usb op oude laptop maken

Pagina: 1
Acties:

• johancuppen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-02 20:33
hallo, ik heb een oude laptop een toshiba satellite 210CS zonder usb. Ik wil deze laptop als mp3 speler gebruiken. Dit lukt allemaal wel maar ik heb een probleem en dat is dat ik graag een usb poort zou willen hebben. Nou heb ik wel pcmcia sloten maar deze zijn 16 bit ipv 32 bit, en ik kan nergens een 16 bit pcmica usb kaart vinden. Weet iemand of deze toevallig bestaan en waar deze te krijgen zijn. Het maakt mij niet uit hoe de usb gemaakt word als ik maar usb heb. Ik heb ook al gedacht aan lan omzetten naar usb of ide omzetten naar usb. Als iemand een goed idee heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 20:09

JdM

Humbled

Is dat niet backwards compatible?
Of blaat ik nu :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JdM schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:27:
Het zo in dit geval gaan om forward compatibility. Maar goed, dat zal niet werken, omdat je zit met een 16bit bus en daar kun je geen 32bit apparaten aanhangen. Ik denk dus dat je dit redelijk kunt vergeten om USB op dat ding werkend te krijgen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JdM schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:27:
Het is backwards compatible, maar dat betekent dat een 16b (PCMCIA) kaart in een 32b (Cardbus) slot gaat. Andersom werkt het niet...

Er hebben zeker een paar 16b PCMCIA USB 1.1 adapters bestaan, maar zoals je gemerkt hebt, ze zijn al langere tijd zo goed als niet te vinden.

Andere opties zijn er bij een laptop niet zo, er zijn wel USB -> LAN, SCSI en parallel adapters, maar omgekeerd niet. Wat evt kan is kijken of er een docking station voor die laptop bestaat waar PCI-sloten in zitten. Helaas is zo'n station vinden ook geen sinecure :/

Misschien beter idee:
Geef even aan waarvoor je die USB poort wilt gebruiken, misschien dat we daar alternatieven voor kunnen aandragen.

Oslik blyat! Oslik!

• johancuppen
Ik heb eigenlijk de usb eigenlijk nodig om snel en makelijk muziek van mijn computer naar de laptop te zetten dat is alles. Dit zou ik natuurlijk kunnen doen met behulp van dan lan aansluiting maar de router zit al vol :( Ik heb al een gewone ide aansluiting op de laptop gemaakt waar een cdrom aan hangt dus dat zou ook nog altijd kunnen, maar dan moet ik weer eerst een cd branden. Ik heb ook een sd kaart die ik er ook wel voor wil gebruiken. Je hebt namelijk van die ide -> cf en van cf naar sd dingen maar dat kan ook weer niet omdat ik maar een ide bus heb waar mijn hdd en cd aan hangen.

• johancuppen
ik heb trouwens wel een lan -> usb gevonden maar die is een beetje groot en duur.

http://www.home.agilent.c...6897065.536894985/pd.html

Verwijderd

je router is vol dus ga je maar usb op je laptop bouwen, beetje kansloze reden.

je wil bestanden overzetten, dan is LAN natuurlijk het medium daarvoor.

en als je al geld wilde uitgeven voor een 16bit usb kaart, koop gewoon een goedkoop kut hubje, ben je nog sneller ook

• johancuppen
nou ik vind het geen slechte reden ik had toch liever usb gehad omdat iemand anders er dan bevoorbeeld ff zijn mp3 speler aan kan hangen. Maar als ik een hub tussen de kabel van de mp3 speler en mijn computer zet en dan weer verder naar de router kan ik dan tegelijk internetten of bestanden doorsturen of kun je met een hun alleen de ene of de andere poort gebruiken.

Verwijderd

Er zijn nog wel Linksys WLAN 16bit kaartjes.

WPC11 (circa 35 Euri)
EAN: 4260039340768

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 14:51 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20

ralpje

Deugpopje

Switchje (geen colissions!) op één van de poorten van de router, en het kabeltje wat je uit de router haalt + de kabel van je mp3-pc op de switch. Dan kan je alles wat je normaal ook kan als je achter de router zit. Bestanden delen, internetten, etc. Ook tegelijk, ja.
Mocht iemand z'n mp3-speler aan willen sluiten, prikt 'ie die op jouw gewone pc, en zet je de files via het netwerk over.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

johancuppen schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:39:
nou ik vind het geen slechte reden ik had toch liever usb gehad omdat iemand anders er dan bevoorbeeld ff zijn mp3 speler aan kan hangen.
Eh, zeg dat dan :Z

Als je iets niet meldt van tevoren, moet je niet raar opkijken als mensen het niet vanzelf raden...
Maar als ik een hub tussen de kabel van de mp3 speler en mijn computer zet en dan weer verder naar de router kan ik dan tegelijk internetten of bestanden doorsturen of kun je met een hun alleen de ene of de andere poort gebruiken.
:?

Als je MP3-speler USB gebruikt, dan heeft het helemaal niets te maken met de verbinding tussen desktopPC, router en laptop.

Gewoon hub of switch ertussen en gaan ermee :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1