Hoi
Ik heb voor de hobby twee cisco routers 805. Met twee v.35 dte serial kabels. Het probleem is dat je een dce kant nodig hebt voor de clock.
Maar omdat het hobby is en omdat de kabels erg duur zijn. Heb ik bedacht om aan het uiteinde van beide mannetjes draadjes op te solderen zodat ik een cross verbinding maakt. Ik heb dit schema gebruikt:
Ook als ik deze verbinding los koppel. Er moet ergens een draardrug inzitten wat bepaalt of dat een dte of een dce kabel en welk protocol(v.11, v.35).
Weet iemand waar die zit in de v.35 dte kabel?
Alvast bedankt.
Ik heb voor de hobby twee cisco routers 805. Met twee v.35 dte serial kabels. Het probleem is dat je een dce kant nodig hebt voor de clock.
Maar omdat het hobby is en omdat de kabels erg duur zijn. Heb ik bedacht om aan het uiteinde van beide mannetjes draadjes op te solderen zodat ik een cross verbinding maakt. Ik heb dit schema gebruikt:
Al sluit ik deze verbinding aan en als ik dan show controllers serial0 intypt op de cisco routers krijg ik resultaat bij beide routers serial v.35 dte.P ------------------- R
S ------------------- T
R ------------------- P
T ------------------- S
C ------------------- D
D ------------------- C
E ------------------- H
H ------------------- E
Y & U ------------------- V
W & AA ------------------- X
V ------------------- Y & U
X ------------------- W & AA
Ook als ik deze verbinding los koppel. Er moet ergens een draardrug inzitten wat bepaalt of dat een dte of een dce kabel en welk protocol(v.11, v.35).
Weet iemand waar die zit in de v.35 dte kabel?
Alvast bedankt.