Toon posts:

Bootdisk voor network install *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen

Ik ben bezig met MCSA en wil via mijn WIN2003 sever op een clientpc WINXP installeren. Nu is de client voorzien van een ingebouwde netwerk kaart
Intel(R) PRO/100 VE. In stuurprogrammabestand staan de volgende bestanden.
e100b325.sys
e100b325.din

Nu wil ik gaarg weten hoe ik een opstartdisk maak waarbij ik deze kaart kan gebruiken waarmee ik, dmv "NET USE" commande naar de SERVER/SHARE/I386 kan gaan om daar vanuit WINNT32 te kunnen activeren

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:57
Je kunt volgens mij beter RIS gebruiken om client PCs te installeren. Dan heb je een PXE-compatible NIC nodig of je moet een PXE-bootdisk maken.

Wanneer je toch echt jouw manier uit wilt voeren, zul je DOS drivers moeten bemachtigen. Aangezien het hier om intel kaaten gaat, zijn er geen standaard DOS-bootdisks met de benodigde drivers te vinden?
Volgende probleem waar je tegenaan zult lopen is het mounten van je share...

Ik kan me overigens niet echt voorstellen dat dit onderdeel van het MCSA traject is.

[ Voor 61% gewijzigd door Abom op 03-03-2006 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Abom, je hebt gelijk, is niet rechtstreeks gerelateerd aan MSCA, wel heb je me toch goed opweg geholpen met je antwoord. Geldt het NVIDIA nFORCE MCP NETWORK adapter hetzelfde als voor Intel?

En hoe maak ik een PXE-bootdisk?

Btw mounten is geen probleem

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 12:01 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:59:
Tnx Abom, je hebt gelijk, is niet rechtstreeks gerelateerd aan MSCA, wel heb je me toch goed opweg geholpen met je antwoord. Geldt het NVIDIA nFORCE MCP NETWORK adapter hetzelfde als voor Intel?

En hoe maak ik een PXE-bootdisk?

Btw mounten is geen probleem
Ik weet niet het antwoord op je probleem maar ik weet wel dat je met die kaart goede drivers moet zoeken. Hier op de gemeente maken wij gebruik van ghost floppy en dan inloggen in het domein om de image te halen.

Maar voor dit netwerkkaartje zijn we lang aan het sleutelen geweest om het goed te krijgen.
Elke keer problemen met de ndis en de dos driver.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Titeledit????

• Dr.Doom
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 07:53
Yo,

Om in de lijn van het MCSA traject te blijven....Volgens mij staat in de
Tools directory op de 2003 CD een tooltje dat rbfg.exe heet (Remote Boot Floppy Generator).
Volgens MCSA hoor je die daarvoor tegebruiken. Natuurlijk zijn er 10-tallen andere mogelijk heden...

Doom out.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Dr Doom

Inmiddels rbfg.exe gebruikt, alleen deze bepetkt zich tot die Adapter van de lijst.
Ik probeerde al te zoeken om bijv zelf een adapter eraan toe te voegen, maar dat lijkt onbegonnen werk.
Is het bij iemand bekend of deze lijst word geupdate?
Of zal ik naast de intenre NIC gewoon eentje uit deze lijst moeten aanschaffen?

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Kijk eens op:

http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

Daar staat alles om een BOOTDISK te maken met NIC drivers.....

PS: Was de eerste link als je een search doet met Google B)

Verwijderd

Topicstarter
Het werktgeweldig, ik heb nu de netwerkverbinding tot stand kunnen brengen.
Nu krijg ik de melding als ik winnt activeer uiteindelijk dat ik SMARTDRIVE moet gebruiken ivm geheugen, of mis ik hier een syntax?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:46:
Het werktgeweldig, ik heb nu de netwerkverbinding tot stand kunnen brengen.
Nu krijg ik de melding als ik winnt activeer uiteindelijk dat ik SMARTDRIVE moet gebruiken ivm geheugen, of mis ik hier een syntax?
We zitten hier in PNS hoor ;)

http://www.google.com/search?hl=en&q=smartdrive -> 2e hit: http://support.microsoft.com/?kbid=203128

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja mensen, het gaat geweldig, (wat is PNS), ik lijk wel een DIGIBEET.
Nu het volgende
Laptop (zit al XP met HDD opgedeeld in 2 partitie NTFS)
Opstartdisk werkt;
Als ik op de SHARE WINNT activeer kan het niet een lokale schijf vinden, wleiswaar logisch ivm NTFS maar hoe kan ik dat aanpassen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je toch al 2003 draait kan je ook RIS gebruiken? Komt ook vast wel voor in je MCSAboeken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:30:
Ja mensen, het gaat geweldig, (wat is PNS), ik lijk wel een DIGIBEET.
En daarom gaf ik al aan dat we in PNS zitten: Professional Networking & Servers ;)
Dit topic heeft hier weinig te zoeken omdat dit erg basic gebeuren is. Je moet in NT zijn (Network Troubleshooting)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:30:
Nu het volgende
Laptop (zit al XP met HDD opgedeeld in 2 partitie NTFS)
Opstartdisk werkt;
Als ik op de SHARE WINNT activeer kan het niet een lokale schijf vinden, wleiswaar logisch ivm NTFS maar hoe kan ik dat aanpassen?
Hier kan ik geen touw aan vastknopen. Je bedoelt dat je de directory (d.m.v. "CD WINNT") verandert? Of ... :?

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 03-03-2006 18:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:56:
[...]

En daarom gaf ik al aan dat we in PNS zitten: Professional Networking & Servers ;)
Dit topic heeft hier weinig te zoeken omdat dit erg basic gebeuren is. Je moet in NT zijn (Network Troubleshooting)

Sorry, ik zal er de volgende keer aan denken,

[...]

Hier kan ik geen touw aan vastknopen. Je bedoelt dat je de directory (d.m.v. "CD WINNT") verandert? Of ... :?
Ik kan nu niet RIS gebruiken omdat mijn NIC niet niet in de lijst van compatible adapters staat.
Ik heb via http://www.nu2.nu/bootdisk/network/ een opstartdsik geaakt.
Hiermee heb ik het mogelijk gemaakt om met een PC (ongeacht welke binnen mijn netwerk) waar ik die opstartdisk in gebruik bij mijn SERVER te komen waar ik een MAP /i386 heb van XP.
Nu is het zo dat als ik dan WINNT opstart er wordt gemeld dat er geen lokale disk is te zien.
Kan hiervan de oorzaak zijn dat er op die bewuste PC al partities aanwezig zijn die een NTFS format hebben?

Verwijderd

Mja, sorry hoor maar ik mis wel een beetje inzet hoor. Laat eens zien dat je zelf ook wat doet en je foutmeldingen even door Google haalt bijvoorbeeld.

Move PNS > NT

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-04 13:52
Mja, ik heb dit in mijn tweede jaar van een MBO opleiding ICT-Beheerder al op een stage gedaan.

Volgens mij kun je bij RIS gewoon drivers toevoegen hoor...

Kun je niet gewoon de I386 map kopieren naar je pc via het netwerk en dan winnt starten?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:26:
Ik ben bezig met MCSA en wil via mijn WIN2003 sever op een clientpc WINXP installeren. Nu is de client voorzien van een ingebouwde netwerk kaart
Intel(R) PRO/100 VE.
Waarom doe je zo moeilijk :? Elk moederbord met een onboard netwerkkaart heeft wel een BIOS wat PXE ondersteunt. Ik ken tenminste geen borden die geen PXE ondersteunen. Je kunt dan rechtstreeks van het netwerk booten mits je een RIS server hebt.
Zelf doe ik 't ook op die manier. Je hebt dan geen diskettes meer nodig en hoeft ook niks meer met DOS te doen. Zelf vind ik 't zonde van m'n tijd om me anno 2006 nog in DOS te verdiepen.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de RIS geinstalleerd. DC is aktief en een account aangemaakt.
Nu dien ik in de computer account een PC-GUID in te voeren, waar kan ik die vinden?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Google is your friend

Ik stel voor dat je Google wat meer gebruikt. Op die manier krijg je binnen 30 seconden antwoorden waar je hier uren op kunt wachten. Google (en Microsoft Technet) heeft mij ook enorm geholpen toen ik probeerde om het RIS gebeuren onder de knie te krijgen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:15:
Nu dien ik in de computer account een PC-GUID in te voeren, waar kan ik die vinden?
Zoekterm in dit geval:
Prestaging computer accounts for RIS

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1