IP achterhalen via MAC-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 906 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 11:40
Wij hebben hier een netportje van intel waar een vast ip in staat geprogrammeerd, alleen weten we niet welk ip dat is. We hebben wel het mac-adres. Nu kan je om het ip van deze net port wel achterhalen door er een printer aan te hangen en op de knop test page te drukken. Maar ik vroeg me eigenlijk af of er geen dos-commando bestaat om het ip te krijgen van een bepaald MAC-adres dat op het netwerk zit? Of moet je hier aan de slag met sniffers en dergelijke?

Ik heb wat op de search zitten kijken en in de faq, en vond wel enkele topics die in de buurt kwamen van wat ik vraag, maar nergens stond er een antwoord of zo een commando uberhaupt bestaat.

BOE

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
Met een sniffer kun je toch het arp broadcast voorbij zien komen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daarnaast heb je natuurlijk 'arp -a', maar die tabel is alleen gevuld met adressen waar je contact mee hebt gehad dus dat helpt pas als je eerst de hele range pingt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12 22:34
En de hele range ping je simpel door onderstaande code in een pingrange.bat op te slaan:

@echo off

:: ping a range of machines.

for /l %%i in (1, 1, 254) do ping -n 1 -w 100 %1.%%i | find "Antwoord van"

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 11:40
iets dergelijks heb ik idd al eens gemaakt midget, nu dus enkel die arp -a erbij frommelen en dan mac adressen opzoeken.

Er bestaat dus geen simpeler methode dan dit? bijv. <commando> mac => output: IP ?

thx in ieder geval!

BOE