Ik heb een probleempje met Java. Ik maak met JFrame een tekening (een deel van de kaart van Nederland). De tekening is echter groter dan mijn venstergrootte, dus ik zou daar graag scrollbalken willen zodat ik de hele tekening kan bekijken. Ik neem aan dat wanneer mijn vensterbreedte 800 is en ik teken een pixel op 900 dat ie wel intern gerendered wordt, maar niet wordt weergegeven?
Ik ben vaak JScrollbar tegengekomen, maar die lijken steeds de tekening opnieuw te renderen. Ik wil alleen delen van de tekening kunnen zien die niet op het JFrame wordt weergegeven. Is dit mogelijk en waar moet ik dan naar kijken?
Een andere oplossing is om de tekening te exporteren naar een EPS formaat, waardoor ik alle delen van de tekening/kaart uitvoerig kan bekijken, maar ik weet niet of dat aan te raden is.
Ik ben vaak JScrollbar tegengekomen, maar die lijken steeds de tekening opnieuw te renderen. Ik wil alleen delen van de tekening kunnen zien die niet op het JFrame wordt weergegeven. Is dit mogelijk en waar moet ik dan naar kijken?
Een andere oplossing is om de tekening te exporteren naar een EPS formaat, waardoor ik alle delen van de tekening/kaart uitvoerig kan bekijken, maar ik weet niet of dat aan te raden is.
Ticking away the moments that make up the dull day