[D-Link] driver DWL-AG660 WLAN kaart geeft BSOD

Pagina: 1
Acties:

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04-2025

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Topicstarter
Onlangs een 108mbps wireless 4-ports gigabit gaming router van D-Link gekocht (DGL-4300) met bijbehorende DWL-AG660 WLAN PCMCIA laptop kaart. Inmiddels (twee weken later) heb ik al een paar keer blue screen of death gehad op mijn laptop Dell Inspiron 8200 met error DRIVER_IRQL_NOT_EQUAL_OR_LESS en onderaan A3AB.sys als foutmelding. Dit alleen wanneer ik een grote transfer opzet en dan nog gebeurt het niet altijd. A3AB.sys bevindt zich zowel in D-Link/Drivers map die tijdens installatie van netwerkkaart is aangemaakt als in system32/drivers map van WinXP Pro (identieke files overigens).

Survey op GoT en Google levert op: veel mensen met hetzelfde probleem wanneer zijn een D-Link product gebruiken waarvoor drivers dezelfde file bevatten (ook andere soorten netwerkkaarten van D-Link dus laten dit probleem zien). Er is geen patch of nieuwere driver van D-Link die dat probleem verhelpt. Driver is nodig voor het aansturen van Atheros chipset waarvan enkele kaarten van D-Link zijn voorzien. Atheros fabriceert ook voor andere netwerkkaart-fabrikanten hun chipsets (zoals enkele kaarten van Senao bv.) maar ik kan er niet achter komen of Atheros betere drivers heeft die mijn probleem kan verhelpen.

Het netwerkapp. is aangeschapt bij wifishop.nl (via link tweakers pricewatch) die bereid is de kaart om te ruilen, maar ik vrees voor onderstaande 2 problemen die zouden kunnen optreden:

1) ander merk WLAN kaart gebruikt ook Atheros chipset waarvan driver hetzelfde probleem geeft, bv. Senao 5354 CB+ zie http://www.wifishop.nl/pr...mcia-108mb-long-range.htm

2) ander merk WLAN kaart is niet compatibel met D-Link (diverse fora op het net vermelden dat mijn D-Link router kieskeurig is wat clients betreft -> om die reden heb ik ook per se D-Link client gekocht :( )

Had toch maar een Linksys genomen |:(

ALVAST BEDANKT voor jullie replies! :)

Specs: GamePC HTPC Server

• sl1200

sl1200

Topicstarter
subtiel schopje :)

• sl1200

sl1200

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost (beter gezegd omzeild) :)

Wanneer je de Turbo modus uitzet en alleen in SuperG modus draait blijft de verbinding stabiel en krijg ik geen blauwe schermen meer. Turbo modus vereist kanaal 6 om op te draaien, maar erzonder kan je een ander kanaal kiezen (bv. 1 of op Auto setting). Zonder Turbo zegt de AirPremier Utility scherm dat je nu altijd met 54mbps snelheid draait, maar effectief zie ik geen verschil met Turbo aan waarbij 108mbps op het scherm staat: in beide gevallen gem. 3,6MByte/s transfer-rate. Dit is op zich dus netjes, maar het belangrijkste is dat de verbinding nu stabiel is en weinig drops in transfer, packet-loss en al helemaal geen BSOD's meer.

Hopelijk kan ik hiermee sommigen van jullie nu of in de toekomst heel wat ellende besparen, want D-Link klantenservice helpt je geen meter verder. :(
Het is gewoon een brakke driver die nodig opgepoetst moet worden, maar ze doen blijkbaar liever aan verkoop dan aftersales.