Toon posts:

nvidia 6800 gs agp problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een point of view 6800 gs agp versie gekocht samen met een 400w voeding zodat ik zeker toekom.

Toen de kaart er juist in zat was het beeld perfect, alleen wat traag omdat de drivers nog niet waren geinstalleerd. Daarna de drivers geinstalleerd en alles nog perfect daarna quake 4. Toen begon hij storinge te geven. allemaal vlekken die schijnbaar over mijn schermlopen. Als je niets doet is het beeld perfect, als je iets opstart of surft, wordt het slechter. Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd en de eerste 2min werkt hij goed en dan weer niet meer. En bij het installeren van de nieuwste nvidiadrivers van de site geeft em nen error. Dus staan de drivers van op de cd er nu op. Ik heb een screenshot maar er is niet veel op te zien. hetgeen wat mankeert is omkringt. Het omkringde is met wat heel het beeld gebeurt als je iets opstart.

http://users.skynet.be/osiriske/henri.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/osiriske/henri.jpg

mijn systeem:
asus a7v880 (ondersteunt agp 8x)
amd athlon xp 1800
768mb ddr333
80gig
vroeger nen geforce 4 denkik me 64mb

iemand help alstublieft, ik weet geen raad

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:26:
Ik heb sinds vandaag een point of view 6800 gs agp versie gekocht samen met een 400w voeding zodat ik zeker toekom.

Toen de kaart er juist in zat was het beeld perfect, alleen wat traag omdat de drivers nog niet waren geinstalleerd. Daarna de drivers geinstalleerd en alles nog perfect daarna quake 4. Toen begon hij storinge te geven. allemaal vlekken die schijnbaar over mijn schermlopen. Als je niets doet is het beeld perfect, als je iets opstart of surft, wordt het slechter. Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd en de eerste 2min werkt hij goed en dan weer niet meer. En bij het installeren van de nieuwste nvidiadrivers van de site geeft em nen error. Dus staan de drivers van op de cd er nu op. Ik heb een screenshot maar er is niet veel op te zien. hetgeen wat mankeert is omkringt. Het omkringde is met wat heel het beeld gebeurt als je iets opstart.

http://users.skynet.be/osiriske/fucked2.bmp
[afbeelding]

mijn systeem:
asus a7v880 (ondersteunt agp 8x)
amd athlon xp 1800
768mb ddr333
80gig
vroeger nen geforce 4 denkik me 64mb

iemand help alstublieft, ik weet geen raad
1) Resize
2) Compress, geen BMP, dan maar JPEG ofzo ;)
3) Welk merk voeding?
4) Heb je wel een molex aangesloten op de 6800GS?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
merk is q tec 400w dus moet meer dan genoeg zijn

molex is aangesloten

jpg is op komst

en wat bedoel je met resize?

Verwijderd

merk is q tec 400w dus moet meer dan genoeg zijn
Vergis je daar maar niet in, want deze levert een Sub / Peak vermogen van maximaal 400watt. En dat is wat Qtec mee adverteert. De werkelijke vermogen die zo'n voeding kan leveren ligt vaak lager, ik schat op een 235 tot 280 watt.

offtopic:
Ik draai zelf ook met Qtec, ik weet de nadelen van deze voeding, maar zolang m'n systeem geen raar gedrag vertoont, vervang ik 'm ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 00:11 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een Q-Tec voeding is geen kwaliteitsvoeding en voldoet dus niet als basis voor een stabiel systeem. Zeker niet met een zwaardere grafische kaart die veel baat heeft bij stabiele spanningen. En die kan een Q-Tec voeding helaas niet leveren. Ook duidt Q-Tec de piekwattage ipv de maximale wattage aan. Je nieuwe voeding kan dus geen 400W continu leveren.

Verwijderd

je hebt ook een best zwaar kaart voor je rest van je systeem...admiral freebee heeft ook gelijk over de kwaliteit van de voeding...probeer s een ander voeding met een wat hoger ampere op de 12 voltlijn...misschien helpt dat wel..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:13:
je hebt ook een best zwaar kaart voor je rest van je systeem...admiral freebee heeft ook gelijk over de kwaliteit van de voeding...probeer s een ander voeding met een wat hoger ampere op de 12 voltlijn...misschien helpt dat wel..
Lees ook anders met een Multimeter (en niet via speedfan oid) de waardes van je voeding op Belast. In de faq staat ook hoeveel deze onderwaarde mag zijn.

Verwijderd

Ik ben het met de andere eens, douw er een Tagan, Enermax of Antec voeding of iets dergelijks in en je probleem is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, het was idd de voeding. nu zit er een 350w in van kwn wa merk.

Qtek IS EEN KAKMERK-----------> NOOIT KOPE
Pagina: 1