Toon posts:

Game pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een PC die ik voornamelijk voor gamen wil gaan gebruiken en nu zag ik de ze aanbieding op de MYCOM site

Merk MyCom
Type Adventure Extreme 402
Besturingssysteem Microsoft Windows Media Center Edition 2005
Service Pack Microsoft Service Pack 2
Taal NL (Nederlands)
Processor AMD Athlon 64 4000+
Kloksnelheid 2,4 GHz
Cache (L1) 128 KB
Cache (L2) 1 MB
Front Side Bus 2 GHz Hertz
Chipset ATi Radeon Xpress 200 CrossFire
Type geheugen PC3200/400 DDR
Geheugen 512 MB
Max. geheugen 4 GB
Geheugensnelheid 400 MHz
Harde schijf 250 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Cache 16 MB
Interface (harde schijf) ATA133
Optische drive 16x DVD?ReWriter Double Layer
Diskettestation Nee
Geheugenkaartlezer 15-in-1
Grafische kaart ATI Radeon Xpress 200
Interface (VGA) VGA Onboard
Geluidsweergave 6-kanaals
LAN 1000 Mbps
D-Sub 1x
PS/2 2x
USB 2.0 7x
Firewire (1394a) 2x
Serieel 1x
Parallel 1x

Nu vroeg ik me af of ik hier een tijd mee vooruit kan en is de videokaart on-board?en is het wel een goede GPU voor games?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je al wat reviews gezocht op google/search?

Verder ligt het er ook aan HOE je je spellen wilt spellen, resolutie AA endergelijke.
Misschien is het slim om je even in de basics te verdiepen want oki met 512 geheugen zal je misschien niet veel voor elkaar krijgen.

[ Voor 71% gewijzigd door andreict op 03-03-2006 13:31 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
Grafische kaart ATI Radeon Xpress 200
Interface (VGA) VGA Onboard
Onboard VGA is niet echt geschikt voor games.. Maar je kan er waarschijnlijk wel wat anders bij op zetten. Je hebt een beetje weinig geheugen, maar met die cpu kan je wel even vooruit

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25

Piggen

Lekker bakkie

Bijzonder mislijdend. Met die Xpres 200 kun je echt niet fatsoenlijk gamen en 512MB is eigenlijk ook niet meer van deze tijd. De rest is wel oké, maar daar heb je niets aan met zo'n grafische chip.

[ Voor 23% gewijzigd door Piggen op 03-03-2006 13:32 ]

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

En je zult nog een XP licentie aan moeten schaffen.

Before me there were many, after me there will be none

• andreict
  • Laatst online: 12-12-2025
Jay-K schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:35:
[...]

omdat?

Verwijderd

Jay-K schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:35:
[...]

Waarom? Je hebt toch een MCE licentie. Volgens mij kun je MCE ook gebruiken als normale XP versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 13:36 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien kun je je beter eerst even verdiepen in de hardware

Dat is absoluut geen game pc. Sowieso gaan game pc's en aanbiedingen niet vaak samen. Als je een echte game pc wilt, stel dan zelf een samen met een redelijk budget.

Verwijderd

Wat voor spelletjes wil je gaan spelen dan? Het lijkt me beter om je computer uit losse onderdelen in elkaar te bouwen zo zijn je videokaart en processor mooi gebalanceerd, maar de computer die de MyCom aanbied kan je vergelijken als een Pentium III in combinatie met een X1900XT ofzo. En dat is nou net niet wat je voor het gamen kan gebruiken.

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

of linux :) maar we mogen aan nemen dat ie windows gaat gebruiken
en dna moet je een licentie aanschaffen aangezien deze er niet bijgeleverd wordt?

verder is een goeie pc op het geheugen en de videokaart idd.

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
Eerder een 4000+ met een 9200se

wat kost dit systeem? Je kan voor een eurootje of 900 al een hele degelijke pc samenstellen

800 euro dus.. Daar kan je zelf ook een 3700+ met 2x512mb ram en een x1800 voor inelkaar frutselen.. Dat mobo zal wel niet heel goed zijn (althans, mobo's met onboard VGA zijn veelal niet de snelste)

[ Voor 45% gewijzigd door 418O2 op 03-03-2006 13:42 ]

Verwijderd

Hee man....
die pc is best ok als je niet in staat bent er zelf een te bouwen maar als je wilt gamen heb je echt niets aan een onboard vga..... en je moet minimaal een 1gz geheugen hebben...
Grafische kaart zou een ati x1900xt kopen of een nvidia 7800 gtx respectievelijk tussen de 5 en 600 euro...
Met iets minder kan het gamen ook... een ati x850xt koop je tegenwoordig al voor 199,- of een 6800xt al voor 149,- bij de laatste kaartne heb je ook al mooier dan mooi beeld maar geen super de luxe kwaliteit...
Als je toch zat geld hebt ga dan voor de x1900xt dat ik de snelste kaart op het moment...

Mvg,

Arjan

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:36:
[...]
Waarom? Je hebt toch een MCE licentie. Volgens mij kun je MCE ook gebruiken als normale XP versie.
Jep, als je MCE2005 hebt, heb je gewoon een licentie voor Windows XP Professional. Media Center is niet meer dan een programma geinstalleerd onder Windows XP, welke geinstalleerd wordt vlak na de 'standaard' installatie van XP Professional. Dus een XP licentie is niet meer nodig.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Verwijderd

Tuumke schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:39:
[...]

of linux :) maar we mogen aan nemen dat ie windows gaat gebruiken
en dna moet je een licentie aanschaffen aangezien deze er niet bijgeleverd wordt?

verder is een goeie pc op het geheugen en de videokaart idd.
Zit er wel bij, althans ik mag aannemen dat de winkel een legale MCE erbij levert

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik zou er op zn minst extra geheugen bij doen, en een goede videokaart.
Een Ati uit de 850 serie of een nVidia uit de 6800 serie is prima te doen, en kost je denkik 200 euro extra.
Maar bij de mycom kun je meestal daar ook wel om advies vragen, kun je meteen vragen hoeveel meer je dan betaald om te upgraden :) Hoef je het niet zelf te doen, en heb je goeie garantie...

EDIT:
Wat betreft MCE, als Media Center Edition erbijzit, hoef je geen XP license aan te schaffen :) MCE is eigenlijk gewoon XP Pro minus domains (heb je als het goed is toch amper of niet nodig), en plus MCE applicaties :)
Deze post is ook getypt op een MCE ;) (hoewel ik deze gewoon gebruik als workstation ;))

Is misschien trouwens ook leuk er ee Hauppauge tunertje bij te laten zetten, kun je je PC met MCE automagisch je favoriete shows en series laten opnemen :)

[ Voor 40% gewijzigd door TheBlasphemer op 03-03-2006 13:50 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

bij funprice kan je een systeem kiezen, en het bedrijf in elkaar laten zetten. Maar da's alleen een paar zaakjes in gelderland. Dan zal je je wel moeten verdiepen in moederbord/grafische kaart/harde schijf enz. aangezien ze verder geen advies geven

• stefan001
  • Laatst online: 21-01 16:26
Mycom kan ook een systeem in elkaar zetten ;)

Verwijderd

is een stuk duurder, heb ervaring met allebei
Pagina: 1