Toon posts:

Dubbele spaties automatisch verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Acces met behulp van VBA een knop gemaakt waardoor er een aantal gegevens naar een Word Template worden geexporteerd.

In Word moet ik spaties tussen de verschillende bladwijzers laten om ervoor te zorgen dat hij niet de ene bladwijzer met de andere overschrijft.

Dit ziet er dus als volgt uit:

<OP1> <OP2> <OP3> <OP4> <OP5> <OP6> <OP7> <OP8> <OP9> <OP10>

Ik Acces is het ook mogelijk gegevens leeg te laten, (Access vult dan een spatie in in de Word templaten en dit levert dan dubbele spaties op.

Ik heb totaal 10 opties, dus als ik alléén optie 1, 4 en 10 selecteer krijg ik in Word het volgende:

"bereken, tekenen, leveren,"

Hierbij krijg ik dus een aantal overtollige spaties die ik zou moeten wissen.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om het goede stukje VBA code op de juiste plaats in de knop in Acces te krijgen zodat deze na het invullen van de gegevens in de Word template, checkt op dubbele spaties en deze verwijdert.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen

Verwijderd

Topicstarter
"bereken, tekenen, leveren,"
Ik zie dat ie dus hier de dubbele spaties meteen weghaalt... maar er staat dan dus:

"berekenen,<4 x spatie>tekenen,<11 x spatie>leveren,"

Het stukje code dat ervoor zorgt dat 't hier op het forum zo gaat heb ik dus nodig :).. en dan zo dat ik het via Access in Word kan laten werken... 8)7

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 15:08
die 11 spaties staan wel hier op de website hoor.. maar de browser laat meer dan 1 spatie achter elkaar niet zien.. check maar de source van de pagina..

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op VBAexpress staat een voorbeeld:

http://www.vbaexpress.com/kb/getarticle.php?kb_id=613

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje