Mijn PC doet niets meer na vervangen cooler

Pagina: 1
Acties:

• idontknow5572
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07-2025
Wellicht weet een van jullie wat ik het beste kan proberen:

Ik heb een s478 mobo (asus P4S800MX) met een P4 3.06Ghz HT processor. Werkte prima, echter de processor werd nogal warm (zo'n 65 graden bij gebruik van de mediaplayer). Dus ik een andere koeler gekocht (coolermaster hyper 48) en die erop gemikt. Nu moet je het hele mobo demonteren om die koeler te monteren want je moet op de achterkant een (verstevigende?) plaat monteren op de plek waar de processor zit en dus de koeler komt (duh!). Alles weer aangesloten op de plek waar alles ingestoken was, druk op de power button: niets....(heb ff niet gekeken of er een lampje brand op het mobo). Alle ingestoken delen gecheckt of ze goed ingestoken waren en vastzaten....nog eens geprobeerd....niks. Zelfs de fan van de psu doet niets...kortom er komt dus niks uit het ding.....nu weet ik niet of het mijn voeding, mobo of cpu is wat de geest heeft gegeven en of er uberhaubt iets de geest heeft gegeven...In een ander draadje zag ik dat je de bios dan eens moet resetten, maar ik denk dat dat niet veel uitmaakt (aangezien er behalve de koeler niets is veranderd)....
Wat kan er loos zijn?

P4 3,06Ghz HT on asus p4s800-mx, 1024mb, Coolermaster hyper48 @ 26 ºC, maxtor 80Gb & WD caviar 200Gb surfing at 24Mbit adsl

Verwijderd

Als je psu al geen fanstart meer aangeeft zou ik toch eerst kijken naar je PSU, tevens ook de kabels op het moederbord :)

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11-2025

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Idd, ik zou eerst eens gaan kijken of er netjes 5V en 12V op je harddisk connectors komt, onbelast ... dus moederbord enzo nog niet aangesloten.

Vanaf daar stapjes verder maken ...

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:38
Kijk eerst ff of je een lampje op je mobo ziet gaan branden. Draait eventueel de fan van je voeding wel ? Wellicht heb je die pinnetjes op het mobo verkeerd aangesloten.

Kijk anders ff in het boekje van je mobo of alles goed is aangesloten.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 13:02
Weet je zeker dat je na het eruit halen van je moederbord de Power knop weer (juist) aangesloten hebt op het moederbord? Zijn namelijk niet de meest opvallende dikke kabels... Anders kun je rammen wat je wil op die knop maar gebeurt er natuurlijk vrij weinig... ;)

• idontknow5572
G-SuPRuuB schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:06:
Weet je zeker dat je na het eruit halen van je moederbord de Power knop weer (juist) aangesloten hebt op het moederbord? Zijn namelijk niet de meest opvallende dikke kabels... Anders kun je rammen wat je wil op die knop maar gebeurt er natuurlijk vrij weinig... ;)
sterker nog: ik heb die kabeltjes niet losgehaald (omdat het zo'n gepriegel is om die dingetjes weer terug te plaatsen....heb wel voorzichtig met het mobo omgegaan (zodat ik niet aan die kabels trek)

P4 3,06Ghz HT on asus p4s800-mx, 1024mb, Coolermaster hyper48 @ 26 ºC, maxtor 80Gb & WD caviar 200Gb surfing at 24Mbit adsl

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het kan zijn dat het plaatje waarmee de koeler aan de achterkant bevestigd is contact maakt met het moederbord waardoor er kortsluiting ontstaat zodra je het systeem aanzet.. heb je de koeler al geprobeerd te verwijderen?

Overgens is 65 graden ook niet extreem heet voor een P4 3,0...

Verwijderd

en als dat het niet is: haal de stroom eens van de PSU af (kabel eruit trekken), ff wachten en weer terug erin stoppen, dat helpt soms ook.

btw. kijk ook eens of je niet perongeluk het knopje op je voeding hebt omgezet (dat 1/0 dingetje)

• idontknow5572
matiasjansen schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:08:
Het kan zijn dat het plaatje waarmee de koeler aan de achterkant bevestigd is contact maakt met het moederbord waardoor er kortsluiting ontstaat zodra je het systeem aanzet.. heb je de koeler al geprobeerd te verwijderen?

Overgens is 65 graden ook niet extreem heet voor een P4 3,0...
nee, 65 is niet extreem, klopt, maar wel als je bedenkt dat hij deze temperatuur al bereikte tijdens het afspelen van een mp3'tje...als ik dan wat videobewerking wil gaan doen, dan ben ik ban dat de temp nóg hoger oploopt...
Update: de plaat die gemonteerd is, is voorzien van een isolerende laag (aan beide kanten, om kortsluiting tegen te gaan)

[ Voor 10% gewijzigd door idontknow5572 op 03-03-2006 11:17 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Dit heeft niets te maken met Windows, Windows Operating Systems --> Processors, Mobo's & Geheugen. Verder ont'help!' ik even de topictitel en voeg er wat meer info toe over de eigenlijke situatie, da's meer zinvol voor de mensen die je topictitel zien :)

Ik ken je mobo niet, maar zit er ergens op het ding een indicatielampje om te zien of er ueberhaupt spanning op staat? Ook goed, meet de voedingkabels even door (als je weet wat je doet!)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• idontknow5572
F_J_K schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:12:
offtopic:
Dit heeft niets te maken met Windows, Windows Operating Systems --> Processors, Mobo's & Geheugen. Verder ont'help!' ik even de topictitel en voeg er wat meer info toe over de eigenlijke situatie, da's meer zinvol voor de mensen die je topictitel zien :)

Ik ken je mobo niet, maar zit er ergens op het ding een indicatielampje om te zien of er ueberhaupt spanning op staat? Ook goed, meet de voedingkabels even door (als je weet wat je doet!)
dat gaf ik al aan, zo'n lampje zit er dacht ik wel op, maar heb ff niet gekeken of dit brandde....(zit nu op mijn werk te got'ten)

• Ruben [NL]
idontknow5572 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:08:
[...]

sterker nog: ik heb die kabeltjes niet losgehaald (omdat het zo'n gepriegel is om die dingetjes weer terug te plaatsen....heb wel voorzichtig met het mobo omgegaan (zodat ik niet aan die kabels trek)
Eeeh...ok, maar hoe kun je nou fatsoenlijk koeler onderdelen aan de onderkant van je moederbord monteren zonder het moederbord eruit te halen?? En als je je moederbord eruit wil halen moeten meestal wel de kabels ff los? :? :| Of heb je m in je kast om lopen draaien en wrikken waardoor allerlei condensators etc. afgebrokkeld zijn? :/

• idontknow5572
G-SuPRuuB schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:29:
[...]

Eeeh...ok, maar hoe kun je nou fatsoenlijk koeler onderdelen aan de onderkant van je moederbord monteren zonder het moederbord eruit te halen?? En als je je moederbord eruit wil halen moeten meestal wel de kabels ff los? :? :| Of heb je m in je kast om lopen draaien en wrikken waardoor allerlei condensators etc. afgebrokkeld zijn? :/
Nee, zo stom ben ik ook weer niet :P. Ik heb alle kabels losgehaald op de kabeltjes van de hd-led, powerled en powerbutton na. Verder netjes mijn mobo losgeschroefd en voorzichtig de plaat eronder gemonteerd (nadat ik de cpu er voorzichtig had afgehaald).

Verwijderd

p4 connector niet vergeten? Cpu er wel juist ingestoken héhé? Je zou wel al enorm moeten porren hebben om dat ding er verkeerd in te steken maar efin...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 23:41 ]

• idontknow5572
Tis opgelost: de powerswitch kabel zat niet geheel goed vast. Hotwiring met een schroevedraaier....en de zaak begon te draaien, niks kapot, alleen niet ver genoeg op het mobo geprikt....topic mag wat mij betreft gesloten worden... :)

• Ruben [NL]
Nou zo gek was mijn opmerking dus toch nog niet over die kabels los/vast laten zitten ;)
Mjah boeit niet...t werkt weer :)

En trouwens slotje hoeft alleen als een topic niet voldoet aan de eisen van GoT ofzow. Laat hem juist zo. Dan is hij toch nog open, wat van pas kan komen als iemand anders nog eens een vraag heeft wat betreft dit onderwerp en dit gevonden heeft via de search :)
Pagina: 1