Toon posts:

Bedrijf failliet, geld foetsie?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik heb op 23 februari 2006 een bestelling geplaatst bij www.pdahuis.be. Het ging over een TOMTOM ONE ter waarde van 360 euro. Nu, 10 dagen later check ik de site opnieuw om men order te controleren. En wat blijkt: Het bedrijf is failliet verklaard sinds 28feb.

Ik heb ondertussen wel een overschrijving gedaan maar heb niks gekregen. Zijn er mensen die ooit dergelijke situatie hebben meegemaakt? En hoe verloopt de afhandeling verder van deze situaties normaal gezien? Ik kan perfect aantonen dat ik wel degelijk geld heb gestort (overschrijvingsbewijs) maar ga ik ooit mijn geld weerzien?

Greetz,
Rfki

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:44

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik denk dat jij deze maar eens door moet lezen: Aangaande het faillisement van Webshopping B.V.

Hier staat tekst

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
ik denk dat je naar je geld kan fluiten!

Van wie zou je geld moeten krijgen als er nix te halen valt, misschien dat er iets met de verzekering te regelen is.

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:52
Daarvoor hebben ze een curator, zie ook hun website.
Als u vragen hebt over dit faillissement, dan kunt u uw vraag per e-mail stellen (faillissementwebshopping@plasbossinade.nl). Ook kunt u van het navolgende telefaxnummer gebruik maken: 050-527 79 59. Het postadres van de curator is: postbus 1100, 9701 BC Groningen. Als u een vordering wilt indienen in dit faillissement kunt u eveneens gebruik maken van de hiervoor genoemde adresgegevens. De indiening van vorderingen moet vergezeld gaan van bewijsstukken waaruit (het bestaan en de omvang van) uw vordering blijkt.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Weet niet hoe de Belgische wet is, maar in NL moet je je claim dan gewoon aanmelden bij de curator. Kans dat je geld krijgt is overigens erg klein. Meestal wordt na boedelverkoop opbrengst verdeelt over de resterende schuldeisers....en dat is meestal niet veel.

Wat heb je al gedaan om iets meer te weten te komen? Had je op moment van bestellen al kunnen weten dat de zaken slecht liepen...

Mooooooeeeee......

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kun je jouw bank niet vragen het geld terug te halen, mocht er nog geld staan op de betreffende rekening van die zaak... ik ben overigens bang dat, dat niet gaat.

Verder als ze inderdaad failliet zijn verklaard zullen de grootste schuldeisers vooraan in de rij staan. Bijvoorbeeld leveranciers eventueel een bank waar leningen lopen etc. In dit geval is de consument de laatste die wat krijgt, mocht er nog wat overgebleven zijn. Ik ben bang dat je jouw geld niet terug gaat krijgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
De kans is groot dat je je geld kwijt bent. Particulieren en kleine bedrijven staan helemaal onderaan in de pikorde als het gaat om de verdeling van wat er overblijft.

1. Fiscus
2. Curator (mogelijk 1 en 2 omgedraaid)
3. Bank
4. Grote bedrijven
5. Overige crediteuren

Been there, done that. Faillissementen = dirty business.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:09
Als u een bestelling hebt geplaatst en deze order vooruit betaald hebt door een (i) bankoverschrijving, (ii) ideal betaling of (iii) creditcard dient uw indiening vergezeld te gaan van de orderbevesting en een (kopie) bankafschrift of afschrift internet bankieren waarop de betreffende betaling zichtbaar is. Niet relevante gegevens kunnen worden afgeschermd. In dit stadium van het faillissement is telefonisch contact met de curator niet mogelijk.

dit is de oplossing

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 19:59

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Depress schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:21:
Als u een bestelling hebt geplaatst en deze order vooruit betaald hebt door een (i) bankoverschrijving, (ii) ideal betaling of (iii) creditcard dient uw indiening vergezeld te gaan van de orderbevesting en een (kopie) bankafschrift of afschrift internet bankieren waarop de betreffende betaling zichtbaar is. Niet relevante gegevens kunnen worden afgeschermd. In dit stadium van het faillissement is telefonisch contact met de curator niet mogelijk.

dit is de oplossing
nou ja, oplossing :)

Je meldt je netjes aan als crediteur van de failliete firma, en wellicht heb je geluk. Als ze namelijk nog zo'n ding over hebben, dan heb je kans dat de bestelling nog gewoon verzonden wordt. Zo niet dan sta je inderdaad naar alle waarschijnlijkheid onderaan de lijst met gegadigden en dan dan moet je wel erg veel geluk hebben wil je nog een cent terugzien.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
hufkes schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:32:
[...]

nou ja, oplossing :)

Je meldt je netjes aan als crediteur van de failliete firma, en wellicht heb je geluk. Als ze namelijk nog zo'n ding over hebben, dan heb je kans dat de bestelling nog gewoon verzonden wordt. ...
Die kans is klein.. Vaak wordt voor een faillisement al amper meer geleverd, of halen leveranciers hun zooi terug (beroepen zich op eigendomsbehoud)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20

ralpje

Deugpopje

DJSmiley schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:55:
[...]

Die kans is klein.. Vaak wordt voor een faillisement al amper meer geleverd, of halen leveranciers hun zooi terug (beroepen zich op eigendomsbehoud)
Als ze die dingen wel hebben, maar ze hebben de inkoopfactuur nooit betaald, wordt het idd lastig :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) is al topic over: Aangaande het faillisement van Webshopping B.V.
2) TomTom is een gadget en hoort dus helemaal niet in Overige Hardware
3) sowieso is dit geen technische vraag/discussie, Stuffis Generalis is enige plek op GoT hiervoor :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.