[XP]Default user

Pagina: 1
Acties:

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb thuis windows 2003 geinstalleerd en wil met mijn XP machine inloggen. Ik heb dus eerst mijn XP machine in het domein gehangen. Lukt prima maar als ik me XP opnieuw opstart en wil inloggen met mijn user in mijn domein dan komt de melding dat hij het profiel niet kan laden. Vervolgens gaat hij terug naar het beginscherm (om te beginnen druk CTRL+ALT+DEL). Ik kan dus alleen lokaal inloggen. Nu had ik lokaal gekeken naar mijn default user map maar die was er niet meer.

Is er een methode om hem terug te halen zodat ik zonder problemen kan inloggen op mijn nieuwe domein?

- Lokaal heb ik ook een gebruiken toegevoegd en daar gaf hij ook de melding dat de default map weg was maar toch maakt XP hem met de nodige energie. Hij maakt dus geen default user map meer aan.
- Ik heb ook een default user map van een andere XP machine gekopieerd en geplakt maar het wil niet baten.

Ik heb geen zin om mijn XP machine opnieuw te installeren. Wie kan me helpen?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Misschien een domme vraag: heb je wel een gebruiker op de 2003 machine aangemaakt op de correcte manier...?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

WhizzCat schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:48:
Misschien een domme vraag: heb je wel een gebruiker op de 2003 machine aangemaakt op de correcte manier...?
Kleine aanvulling hierop...

Heeft de user rechten op die profilemap?
Bestaat die profile map wel?
Is het een Admin user of normale gebruiker?
Kun je wel inloggen met de user waarmee je je XP in je domein heb gehangen? Bijvoorbeeld je Domain Administrator?
Heb je je server wel een DC gemaakt?

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
@Whizzcat:

Ja heb ik gedaan

@DennisFreak:
Kleine aanvulling hierop...

Heeft de user rechten op die profilemap?
Bestaat die profile map wel?
Is het een Admin user of normale gebruiker?
Kun je wel inloggen met de user waarmee je je XP in je domein heb gehangen? Bijvoorbeeld je Domain Administrator?
Heb je je server wel een DC gemaakt?

Ik heb me server DC gemaakt. Het is een normale gebruiker. Profile map maakt niet uit op de server want ik maak geen gebruik van roaming profiles. Ik kan inloggen met de gebruiker op me windows2003.

Het ligt echt aan me XP machine. Hoe krijg ik die default user map terug?

[ Voor 10% gewijzigd door snrg_Paco op 03-03-2006 15:02 ]