Toon posts:

[Win2003 Server - Kerio] mail komt niet aan op domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik gebruik een Windows 2003 server en Kerio als mailserver software. Mijn domeinnaam heb ik om laten zetten naar mijn IP. Ook kreeg ik het volgende van mij ISP: Alle DNS records zijn reeds omgezet naar uw eigen server. Ook de MX-records. U kunt dus meteen aan de slag en alles op uw eigen server installeren/configureren.

Toch krijg ik een foutmelding als ik e-mail verstuur naar mijn domeinnaam: host down.
Mail ophalen middels Outlook gaat wel goed. Ook zijn de poort goed geforward naar de server.

Iemand idee waar ik het nu nog kan zoeken? Moet ik ook nog wat regelen op mijn eigen DNS?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd

Topicstarter
telnet mail.yourserver.com 25.....

Bezig met verbinding maken met mail.yourserver.com ...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 25: De verbinding is mislukt...

Lijkt me dus een poort probleem..... Terwijl ik op de Speedtoch Alcatel wel bij NAPT default server ingesteld heb. Dus poort 25 moet open staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 09:26 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Het kan ook aan je provider liggen. Ik heb bijvoorbeeld planet, en die blocked poort 25. Ze beiden wel een mailrelay aan, zodat ze een en ander in de hand kunnen houden. Je zou het eens na kunnen vragen.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

draai hem zelf ook vraag maar wat je wilt wat voor router gebruik je ???? kan je helpen als dat nodig is moet je effe contact opnemen via mail / msn .( deltafac_1995@hotmail.com ).

Verwijderd

Topicstarter
Speedtouch 580

Antwoord van mijn ISP n.a.v. poort 25:

Alles verwijst naar uw eigen server. Dit zou dus een configuratiefout van uw server kunnen betekenen.

U heeft bij ons geen hostingpakket meer lopen. U heeft bij ons alleen nog de domeinregistratie, dus een relay kunnen wij u niet aanbieden.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 09:48 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:25:
telnet mail.yourserver.com 25......
:X ik mag toch hopen dat je dat niet letterlijk zo hebt ingeklopt he?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1