Toon posts:

[kubuntu] Kde venster stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Draai hier Kubuntu 5.10 (up-to-date) op een Dell Optiplex GX150.
De GX150 heeft een VGA compatible controller: Intel Corp. 82815 CGC [Chipset Graphics Controller] (rev 04) als videokaart en ik gebruik de i810 versie 6.8.2-77 driver.
Nu krijg ik af en toe de volgende window om mijn venster, dit lijkt willekeurig te gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/1229/kdemenubarstuk1dw.png

Heeft iemand dit eerder gezien ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 13:28 ]

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

ja, ik heb dat ook

ook ik heb een Intel i810 grafische kaart. Ik vermoed dat dat de oorzaak is? maar vreemd is het wel

edit:
volgens mij gebeurt het vooral als venster statussen veranderen, dus als een venster inactief wordt, of actief. Het gebeurt bij mij ook als ik iets doe met video afspelen of iets dergelijks.

Je zou kunnen proberen een andere videodriver te gebruiken, volgens mij kan je de i915 driver heel goed gebruiken voor de i810. Dat heb ik in het verleden met succes gedaan.

Mijn huidige Kubuntu dapper install doet het trouwens tot nu toe nog niet, terwijl die de i810 driver gebruikt. Ik ben benieuwd of je er verder mee komt ..

edit 2:
ik heb ff geprobeerd om i915 driver te gebruiken, maar dat ging even niet zo snel. Xorg zegt de module niet te kunnen laden. Daar is dus iets meer voor nodig dan alleen driver veranderen in xorg.conf

[ Voor 84% gewijzigd door Aapzak op 03-03-2006 13:59 . Reden: alles onder edit: ]

PSN ID: Aapzak

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

al eens geprobeerd een andere versie van je driver te installen?

welke x.org versie is het trouwens?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?