Toon posts:

Windows Terminal Service Instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil mijn computer van buitenaf beschikbaar stellen.
Nu wil ik dat via mstcs gaan doen, alleen heb ik geen idee hoe je dit moet instellen.
Is hier misschien een wizard voor ?

Graag wat meer informatie van mensen die hier kennis in hebben.
Alvast bedankt !

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sorry, m'n glazen bol is stuk. Welk OS gaat het? :?

Als je het over Terminal Server heb gok ik maar even dat het om een MS Server OS gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 03-03-2006 10:48 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Start -> Instellingen -> Configscherm -> Systeem -> tabblad Remote :)

-edit-

uitgaande van XP...

[ Voor 29% gewijzigd door WhizzCat op 03-03-2006 10:49 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

mstsc.exe is alleen de tool die je gebruikt om je remote desktop te benaderen. Je moet dat wel eerst aan zetten op je remote PC, zoals WhizzCat al aangeeft.
Verder moet je, als je achter een firewall zit, poort 3389 forwarden naar de betreffende remote PC.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap het ook niet, wat verwacht je dat [google=remote desktop tutorial] en bijv. http://www.microsoft.com/...tstarted/remoteintro.mspx niet zegt; waar loop je vast?

Wizard is er ja, die heet Windows? Zorg voor alle patches, zorg voor fatsoenlijke wachtwoorden voor alle gebruikers die remote toegang mogen krijgen, zorg dat de juiste poort (3389 uit mijn hoofd) wordt gemapped als je achter NAT zit resp. zet de juiste poorten open in je firewall, en klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)