Toon posts:

[XP] STOP: 0x00000077 bij inpluggen USB apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een tijdje mijn nieuwe computer.
Specs:
http://tweakers.net/gallery/148285/sys
Maar hij werkt niet echt naar behoren.
Er zijn verschillende mankementen aan. Maar het grootste is dat als ik er soms(niet altijd) een USB-Device in plug(Game controller, joystick, fotocamera) krijg ik een windows Bluescreen. En dan stond er de laatste keer iets van(het gaat te snel om alles te lezen en ik kon ook geen foto nemen): "Kernel data page error" Dat was toen ik de fotocamera van mijn vader en in plugde. Maar het gebeurt dus niet altijd.

Nog een probleem is dat mijn SATA hd vaak niet gezien word door mijn BIOS als ik de eerste keer op start(als die op non-RAID staat). En dan moet ik de computer dus herstarten want mijn windows staat op de SATA hd. Ik heb laatst een BIOS reset gedaan(batterij eraf gehaalt) en toen moest ik Ctrl+A doen voor RAID setup. Maar dat ga ik mooi niet doen want nu start die wel goed op.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het bovenste probleem. Want ik hou niet zo van Bluescreens.

Gr Jepz

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wie houdt er wel van? :+

Enfin, je kan reboot on error uitzetten (Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> Tabblad geavanceerd geloof ik). Dan blijft ie mooi staan en kan je rustig alles over schrijven en googlen etc.

Zonder errorcodes kunnen we niks. Het klinkt overigens als een swap/geheugen/voeding probleem. Heb je daaral wat mee geprutst?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Schrijf idd de stopcode en errorbeschrijving eens op en zoek vervolgens in de BSOD Guide op wat het probleem (kan) veroorzaken :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

tja, where to begin....

voor je onderste probleem:

nieuwste sata drivers voor je HD (heb je de nieuwste, dan een vorige versie)

Nieuwste BIOS

Maar wellicht is het beste voor alle problemen:

Format & reinstall.

Bluescreens heb ik werkelijk nog nooit op mijn eigen PC gehad (ja draai wel windows :P )

Waar deze vandaan komen is, op basis van deze info, onmogelijk om zo te zeggen (dus "klinkt als een" vind ik ook niet opgaan).

Check ook even bij de fabrikant van je mobo op hun support forum, wellicht zijn er daar meer mensen die dit hebben.

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:01:
Wie houdt er wel van? :+

Enfin, je kan reboot on error uitzetten (Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> Tabblad geavanceerd geloof ik). Dan blijft ie mooi staan en kan je rustig alles over schrijven en googlen etc.

Zonder errorcodes kunnen we niks. Het klinkt overigens als een swap/geheugen/voeding probleem. Heb je daaral wat mee geprutst?
Nee ik heb er nog niet mee geprutst.
Misschien ligt het er wel aan maar dat weet ik niet want ik heb niet zoveel verstand ervan.

Als de volgende keer er een bluescreen is zou ik snel alles op schrijven of een foto van me beeldscherm maken. Want ik begrijp dat jullie niet veel met deze informatie kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien mag ik niet meer reageren, maar ik heb inmiddels weer zo'n mooi blauwschermpje gehad en ik heb nu alles even opgeschreven.

Omschrijvende melding:
KERNEL_STATIC_INPAGE_ERROR of KERNEL_STATLC_INPAGE_Error(mijn handschrift is zoooo mooi)

Stop foutcode:
STOP: 0x00000077 ( 0xc000009D, 0xc000009D, 0x00000000, 0x00BDE000 )

Bestands naam stond er niet bij.
Misschien kunnen jullie me nu wel verder helpen!

Gr Jesper

Verwijderd

Zullen we het bij een KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR houden? Die lijkt inderdaad op te kunnen treden bij het aansluiten van USB apparatuur. Je zou kunnen proberen eerst alle andere USB apparatuur te ontkoppelen voor je er iets in plugt. Mogelijk kun je dan achterhalen welke combinatie het probleem veroorzaakt. Het zou ook kunnen dat je er een USB hubje (met externe spanningsbron) moet gebruiken omdat je apparatuur misschien teveel verbruikt.

Die 0x00000077 zou inderdaad op een BIOS probleem kunnen wijzen. Kijk eens of er een BIOS update beschikbaar is, en installeer die als dat zo is. Nog iets: maak je case open, en druk even alle kabeltjes goed vast. Slecht contact tussen een kabeltje en een connector kunnen ook allerlei vage problemen veroorzaken.

Verwijderd

titelfix :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb 'm al vaker gepost, en het heeft al vaker geholpen: Artikeltje -> fix
En als dat niet werkt (wat wel vaak zo is, ook al heb je geen Rabobank) dan zou je eens kunnen kijken naar een McAfee Fix (die veroorzaakt het ook soms).

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 26-03-2006 01:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen BIOS opdate beschikbaar, want die had ik al geinstalleerd. Dus misschien is het een kabeltje die niet helemaal lekker zit. Dat ga ik morgen proberen want ik heb vandaag geen tijd en ik wil natuurlijk wel ff de tijd nemen.

Ik heb die fix van de rabobank geinstalleerd. Dus nu maar hopen dat het werkt. (Ik had trouwens geen rabobank telebankieren op me pc)

En die McAfee Fix gaat niet werken want in de windows folder kan hij nergens de GhMon.sys file vinden. Terwijl ik wel McAfee heb.

Het rare aan dit probleem is dat het niet altijd gebeurt. Dus daarom postte ik nogal laat.
Het was wel 2 keer eerder in die tijd gebeurt maar toen kon ik het niet lezen omdat hij weer opnieuw opstartte.

Ook heb ik misschien nog een probleem, ik heb de laatste tijd meer last van een systeem freeze. Dan zie ik gewoon 5 sec het zelfde beeld. En de muis doet helemaal niks. Ik houd alleen dat beeld.
Als ik dan CTRL+ALT+DEL doe dan komt er ook geen schermpje. Als ik de muis weer kan bewegen, na 5 sec ongeveer, dan doet die het weer. Tijdens die 5 sec, als ik een muziek je op heb, (Met iTunes en geen gedownloadde muziek, gewoon een cd'tje van The Sheer of Racoon) valt die muziek ook uit. Beetje raar vind ik het.

Misschien heeft dat als aanduiding dat er een kabeltje niet helemaal goed zit. Maar ik kan ook verkeert zitten.

Ik heb deze computer trouwens bij Salland Automatisering gekocht. Als ik alle kabeltjes heb aangedrukt zou ik em dan gewoon terug sturen?(Heb 1 jaar garantie en deze computer is eind vorig jaar aangeschaft)

Verwijderd

Topicstarter
Net kreeg ik weer een foutmelding. Ook bij het inpluggen van een USB apparaat.

Omschrijvende melding:
KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Stop foutcode:
STOP: 0x0000007A

Bestands naam:
SPTD6109.SYS

Wat houd ik toch van die codes en blauwe schermen!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 14:48 ]

Pagina: 1