Ok ik heb nu echt iets vaags hierzo. Ik heb een applicatie die normaal gesproken op MS-SQL draait. Maar nu is de vraag gekomen om em ook op MY-SQL te kunnen laten draaien. Geen probleem!
Dacht ik...
Ik merk nu alleen dat er iets erg geks aan de hand is met een bepaalde recordset. Ik heb een database veldje wat Visible heet. Daarmee kan je bepaalde pagina elementen aan en uit zetten (duh). In MS-SQL werkte alles perfect zonder problemen, dus ik query de DB, loop de recordset en als ik de RS uitlees met wat response.writejes zie ik precies per record netjes een entry.
Het vreemde is nu als ik een query doe op de exacte copy van die database in MySQL dat, als ik ga loopen, er een fout optreed als Visible de waarde 'ja' ipv 'nee' bevat.
Op een of andere manier is de mysql rs anders dan de mssql rs.. kan dat uberhaupt wel?!? Het lijkt er namelijk op dat als ik het veld Visible aanspreek in de code, het is gewoon ASP trouwens, dat er een MoveNext word uitgevoerd zonder dat de rest van de loop doorgelopen word...
Ik gebruik dit om te loopen:
dus als voorbeeld ziet de Ms-Sql rs als ik em response.write er zo uit:
visible=nee
-------------
visible=ja
------------
visible=nee
-----------
en die MySQL rs ziet er zo uit:
visible=nee
-------------
visible=javisible=nee
------------
Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is??
Dacht ik...
Ik merk nu alleen dat er iets erg geks aan de hand is met een bepaalde recordset. Ik heb een database veldje wat Visible heet. Daarmee kan je bepaalde pagina elementen aan en uit zetten (duh). In MS-SQL werkte alles perfect zonder problemen, dus ik query de DB, loop de recordset en als ik de RS uitlees met wat response.writejes zie ik precies per record netjes een entry.
Het vreemde is nu als ik een query doe op de exacte copy van die database in MySQL dat, als ik ga loopen, er een fout optreed als Visible de waarde 'ja' ipv 'nee' bevat.
Op een of andere manier is de mysql rs anders dan de mssql rs.. kan dat uberhaupt wel?!? Het lijkt er namelijk op dat als ik het veld Visible aanspreek in de code, het is gewoon ASP trouwens, dat er een MoveNext word uitgevoerd zonder dat de rest van de loop doorgelopen word...
Ik gebruik dit om te loopen:
code:
1
2
3
4
| while not rs.eof
response.write "visible=" & rs("visible") & "<hr>"
rs.movenext
wend |
dus als voorbeeld ziet de Ms-Sql rs als ik em response.write er zo uit:
visible=nee
-------------
visible=ja
------------
visible=nee
-----------
en die MySQL rs ziet er zo uit:
visible=nee
-------------
visible=javisible=nee
------------
Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is??