Toon posts:

MAG CPU- EN VIDEOKAART FAN ERUIT?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een comuter met een pentium 4 procesor, 256 ddr, 64 mb videokaart, een voeding met 1 fan van 300 watt en een harde schijf van 80gb.

Nou is mijn vraag of ik de stekkers van de cpu- en de videokaart fan er wel uit kan halen. Vooral de cpu-fan maakt heel veel lawaai en dus heb ik gewoon zin om het eruit te trekken, zodat het lekker stil blijft ;)

Ik weet niet precies of dat kan onder mijn omstandigheden. Ik computer ongeveer 3 uur per dag, waarvan 1 uur aan gamen. Af en toe kijk ik ok een film. Voor de rest zit ik alleen op het web of msn. Zou ik ze eruit kunnen halen? Bespaart me denk ik ook wat energie.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ehhhhhhhh.

Nee.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 18:59

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:20:
Zou ik ze eruit kunnen halen? Bespaart me denk ik ook wat energie.
Uiteindelijk verbruik je veel minder energie als je de fans uitzet... 8)

[ Voor 53% gewijzigd door BertV op 03-03-2006 11:23 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caps lock zat vast?

Het verbruik van 2 fans is aardig verwaarloosbaar, zal je niet bijzonder veel gaan schelen. Lijkt me onverstandig ze volledig uit te zetten, mischien vervangen door stillere fans?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Lijkt me niet slim, ze zitten niet vor niets erop

Als je een stil systeem wilt, moet je stillere fans kopen, maar het uitschakelen van je huidige koeling lijd gegaradeerd tot een kapotte PC. (tenzij dat is wat je wilt, natuurlijk)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zonder fan start een computer niet eens op, bij de meeste mobo's iig. Servers iig zeker niet

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 03-03-2006 11:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 11:55
Over het algemeen is dat niet de meest verstandige handeling. Die oude P4's zijn dan wel koel, maar ze zijn niet koel genoeg om passief gekoeld te worden.
Als ik jou was zou ik een fanbay kopen waarmee je de fans op 5V of 7V kan laten draaien, of dit dmv. een speciaal kabeltje doen.
Kijk even in de Pricewatch, 't zal er vast in staan.

Verwijderd

Ja moet je doen....

mag je wel een nieuwe cpu en vga kaart kopen

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Denk dat het niet echt veel energie scheelt zo'n fannetje.. en het is ook niet echt slim om die los te trekken.. P4 worden toch wel heet, en schakelt terug of zelfs helemaal uit als de temp te hoog is/wordt. En in het ergste geval dat je CPU kaduuk gaat.. Voor je GPU hetzelfde..

Als ie te veel herrie maakt zou ik zoeken naar een stillere fan of misschien een compleet nieuwe koeling..

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 03-03-2006 11:23 ]

Pvouput live

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 13:57
een 80mm fan is 12V en .0,1A lijkt me niet dat je daarop bezuinigd :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die fanbay lijkt me wel wat. Ik heb ook zoiets gehoord met een schakeling, als het winter is zetten mensen het om naar een lager aantal toerental, klopt dat?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:52

Harrie

NederVlaming

Installeer een programma als speedfan, wat de fanspeed van je cpufan naar beneden gooit als je zit te msn-en / filmpje kijken... Zal wellicht al een hoop schelen in de herrie. Hoef je niet eens de kast open te doen om je fans uit te trekken... Dat scheelt jou weer energie :)

edit: Ik weet niet of speedfan een s2k disconnect functie heeft, anders kan een programmaatje als cpu-cool nog enorm schelen in je idle temp, wat dan weer een lagere fanspeed tot gevolg heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Harrie op 03-03-2006 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vet man, ik heb al een jaar lang aan mensen gevraagd voor zo'n programma, en opeens krijg ik het. Bedankt voor al het moeite dat jullie gedaan hebben _/-\o_

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-02 20:16
Ik heb een comuter met een pentium 4 procesor, 256 ddr, 64 mb videokaart, een voeding met 1 fan van 300 watt en een harde schijf van 80gb.

Nou is mijn vraag of ik de stekkers van de cpu- en de videokaart fan er wel uit kan halen. Vooral de cpu-fan maakt heel veel lawaai en dus heb ik gewoon zin om het eruit te trekken, zodat het lekker stil blijft ;)

Ik weet niet precies of dat kan onder mijn omstandigheden. Ik computer ongeveer 3 uur per dag, waarvan 1 uur aan gamen. Af en toe kijk ik ok een film. Voor de rest zit ik alleen op het web of msn. Zou ik ze eruit kunnen halen? Bespaart me denk ik ook wat energie.
Een andere voeding kopen ;)
Ik zou niet graag een fan willen hebben die 300W verbruikt :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien dat je je vraag beter hier kan posten? :)

http://www.beginnersweb.nl/forum/
http://forum.computeridee.nl/

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025

AMDBOY met een p4 ?? vreemd... ik denk dat je vraagt om problemen als je de stekkers eruit trekt, denk je niet?

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:05
Poeh, dit is al het zoveelste topic over je stofzuiger. Daarnaast denk ik dat je eerst eens wat moet gaan lezen over je pc, zoals ook in je andere topics werd aangeraden...

Of, zoals eerder door anderen opgemerkt, loop je ons in de maling te nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Die sites zijn ook goed. Had eerst een voeding met 2 fans en 400 Watt, maar die maakten zo'n herrie dat ik heb besloten ze weg te halen en vervangen door 300 Watt. Nog steeds is er veel herrie hier. Heb speedfan geinstalleerd, en er stat dat mn pc rond de 30 graden zit. Ik vroeg me af bij welke temperatuur hij uitvalt, of waneer het gevaarlijk begint te worden.

Ook kan ik aar geen lager teorenaantal doen :? moet denk ik wel eerst wat meer met het programma klooien, maar zou het fijn vinden als iemand me dat meteen kon vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Enne, ne ik lop jullie niet in de maling te nemen. Mijn topics gan allemaal over de cpu, maar na een tijdje worden ze al gesloten. Heb de rest ook doorgelezen, en goed op goole gezocht ( al een jaar! ) maar kan maar geen antwoord vinden.
En dus ben ik genoodzaakt om GoT te raadplegen, maar ik stel heus niet de domste vragen hoor. O-)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:35:
Die sites zijn ook goed. Had eerst een voeding met 2 fans en 400 Watt, maar die maakten zo'n herrie dat ik heb besloten ze weg te halen en vervangen door 300 Watt. Nog steeds is er veel herrie hier. Heb speedfan geinstalleerd, en er stat dat mn pc rond de 30 graden zit. Ik vroeg me af bij welke temperatuur hij uitvalt, of waneer het gevaarlijk begint te worden.

Ook kan ik aar geen lager teorenaantal doen :? moet denk ik wel eerst wat meer met het programma klooien, maar zou het fijn vinden als iemand me dat meteen kon vertellen.
De search kan je dit vertellen.

Die 400watt met 2 fans erin was zeker een q-tec gold ofzo.. en welk merk voeding heb je nu?

Voor de post hieronder.. gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif om je typfouten eruit te halen

[ Voor 10% gewijzigd door andreict op 03-03-2006 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel google, en niet goole.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:52

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:35:

Speedfan kan alleen fans regelen die aangesloten zijn op de 3-pins headers of je moederbord. Weet niet of dat het geval is bij jou?

Misschien dit eens lezen: http://www.almico.com/speedfan.php

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk, een q-tec gold, nu is het een Maxpower, ook niet een topmerk, maar wel stiller.

Wat er was gebeurt met mijn 400 Watt was dat niemand me serieus nam op GoT, en dus zat ik zelf te klooien. Toen ik dus keek zag ik waar al het geluid uit kwam. Ik haalde mn harddisk eruit, stpte iets tussen de cpu-fan en tussen de 2 fans van de voeding, startte me pc op en toen PATS 8)7

De zekering brandde door van de voeding, is nu naar de maan, en mn stroom viel thuis uit. Schrok echt en ik had er vandaag nog nachtmerries van :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:37:
Enne, ne ik lop jullie niet in de maling te nemen. Mijn topics gan allemaal over de cpu, maar na een tijdje worden ze al gesloten. Heb de rest ook doorgelezen, en goed op goole gezocht ( al een jaar! ) maar kan maar geen antwoord vinden.
En dus ben ik genoodzaakt om GoT te raadplegen, maar ik stel heus niet de domste vragen hoor. O-)
Ze worden niet voor niets gesloten, er worden allemaal tips gegeven, alleen doe je er niks mee ;) Heel logisch dat dan je topics worden gesloten. En om er dan weer een topic over te openen is onzin, zo forceer je dat deze ook weer wordt gesloten. Ga eerst zelf eens zoeken op google.com en dan eens goed, er is zoveel te vinden op het internet en het lijkt me stug dat jou vraag er niet te vinden is.

• Koppensneller
  • Laatst online: 17-02 14:13

Koppensneller

winterrrrrr

Beste manier is toch om een stille voeding te kopen (Zalman?) en een andere CPU heatsink+fan. Kost wat, maar dan is ie wel veel stiller.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:41:
Ja je hebt gelijk, een q-tec gold, nu is het een Maxpower, ook niet een topmerk, maar wel stiller.

Wat er was gebeurt met mijn 400 Watt was dat niemand me serieus nam op GoT, en dus zat ik zelf te klooien. Toen ik dus keek zag ik waar al het geluid uit kwam. Ik haalde mn harddisk eruit, stpte iets tussen de cpu-fan en tussen de 2 fans van de voeding, startte me pc op en toen PATS 8)7

De zekering brandde door van de voeding, is nu naar de maan, en mn stroom viel thuis uit. Schrok echt en ik had er vandaag nog nachtmerries van :'(
Vindt ik niet gek dat ze je niet serieus nemen. Zoveelste topic al, en QTec voeding wil je echt niet in je systeem hebben zitten :r Echt slechte dingen

• MewBie
  • Laatst online: 16-02 20:16
KoppenSneller schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:42:
Beste manier is toch om een stille voeding te kopen (Zalman?) en een andere CPU heatsink+fan. Kost wat, maar dan is ie wel veel stiller.
CPU-fan herrie is nog wel op te lossen met speedfan waarschijnlijk en anders een zalman fanmate van een paar euro ;)
Maar de voeding.... daar kan je andere fans voor kopen en die er in zetten of een andere voeding kopen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Hmm als je eerst je temperaturen nu eens opmeet, in rust en na een flink potje gamen bv.
Aanhouden dat boven de 60 niet goed is.

Daarna een simpele fanbus kopen (bv Coolermaster Musketeer, is heel mooi), en langzaam dimmen. Niet meteen helemaal uit, maar geleidelijk aan. Blijven meten.
Zonodig weer iets hoger zetten.

Dan, als je de balans hebt gevonden, kun je het zo laten :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Das zo, maar ben elektrotechniek student dus hou er wel wat van om aan dingen te klooien :9

Trouwens als ik mijn pc egt helemaal stil wil krijgen moet ik de cpu, voeding én de harddisk vervangen, en dat kost me een hoop geld. Maja ik zal wel wat klooien met speedfan en hopelijk krijg ik ooit een stille computer _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
hmm, een fanbus. Dat was toch zo'n busje net als een sproeier maar dan met iets kouds erin toch?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ehm, dit schiet niet op zo: voor een stille computer: check de TCA/DOC faq en de verschillende topics over stilte daar: gebruik de search, dat scheelt je een topic als deze openen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.