Toon posts:

Spam in gastenboek

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In een gastenboek van een website die ik af en toe update voor een klant / kennis wordt de laatste dagen elke dag gespamt door "abrakadabra" met mailadres kk23 apenstaartje kk . com...

Nou is het een open gastenboek en geen IP blok e.d. maar om nou een heel nieuw gastenboek te installeren door deze ene mafkees...

Wie weet of er een centraal meldpunt is voor dit soort dingen, zodat de eigenaar van dat domein er op aangesproken wordt?

Via google zoeken op dat mailadres levert tig websites op met zelfde gezeik...

Verwijderd

Dan gaat het om een Gastboek Bot :)

Je kan er een beter Gastboek op neerzetten, die dit soort dingen voorkomt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:56:
In een gastenboek van een website die ik af en toe update voor een klant / kennis wordt de laatste dagen elke dag gespamt door "abrakadabra" met mailadres kk23 apenstaartje kk . com...

Nou is het een open gastenboek en geen IP blok e.d. maar om nou een heel nieuw gastenboek te installeren door deze ene mafkees...

Wie weet of er een centraal meldpunt is voor dit soort dingen, zodat de eigenaar van dat domein er op aangesproken wordt?

Via google zoeken op dat mailadres levert tig websites op met zelfde gezeik...
Nope je kan er niet veel tegen doen. Juridische stappen. Maar mischien moet je gastenboek gewoon ff laten aanpassen door iemand zodat z'n ip wel geblocked kan worden.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

(jarig!)
Kijken welke provider de eigenaar is van het ip adres (www.ripe.net/whois/) en een abuse mailtje daarnaartoe sturen met zoveel mogelijk informatie die je geven kunt. Al met al is dit geen programmeerprobleem dus sluit ik je topic :).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ip block helpt niets, je moet een gastenboek hebben dat een visuele controle heeft (plaatje met cijfers / letters dat overgenomen wordt).

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-04 22:26
Dit heeft niets met P&W te maken. Het gaat hier over programmeren, en ik zie nergens iets over programmeren in je startpost.
Je vraagt wat je het beste kunt doen om die spam te melden; wat je best doet, is dit melden bij de provider.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.