ADSL via Glasvezel

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Hallo,

Heb een probleem van ongeveer 3 km, tussen het wijkcentrale en de centrale zit glasvezel hbierdoor is het volgens KPN niet mogelijk om ADSL aan te vragen. Als ik via internetten.nl, adslwinkel.nl e.d. een postcodecheck doe kan ik wel ADSL aanvragen via BBned.

Mijn vraag is hoe kan dit heet BBned ook in wijkcentrales apparatuur staan???? en welke providers zijn dat goed (die via het netwerk van BBned lopen).

Ik zit nu via @home en wordt er helemaa scheitziek van, woon overigings in de stad Groningen in de wijk de Held

Verwijderd

ADSL over Glasvezel is niet mogelijk, miss dat de postcode check van BBNed corrupt is?

Maar wat is je probleem met @home dan, mijn ouders die daar nog wonen, : nergens last van.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Hoezo is de postcode check van BBNed corrupt. BBNed heeft gewoon eigen apparatuur in de centrale staan. Handigste is postcode check van bijv. quicknet nemen om te kijken of het echt beschikbaar is.

• Queenfanmichel
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:33:
ADSL over Glasvezel is niet mogelijk, miss dat de postcode check van BBNed corrupt is?

Maar wat is je probleem met @home dan, mijn ouders die daar nog wonen, : nergens last van.
Waar moet ik beginnen..
- 5 keer mijn modem vervangen
- mijn complete account was verwijderd
- heb het duurste abonnement en haal maar max 1 Mb (moet zijn 2 tot 8 Mb)
- regelmatig moet ik de pc weer opnieuw opstarten
- tig keer een nieuwe computernaam gekregen

Dit was het zo ongeveer, dan heb ik het nog niet eens over de kosten voor het naar de klantenservice te bellen.
jongentje schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:08:
Hoezo is de postcode check van BBNed corrupt. BBNed heeft gewoon eigen apparatuur in de centrale staan. Handigste is postcode check van bijv. quicknet nemen om te kijken of het echt beschikbaar is.
Daar geeft hij wel aan dat ADSL beschikbaar is op mijn adres.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Queenfanmichel schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:23:
Heb een probleem van ongeveer 3 km, tussen het wijkcentrale en de centrale zit glasvezel hbierdoor is het volgens KPN niet mogelijk om ADSL aan te vragen.
Vreemd. Voor zo ver ik weet is een groot deel van de centrale-wijkcentrale verbindingen van KPN verglaasd. KPN heeft gewoon geen ADSL apparatuur in jouw wijkcentrale staan en kan je daardoor geen ADSL aanbieden, dat heeft niets te maken met glas tussen de centrale en de wijkcentrale.

Blijkbaar heeft BBned dat wel gedaan. Dan zijn er dus twee mogelijkheden: BBned of @Home.

• Queenfanmichel
En wat is dan een beetje een goede provider die via BBNED loopt, heb gelezen dat er veel problemen zijn met Speelinq.

Verwijderd

Wat er aan de hand is is dat KPN een stuk glasvezel kabel heeft liggen in hun netwerk. Bijvoorbeeld tussen de hoofdverdeler en een kabelverdeler. Op dat moment kan het zijn dat jouw analoge telefoon lijn over deze glasvezel kabel loopt. Hierdoor zal je dsl verbinding nooit kunnen werken. Dit is niet in de postcode tools opgenomen.
De enige oplossing is om een ISDN lijn aan te vragen. Daar je adsl over te bestellen en vervolgens je ISDN lijn weer op te zeggen. Er kan namelijk ook geen ISDN lijn over deze glasvezel kabel geleverd worden door KPN. Zij zullen deze isdn lijn dus altijd op een koper ader leveren.

• Queenfanmichel
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:16:
Wat er aan de hand is is dat KPN een stuk glasvezel kabel heeft liggen in hun netwerk. Bijvoorbeeld tussen de hoofdverdeler en een kabelverdeler. Op dat moment kan het zijn dat jouw analoge telefoon lijn over deze glasvezel kabel loopt. Hierdoor zal je dsl verbinding nooit kunnen werken. Dit is niet in de postcode tools opgenomen.
De enige oplossing is om een ISDN lijn aan te vragen. Daar je adsl over te bestellen en vervolgens je ISDN lijn weer op te zeggen. Er kan namelijk ook geen ISDN lijn over deze glasvezel kabel geleverd worden door KPN. Zij zullen deze isdn lijn dus altijd op een koper ader leveren.
Volgens mij kan ISDN wel via Glasvezel, zal eens navraag doen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Volgens KPN moet ADSL wel via glasvezel kunnen.
Want ik kom regelmatig voor Casema in de wijk Vathorst in Amersfoort en daar staat op de ISRA van KPN ongeveer het volgende.
Geachte bewoner dit is het hoofdpunt van KPN aangesloten door <bedrijfnaam>.
Dit overname punt is geschikt voor ADSL via glasvezel :X

En dan nog wat meer tekst.
Je praat hier trouwens wel over een beste lompe ISRA (10cm breed bij 20 hoog en dan heb je wel echt 2x een RJ11 aansluiting). Dus het zou best kunnen zijn dat jij of niet de juiste ISRA er voor hebt of dat ze de centrale er niet voor geschikt is.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je in een gebied zit waar glasvezel in het telefonie netwerk van KPN zit kan je bij niemand aanvragen. Ook BBNed zal de aanvraag moeten afwijzen op een later tijdstip door deze reden.

Hebben ze in Vathorst naast de koperlijn niet ook glasvezel naar elke woning gelegd? Dat zou het grote ISRA verklaren dat KPN vooruit heeft gedacht. Dan krijg je geen "ADSL via glasvezel", maar breedband via glasvezel als mogelijkheid.

Andere optie wat KPN kan doen is de ADSL apparatuur (of VDSL) op het wijkverdeel station plaatsen, dan heb je wel koper vanaf daar tot aan je ISRA immers.

Als KPN in het vastenet tussen de telefooncentrale en een wijkverdeelpunt geen koperlijnen heeft gelegd maar glasvezel ('k vermoed dat het hier om Groningen gaat gezien @home) is ADSL technisch onmogelijk.

[ Voor 67% gewijzigd door bjck op 04-03-2006 11:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-02 11:19
Ook ik zal nogmaal bevestigen dat ADSL via glas niet geleverd wordt. Ook niet door BBNED.

Even @Queenfanmichel vertel eens 1 plaats waar @home aangeeft dat jouw verbinding 2-8Mb moet zijn? Bij mijn weten is het snelste abo wat ze bieden tot 6Mb en heeft dat absoluut geen minumum.

Verder denk ik eerder dat ADSL op het adres in de held niet mogelijk is omdat er OF geen geschikte KPN DSLAM in de centrale zit, of deze heeft niet meer genoeg capaciteit voor een nieuwe aansluiting OF de afstand wijkcentrale <-> adres is te groot. Dat zou ook kunnen verklaren waarom BBNED wel levberbaar is.

Indien glasvezel tot het huis loopt ipv koper dan kun je ADSL wel vergeten.

Verwijderd

Queenfanmichel schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:14:
En wat is dan een beetje een goede provider die via BBNED loopt, heb gelezen dat er veel problemen zijn met Speelinq.
Demon Internet

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Queenfanmichel schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:14:
Er zijn inderdaad af en toe wat problemen met SPeedlinq, maar het zijn over het algemeen de klagers die posten. Van de tevreden klanten hoor je een heel stuk minder.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06-2025
Nou, dan zal ik eens posten als tevreden klant van speelinq :)
Hele goede ervaringen mee! Ze hebben zelfs wanadoo toen voor ons afgezegd terwijl het contract nog liep.

Groetjes

20 jaar, en wat had ik bereikt?

• Queenfanmichel
Gadgeteer schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:20:
Ook ik zal nogmaal bevestigen dat ADSL via glas niet geleverd wordt. Ook niet door BBNED.

Even @Queenfanmichel vertel eens 1 plaats waar @home aangeeft dat jouw verbinding 2-8Mb moet zijn? Bij mijn weten is het snelste abo wat ze bieden tot 6Mb en heeft dat absoluut geen minumum.

Verder denk ik eerder dat ADSL op het adres in de held niet mogelijk is omdat er OF geen geschikte KPN DSLAM in de centrale zit, of deze heeft niet meer genoeg capaciteit voor een nieuwe aansluiting OF de afstand wijkcentrale <-> adres is te groot. Dat zou ook kunnen verklaren waarom BBNED wel levberbaar is.

Indien glasvezel tot het huis loopt ipv koper dan kun je ADSL wel vergeten.
Er heeft altijd op de site van @honme gestaan dat breedband een snelheid heeft tussen 2 en 8 Mb, dit is er afgehaald.

Maar goed de 6Mb heb ik ook nooit gehaald :(

Maar hoe zit het dan met VDSL, is dit dan wel mogelijk???

KPN wil namelijk tussen 2007 en 2009 heel Nederland aan de VDSL hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Queenfanmichel op 06-03-2006 14:05 ]

Pagina: 1