Toon posts:

Helpdesk Ticket systeem onder Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 2.072 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben op zoek naar een eenvoudig maar goed ticketsysteem voor het kantoor. Op dit moment hebben wij 3 werkstationnen op de zaak. Ik dacht eerst om Exchange hiervoor te gebruiken, maar dit werd niet echt aangeraden voor ticketing. Weet iemand misschien eenvoudige software voor me, liefst gratis, die tickets kan aanmaken, afhandelen, bewaren, etc? Heb Topdesk Lite al geprobeerd maar ik denk dat het iets te duur is voor wat voor gebruik ik er van maak. Ik schat op gemiddeld 10/20 tickets per dag.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:37
Google eens op 'service management tool'

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:40

basz

Professioneel prutser

Misschien is Servicedesk Plus iets voor je? Niet goedkoper, wel uitgebreid en goeie ervaringen mee...

http://manageengine.adventnet.com/products/service-desk/

edit; is webbased, dus server nodig... weet niet of je die hebt, maar scheelt je iig installatie op ieder werkstation apart...

[ Voor 28% gewijzigd door basz op 03-03-2006 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een windows server.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:14

samo

yo/wassup

Wat gebruiken jullie als support/call tool ? heeft wel een mooi overzicht en is niet te oud...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Help Center Live misschien? (is gratis)

[ Voor 10% gewijzigd door Upsal op 03-03-2006 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef niet echt een ticketsysteem per mail, het gaat gewoon alleen voor binnen het bedrijf om te kunnen zien of een probleem is opgelost of nog niet. Alle klachten en behandelingen gaan gewoon via telefoon. Is er misschien iets simpelers?

Verwijderd

Ik heb ooit iets in php gemaakt, heel simpel, zeer overzichtelijk. met apart admin deel. Kun je aangeven of een ticket is afgehandeld door wie etc, en met een eventuele oplossing. Zodat het ook meteen als FAQ gebruikt kan worden. Zal het morgen eens opzoeken als je er interesse in hebt.

Vereisten: php en mysql

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:11:
Hallo, Ik ben op zoek naar een eenvoudig maar goed ticketsysteem voor het kantoor. Op dit moment hebben wij 3 werkstationnen op de zaak. Ik dacht eerst om Exchange hiervoor te gebruiken, maar dit werd niet echt aangeraden voor ticketing.
Het kan natuurlijk wel door goed gebruik te maken van Public Folders en (Shared) Tasks.
Daar zitten ook tracking mogelijkheden in (Outlook Journaling).

Evengoed snap ik niet helemaal waarom je er niet in wil investeren, als je blijkbaar met 10-15 tickets per dag zit lijkt het me dat je bedrijfsmatig gezien allang een reden hebt om voor een normaal helpdesk-systeem te kiezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:02:
Ik heb ooit iets in php gemaakt, heel simpel, zeer overzichtelijk. met apart admin deel. Kun je aangeven of een ticket is afgehandeld door wie etc, en met een eventuele oplossing. Zodat het ook meteen als FAQ gebruikt kan worden. Zal het morgen eens opzoeken als je er interesse in hebt.

En hoe kan ik dat installeren? Heb zelf niet echt verstand van scripts :P

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:19:
[...]

Het kan natuurlijk wel door goed gebruik te maken van Public Folders en (Shared) Tasks.
Daar zitten ook tracking mogelijkheden in (Outlook Journaling).

Evengoed snap ik niet helemaal waarom je er niet in wil investeren, als je blijkbaar met 10-15 tickets per dag zit lijkt het me dat je bedrijfsmatig gezien allang een reden hebt om voor een normaal helpdesk-systeem te kiezen.
Ik wil wel investeren alleen zie ik het niet zitten om iets te kopen waarvan ik de helft niet gebruik :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:02:

Jep dit is wel een van de goedkoopste oplossingen, de meeste pakkeetten zoals bv. TopDesk zijn aardig prijzig.
Heb zelf voor een schoolproject een heldpdesk registratie systeem gemaakt, je kan op deze manier de functies toepassen die van belang zijn binnen het bedrijf.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dit topic heeft een hoog los-mijn-probleem-op-voor-niets gehalte :?

Als je geen verstand hebt van scripts, dan zou ik me daar eens in verdiepen, ipv te vragen "Hoe installeer ik dat dan?".

Je bent IT-er van het bedrijf waar je bij werkt of niet...

Correct me if I'm wrong...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:40:
Dit topic heeft een hoog los-mijn-probleem-op-voor-niets gehalte :?

Als je geen verstand hebt van scripts, dan zou ik me daar eens in verdiepen, ipv te vragen "Hoe installeer ik dat dan?".

Je bent IT-er van het bedrijf waar je bij werkt of niet...

Correct me if I'm wrong...
Nee ik been geen IT-er, ik ga me niet voordoen voor iets wat ik niet ben.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:48:
[...]

Nee ik been geen IT-er, ik ga me niet voordoen voor iets wat ik niet ben.
OK, my mistake.
Maar, is dit niet iets voor de beheerder van jullie bedrijf om in te richten? Of gaat het niet specifiek om een IT related ticket systeem?
Er zijn inderdaad oplossingen zelf te schrijven, wellicht zou je een forum als phpBB kunnen 'misbruiken'.

Er zijn in ieder geval voldoende keuzes en mogelijkheden.

Heb je al een keuze gemaakt?
Meer hulp nodig?

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:30:
[...]

OK, my mistake.
Maar, is dit niet iets voor de beheerder van jullie bedrijf om in te richten? Of gaat het niet specifiek om een IT related ticket systeem?
Er zijn inderdaad oplossingen zelf te schrijven, wellicht zou je een forum als phpBB kunnen 'misbruiken'.

Er zijn in ieder geval voldoende keuzes en mogelijkheden.

Heb je al een keuze gemaakt?
Meer hulp nodig?
Ons bedrijf heeft geen beheerder, het gaat om 1 server en 2 werkstationnen. Ik heb nog geen keuze gemaakt omdat ik nog steeds niet iets goeds gevonden hebt.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Bedoel je dat je 1 server hebt, binnen je bedrijf, en twee werkstations?
En je verwacht 20 á 30 tickets per dag?
Dat is best veel.
Of bedoel je dat er twee werkstations gebruik gaan maken van het ticketsysteem?
Ik denk dat je toch wat geld zult moeten investeren. Als is een licentie voor maar twee gebruikers wllicht wat goedkoper.
Geld gaat het in ieder geval wel kosten ben ik bang.

Wat je nog zou kunnen doen is kijken op sourceforge.net.
Daar vind je allerhande php scripts en andere open source programma's.
Wellicht vind je daar iets tussen.
Een andere site is hotscripts.com.
Daar kun je van alles vinden ingedeeld naar programmeertaal. Veel opensource is er te vinden.
Je hebt dan alleen een webserver nodig.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag. MSN-en mag ook ;)

<edit>
ik heb op hotscripts de volgende search gedraaid:
PHP>Helpdesk. Resultaat:
http://www.hotscripts.com/search/9064461.html

8)

[ Voor 9% gewijzigd door ElCondor op 10-03-2006 11:12 ]

Verwijderd

Ik wil wel investeren alleen zie ik het niet zitten om iets te kopen waarvan ik de helft niet gebruik
Maar als de andere helft wel doet wat je wilt... what's the problem?

Die Lite versie van TOPdesk kost volgens hun site ongeveer 500 euro, en je kan er dan met alle drie de werkstations tegelijk op werken. Als je zelf niet erg handig bent met programmeren of als je gewoon gelijk een werkend programma wil hebben, dan zou ik niet moeilijk gaan doen...
Pagina: 1