Beste Tweakers,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een barebone gekocht van ASUS, de T2-AE1, met als doel een server op te zetten, dit alles draait nu. Aangezien ik niet zovel slots heb voor mijn harde schijven en deze trouwens ook af en toe mee wil nemen heb ik twee externe behuizingen gekocht van het merk MS-TECH. Deze ondersteunen zowel ATA als SATA. de communicatie verloopt over USB2.0. Deze externe behuizingen krijgen van de meegeleverde voedin de spanning/stroom wanneer de computer opstart.
In één van de behuizingen zit een ATA schijf van 250Gb in de andere zit een 250Gb schijf SATA. Deze laatste geeft een probleem. De behuizing met de ATA schijf meld zich meteen aan, maar de behuizing met de SATA schijf niet. Af en toe na veel opnieuw opstarten komt hij er ook bij te staan.
Dit zijn de specs van mijn systeem:
Barebone ASUS T2-AE1
AMD 64 bit 3000+
1 Gb intern geheugen
Systeemschijf (intern) maxtor 160Gb SATA
Dataschijf 1 maxtor 250Gb ATA (extern)
Dataschijf 2 maxtor 259Gb SATA (extern) type Diamondmax 10 6V250F0 250 Gb SATA 3.0Gb
Wat heb ik geprobeerd:
Computer opnieuw opstarten
Dataschijf 2 direct in de PC aangesloten (geeft geen problemen)
Dataschijf 2 in andere behuizing geplaatst (probleem blijft bestaan)
Fdisk uitgevoerd op Dataschijf 2 (geen fouten)
Dataschijf 2 geformatteerd
Via "drivers headquarters" drivers gecontroleerd en indien nodig ge-update
Dataschijf 2 een andere SATA kabel gegeven
Dataschijf 2 andere voedingskabel gegeven
In windows rondgekeken maar kan weinig vinden wat ik wel zie is het volgende:

Zoals u ziet meld dataschijf zich als een USB Device en niet als een usb schijf.
Wie kan mij helpen?
Ik ben het spoor bijster, alvast bedankt
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een barebone gekocht van ASUS, de T2-AE1, met als doel een server op te zetten, dit alles draait nu. Aangezien ik niet zovel slots heb voor mijn harde schijven en deze trouwens ook af en toe mee wil nemen heb ik twee externe behuizingen gekocht van het merk MS-TECH. Deze ondersteunen zowel ATA als SATA. de communicatie verloopt over USB2.0. Deze externe behuizingen krijgen van de meegeleverde voedin de spanning/stroom wanneer de computer opstart.
In één van de behuizingen zit een ATA schijf van 250Gb in de andere zit een 250Gb schijf SATA. Deze laatste geeft een probleem. De behuizing met de ATA schijf meld zich meteen aan, maar de behuizing met de SATA schijf niet. Af en toe na veel opnieuw opstarten komt hij er ook bij te staan.
Dit zijn de specs van mijn systeem:
Barebone ASUS T2-AE1
AMD 64 bit 3000+
1 Gb intern geheugen
Systeemschijf (intern) maxtor 160Gb SATA
Dataschijf 1 maxtor 250Gb ATA (extern)
Dataschijf 2 maxtor 259Gb SATA (extern) type Diamondmax 10 6V250F0 250 Gb SATA 3.0Gb
Wat heb ik geprobeerd:
Computer opnieuw opstarten
Dataschijf 2 direct in de PC aangesloten (geeft geen problemen)
Dataschijf 2 in andere behuizing geplaatst (probleem blijft bestaan)
Fdisk uitgevoerd op Dataschijf 2 (geen fouten)
Dataschijf 2 geformatteerd
Via "drivers headquarters" drivers gecontroleerd en indien nodig ge-update
Dataschijf 2 een andere SATA kabel gegeven
Dataschijf 2 andere voedingskabel gegeven
In windows rondgekeken maar kan weinig vinden wat ik wel zie is het volgende:
Zoals u ziet meld dataschijf zich als een USB Device en niet als een usb schijf.
Wie kan mij helpen?
Ik ben het spoor bijster, alvast bedankt