Toon posts:

Hoe kan je efficiënt upgraden??

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal.........

Hoe maak ik mijn computer simpel en niet te duur sneller cq krachtiger?

Ik las een topic over een jongen die zijn processor had gedood door overclocken.
Kan en is het nuttig om een AMD-Thunderbird 700 over te clocken en hoe doe je dat dan?
Of is het toevoegen van meer RAM beter?

Alvast bedankt. Groeten Pierre

Thunderbird 700/Asus KV-133/128mb Sd-ram/Asus TNT2 32mb/Seagate 20gb 7200rpm/

Verwijderd

extra geheugen scheelt echt veel meer dan je denkt ( en je cpu mag wel 800 lopen hoor door te oc'en )

Verwijderd

Gaat toch weg met je AMD koop een echt !!!
Intel Pentium IV !!! :r

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

eeeh.. ga niet zomaar lopen knutselen..

Kijk.. als je pc t doet.. niks lopen veranderen man.. straks mol je wat en heb je niks meer...

Hangt ook een beetje af waarom je em sneller wilt hebben natuurlijk...
gebruik je veel games.. koop dan een nieuwe video kaart zou ik zeggen

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 22:34
Op dinsdag 23 januari 2001 00:18 schreef gveerman het volgende:
Gaat toch weg met je AMD koop een echt !!!
Intel Pentium IV !!! :r
Doe niet zo zielig man!!! :r

Verwijderd

Topicstarter
Tolga: Bedankt voor de tip. Is 128mb dan niet ruim voldoende en merk je een toename wel? En wat is oc'en?
gveerman: Misschien heb je gelijk maar ik heb nu eenmaal voor deze processor gekozen.
BEVEL: Bedankt voor de waarschuwing. Wat zijn de risico's? Ik speel weinig games, ik wil graag wat sneller opstarten, surfen, programma's opstarten etc.

Groeten Pierre

• BEVEL
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

Altijd dat geouwehoer over die amd en pentiums ..

Wat boeit dat nou???

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 17:49

riffey#4

aka Beever#4

Nou, als je sneller wilt surfen, programmas starten en opstarten lijkt een Athlon 700 me meer dan genoeg.

Als het echt traag is ligt dat waarschijnlijk aan een oudere harde schijf, kan dat kloppen?

[edit: niet goed gelezen. Volgens mij kan jouw systeem niet voor weinig geld sneller. Als het echt traag is zou ik Windows een keer opnieuw installeren, misschien zit daar iets fout]

Verwijderd

Naar madonion.co, gaan en daar XL-R8R downloaden, mooie 3Ddemo die je erna verteld wat je eventueel erbij mot stampen in je bak

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Eens serieus defragmenteren kan ook helpen, windoos moet daarom niet herinstalleerd worden.

Oh ja, gebruikt plz niet de defrag die bij windows zit, die zuigt. Download eerder de demo van Norton System Tools 2001 ofzo, daar zit Norton speeddisk bij, en die werkt zaaaaalig. Als je daarna wil kan je wel ergens op het net een crackje vinden >:)

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 00:32 schreef modderfokker het volgende:
Naar madonion.co, gaan en daar XL-R8R downloaden, mooie 3Ddemo die je erna verteld wat je eventueel erbij mot stampen in je bak
juist..ik kan je zo ook de uitslag al geven...meer geheugen,zwaardere proc en duurdere videoplank. ik draai athlon 1000 met 512MB en 32mb geforce 2 gts..en dan zegt íe het nog..pffffffff.:(

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
En daar komt meneer veerman met zijn 2 posts :) Jeej... :Z

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

oc-en is overclokken.

Die 700 moet zonder problemen op 900 kunnen draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Meer geheugen, andere processor, defragmenteren. Goede tips!:-)

En overclocken dus, hoe doe je dat en wat zijn de risico's?

Thnx!

• ezwizard
  • Laatst online: 12-05 15:20
zo te merken heb je niet echt veel ervaring met het tweaken (aanpassen) van je computer... laat het dus gewoon zitten zoals het nu is... loopt echt wel als een trein hoor voor wat jij ermee wilt doen...

Extra geheugen heeft GEEN zin !! Tenzij je iets anders draait dan Windows 95/98...

Mocht je trouwens al iets willen veranderen dan zou dat je videokaart zijn, maar aangezien je niet echt super heftige games speelt kan je die ook wel zo laten...

Kzou dus gewoon je computer eens grondig opruimen... kijk voor de gein maar eens wat er allemaal mee opstart als windows opstart... is vaak meer dan je denkt en maakt je comp trag en duurt langer om op te starten...

Verwijderd

1: koop goeie koeling!!!!
2: zet je mobo jumperfree.
3: kijk of de rest van je comp het aankan.(scsi,modem)goed spul helpt!
4:lees er eerst iets over www.hardwareidee.nl
5:word niet overmoedig..er is een grens!

bezint eer ge begint..geen 2 proc's zijn hetzelfde!

Verwijderd

Topicstarter
Goede tips! Ga ze nu proberen en de sites bekijken, thnx!
Pierre
Pagina: 1