bij voorkeur een makkelijk programma want mijn programmeerskills zijn lachwekkend... }:O

Groet,
Vince

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Je zou kunnen proberen met Microsoft Access of desnoods OpenOffice Base. Let wel, databases ontwerpen is voor een totale beginner zeker niet simpel, niet dat het veel programmeerwerk in zal houden, maar eerder het leren ordenen van informatie en het ondeerling opbouwen van informatie is iets wat je moet leren (om relaties tussen de gegevens te kunnen leggen bv. ervoor zorgen dat je een dropdown list krijgt met de familie van de bomen e.d.). Maar afhankelijk van wat je werkelijke noden zijn, zou het evengoed niet moeilijker kunnen zijn dan gewoon een lijst op papier (dat geeft natuurlijk wel meer typwerk).

Als je van plan bent om in Access te proberen, wil ik je best wathelpen om een structuur op te zetten.Ik zal in ieder geval hier thuis eens kijken of hier niets kant en klaars ligt (mijn vader is bioloog en Access-freak en ik meen me te herinneren dat hij wel een database met planten had gemaakt, maar ik weet niet in hoeverre deze aan jouw eisen voldoet).

Als je je specifieke noden (wat moet er opgeslagen worden per boom, moet je bepaalde relaties tussen bomen kunnen weergeven, ...)

Verwijderd

Topicstarter
beste ilusion,

thnx voor het snelle antwoord en je aangebode hulp...kan zéker van pas komen...kan die acces een .exe bestand exporteren van de aangemaakte database? De reden waarom ik daar zo op hamer is omdat dit moet kunnen draaien op 'n pc zonder acces of 'n ander programma te moeten installeren...
Ik ga in de loop van de dag ff 'n lay-outje posten van hoe het er ongeveer zou moeten uitzien...misschien kunnen we over het net wat verder praten, is makkelijker dan via dit forum?
Deze zaken handelen we evengoed nog af via het forum :)

groetjes,
vince

[ Voor 10% gewijzigd door pasta op 03-03-2006 15:11 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11
Met filemaker kun je ook een runtime maken, hierdoor heb je ook geen filemaker nodig op de machine zelf.

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:00:
beste ilusion,

thnx voor het snelle antwoord en je aangebode hulp...kan zéker van pas komen...kan die acces een .exe bestand exporteren van de aangemaakte database? De reden waarom ik daar zo op hamer is omdat dit moet kunnen draaien op 'n pc zonder acces of 'n ander programma te moeten installeren...
Nee, dat kan access niet. Maar er zullen zeer weinig programma's zijn die dat wel kunnen (ik ken ze in iedergeval niet).
Je zal altijd iets van je database programma moeten hebben.
Een database is niets meer dan alleen maar data. Je heb altijd nog een programma nodig om het te kunnen lezen. Vergelijk het met een tekst file. De inhoud is tekst, maar je heb altijd nog een programma nodig om het te kunnen lezen (ja, type is ook een programma).
*knip*
je doet het hier om een forum vragen, dus krijg je ook antwoord via het forum.

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 03-03-2006 15:11 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Ontopic zaken handelen we hier gewoon via het topic af, daar hoeft geen msn voor gebruikt te worden. ;)

Verder lijkt me dit meer iets voor Officesuites en -software, ik verplaats je topic daar dan ook maar even naar toe. Wat had je overigens zelf al uitgeprobeerd? Is een tool die je huidige database omzet naar een executable niks voor je? Google biedt dan namelijk al een hoop resultaten. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
thnx again voor de snelle antwoorden...
ik heb geen nood aan een bestaande database om te zetten naar een ander formaat of programma aangezien er nog geen database is...althans niet in digitale versie...en dat is hetgeen dat ik wil veranderen...Ik heb al met google gezocht maar het leverde me weinig op. Het zal inderdaad zo zijn dat er maar weinig programma's zijn die op een makkelijker manier de gebruiker een database laat aanmaken dat op zichzelf kan draaien...dus een beetje uit wanhoop heb ik hier mijn vraag gepost en vooral omdat ik al goede ervaringen heb gehad met dit forum, het niveau van kennis dat hier gedeeld wordt ligt gewoonweg erg hoog... _/-\o_

Mocht er toch geen mogelijkheid bestaan dan zal ik het moeten doen met acces, dat lijkt me inderdaad een makkelijke oplossing...

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
Leon zei anders net nog dat het met FileMaker dus wel kan...

Liege, liege, liegebeest!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11
Ja klopt, kan alleen met de developer (nu advanced geloof ik). Anders kun je altijd nog kijken naar de access runtime http://office.microsoft.c...tance/ha011208861033.aspx.
Pagina: 1