Toon posts:

[cisco routers 805] aan elkaar koppelen met twee dte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb voor de hobby twee cisco routers 805. Met twee v.35 dte serial kabels. Het probleem is dat je een dce kant nodig hebt voor de clock.
Maar omdat het hobby is en omdat de kabels erg duur zijn. Heb ik bedacht om aan het uiteinde van beide mannetjes draadjes op te solderen zodat ik een cross verbinding maakt. Ik heb dit schema gebruikt:
P ------------------- R
S ------------------- T
R ------------------- P
T ------------------- S
C ------------------- D
D ------------------- C
E ------------------- H
H ------------------- E
Y & U ------------------- V
W & AA ------------------- X
V ------------------- Y & U
X ------------------- W & AA
Al sluit ik deze verbinding aan en als ik dan show controllers serial0 intypt op de cisco routers krijg ik resultaat bij beide routers serial v.35 dte.

Ook als ik deze verbinding los koppel. Er moet ergens een draardrug inzitten wat bepaalt of dat een dte of een dce kabel en welk protocol(v.11, v.35).

Weet iemand waar die zit in de v.35 dte kabel?

Alvast bedankt.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kun je niet met je normale kabel de zaak aansluiten?
Als je op een router bv 'clockrate 56000' invult, en de andere niets, wordt de eerste vanzelf de DCE.

(Al lang geleden dat ik dit heb gehad, nooit geoefend met seriëel spul, maar globaal zou het zo zitten :9)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Kun je niet met je normale kabel de zaak aansluiten?
Als je op een router bv 'clockrate 56000' invult, en de andere niets, wordt de eerste vanzelf de DCE.

(Al lang geleden dat ik dit heb gehad, nooit geoefend met seriëel spul, maar globaal zou het zo zitten )
Dat heb ik ook al geprobeert ook al geef je hem een clock hij blijft hem zien als een dte.Er zit denk ik gewoon een hardware dectectie in die kabel en die moet ik kunnen omzetten in dce.

Verwijderd

Een complete kabel is mischien niet zo duur als je denkt, ik heb ze op marktplaats al eens voor rond de €17,- gekocht.

En idd, dte of dce wordt via de kabel bepaald.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:38:
Een complete kabel is mischien niet zo duur als je denkt, ik heb ze op marktplaats al eens voor rond de €17,- gekocht.

En idd, dte of dce wordt via de kabel bepaald.
Ja maar waar wordt het in de kabel bepaalt?

Verwijderd

Hier zie je in de schema's dat J1-51en 52 een shoring group is voor DCE-MODE.

http://www.cisco.com/en/U...pter09186a008007c6dd.html

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 21:59 ]

Pagina: 1